Gjest Vondt i hodet Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Jeg har i flere år vært plaget med nesten daglig hodepine, som hovedsakelig sitter i venstre tinning og i tilknytning til øynene. Når det ikke verker, er det som regel likevel et ”trykk” i tinningen der smerten ellers sitter. Noen dager våkner jeg med hodepinen, men oftere kommer den i løpet av de første timene på kontoret. Når jeg har hodepine, er jeg både lys- og lydømfintlig. I tillegg har jeg noen migreneanfall i måneden (veksler mellom venstre og høyre tinning) som virker å være hormonelt betinget. Jeg antar at hovedårsaken til hodepinen er at jeg i svært mange år har hatt kroniske søvnforstyrrelser og nesten alltid har søvnunderskudd. Jeg har ikke overforbruk av smertestillende, så det kan ikke være årsaken. Siden jeg har prøvd alt tenkelig for bedring av søvnen, ber jeg deg svare med den forutsetning søvnproblemene består, men at hodepinen skal vekk. Siden jeg nå skal over i ny jobb, er jeg svært bekymret for hvordan hodepinen vil påvirke både yteevne og livskvaliteten. Jeg ønsker nå å prøve å stå på forebyggende medisiner mot hodepinen (ikke mot migrenen da jeg har tilfredsstillende medisiner mot denne), da jeg har lest at slike finnes. Jeg ønsker herved opplysning om 1 hvilke typer forebyggende medisiner som finnes, 2 bruksområdene og 3 hvilke medikamentnavn som sorterer under hver type. Deretter vil jeg ta dette opp med min fastlege, da jeg er usikker på hva hun kan om dette siden hun ikke selv har foreslått dette i årenes løp. 4 Hvis jeg ønsker å gå til en ”hodepinespesialist”, hvilken "type" lege er det og hvor finner jeg slike? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387723-vil-pr%C3%B8ve-forebyggende-medisin-mot-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Som oftest bruker vi blodtrykksmedisiner i lav dose for å forebygge hodepine, særlig migrene. Jeg har oftest brukt betablikkere og ACE hemmere. Det forutsetter at du ikke har for lavt blodtrykk i utgangspuntet og virker best mot migrene. De fremste hodepinespesialister er nevrologer. Jeg vil også legge til at hyppig hodepine også kan komme fra anstrengte øyenmuskler eller stiv nakke. Jeg anbefaler oftest mine pasienter å sjekke dette før det er aktuelt å starte med medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387723-vil-pr%C3%B8ve-forebyggende-medisin-mot-hodepine/#findComment-3435525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.