Gå til innhold

Jeg er så lei meg, kan dere hjelpe meg

Anbefalte innlegg

Hei Alle Sammen,

Jeg er ny her så egentlig vet jeg ikkje hvor jeg skal skrive dette innlegg, jeg prøver her!

Vel, jeg er gravid med barn num 4, det var ikkje planlagt og min mann er helt fra seg, han mener at det passer ikkje og abort må være en løsning for oss og vårt hverdagen. Vi har 3 barn som er 5, 3 og 1 år så det er egentlig ganske travelt i hverdagen. Jeg forstår han masse men klarer ikkje å tar abort, synes tanken er helt grusomt, men tanken på 4 tette barn blir jeg sliten av og!

Jeg vat at det er vanskelig for dere å svarer på men noen tips eller ????

Jeg holder på å blir gal, jeg ønsker dette barn men det passe ikkje og!

Takk på forhand

Klem fra

Ireland

Fortsetter under...

Hey Ireland. Ikke så mye vi kan hjelpe deg med. Forstår at din situasjon er forferdelig. Jeg har tatt en abort for snart to år siden. Jeg ble gravid med en annen doler ,så jeg kunne ikke spørre om råd her ,men bestemmte meg på egenhånd. På den tiden slet jeg med selvmordstanker ,og det var også grunnen til at jeg valgte å ta abort på den tiden. Man hører så mye om jenter som får psykiske problemer etterpå ,men for meg har det gått helt fint. Tenker veldig sjelden på det. For å ta abort så man være 100% sikker. Hvis du er det minste i tvil ,så ikke gjør det !!! ta heller mannen din med på fam.rådgivning. Det er gratis ,og de kan gi råd og veiledning. Prøv å ikke la dette skape krangel i forholdet deres ,vær sterke og si til hverandre at NÅ er det viktig at dere støtter hverandre. Lykke til Ireland !!! Gi gjerne videre beskjed her på Dol ,om hvordan det går. *Klemmer masse*

Har du noengang vurdert å adoptere barnet til noen som ikke kan få?

Er det noe du kanskje vil vurdere, og snakke med mannen din om?

Jeg er ikke imot abort, og mener ikke å si noe stygt om det. Det er ens personlige valg. Men det er så trist syns jeg, når så mange par ønsker seg veldig et barn.

Syns det er fint når en vurderer alternativene til det.

Håper du vil tenke på det! Lykke til.

Ja, forstår at du er i en vanskelig situasjon, jeg synes likevel du skal bestemme dette selv. Tenk deg godt om og følg dine følelser er mitt råd. Kanskje dere kan finne andre måter å få avlastning på, hva med å få en au- pair inn i huset eller noe sånt. Lykke til uansett.

Jeg har ingen barn selv, og jeg har sikkert ikke den fjerneste anelse om hvor slitsomt det er å stå opp klokka fire hver natt osv, men man kan alltids ha barnevakt på dagtid, og det er jo bare de to, tre første årene som er så utrolig slitsomme (tror jeg da. Skal ikke si dermed basta her..:) Og adopsjon er jo en mulighet. Er ikke imot abort, men blir litt trist av det. Tenker du lenge nok på det og snakker med noen med peil, finner du svaret, garantert.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...