Gjest ia Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Hei, jeg er allergisk mot bl a dyrehår og pollen. Bruker vanligvis en Kestine daglig mot allergi. Symptomene viser seg i all hovedsak på øynene mine. Bruker derfor i blant øyedråper i tillegg. Har lest på pakningen at pillene ikke skal brukes under graviditet uten å ha diskutert det med lege. Utsetter jeg fosteret for fare ved å bruke disse medisinene? Hva slags skader kan medisinbruken i så fall føre til? Finnes det andre preparater som er mindre skadelige å bruke under graviditet? Er dessuten plaget av sopp i underlivet. Er det tilrådelig å bruke Diflucan under graviditet? Hvor ofte kan disse tas? Svært takknemlig for svar da dette bekymrer meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38777-allergimedisin-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Vanligvis anbefaler man gravide å holde seg unna medisiner i svangerskapet, men man skal uansett alltid konferere med lege hvis man føler at man er nødt til å ta sine medisiner, f.eks. p.g.a. kroniske sykdommer. Jeg kan ikke uttale meg om spesifikke preparater, men jeg vet at noen allergimedisiner er ansett som bedre for gravide enn andre. Jeg kan uansett si med ganske stor sikkerhet at Kestine ikke har skadet fosteret ditt. Søk råd hos din lege, så du får de mest gunstige medisinene nå i svangerskapet. Jeg vil ikke anbefale deg å bruke Diflucan i svangerskapet. Dette bør du også ta opp med din lege, men man anbefaler i første omgang Canesten o.l. for gravide med sopp-plager. Når du får bukt med det de verste plagene, er det viktig å forebygge videre problemer. Dette kan gjøres ved å jevnlig ta melkesyre-kapsler/stikkpiller, som settes i skjeden (helst om kvelden). På denne måten kan man sørge for at surhetsgraden i skjeden er så gunstig at soppen ikke vil trives så godt og den normale bakteriefloraen vil opprettholdes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38777-allergimedisin-og-graviditet/#findComment-147051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.