Gå til innhold

HIV?

Anbefalte innlegg

Hei

Usikker om dette er "riktig felt", men forsøker her også.

Har hatt en del symptomer som gjerne vil finne en årsak til;

1. Gule blåmerker, i all hovedsak på beina, kommer og går uten at jeg har dunket meg. Dette har pågått i alle fall 2,5 år (kanskje lenger uten at jeg har registrert det). De er ikke ømme. Har blitt noe mindre det siste halvåret, og de varierer fra 1- 15 stk. samtidig.

2. Går nærmeste konstant med forkjølelse/ influensa hele vinterhalvåret. Noe mindre resten av året.

3. Stadig infeksjoner. De fleste blir påvist ved tilfeldige blodprøver, eks. på lever, lunger, i avføring, rundt underliver m.m.

4. Unormal "flushing" i ansiktet, i tide og utide.

5. Hadde en episode for 2 år siden der jeg våknet opp om morgenen med blodbyller i ansiktet, blod i munnen, og røde blodprikker på hele kroppen. "Blodprikkene" har ikke gått bort. (Petikkier?).

Har merket en del øvrige endringer også de siste årene, men det er vanskelig å vite hva som skyldes stress, søvnmangel, sykdom (?), eller annet. Har valgt å ta med det jeg mener er mest prekært.

Jeg har vært på Rikshospitalet i Oslo for utredning to ganger, og vært hos ulike spesialister i Kristiansand. Det eneste man har funnet ut til nå er at jeg har svekket imunforsvar (lavt nivå av nk- celler), og alle disse infeksjonene. Ellers ser det tilynelatende bra ut...

Kjenner at jeg er livredd, og føler det er noe alvorlig galt. Mest av alt tror jeg at dette kan skjyldes HIV, men har tatt 4 negative tester de siste 2 årene. Legene sier derfor at dette er umulig. Jeg klarer ikke helt å legge dette bort, til tross for negative tester. Spesielt siden alle endringer startet nettopp etter en "episode" med en ukjent mann for ca. 4 år siden.

Fastlegen min har ikke "henlagt" saken min, men sier vi må ta tiden til hjelp og se om noe endrer seg. Jeg sliter skikkelig med å leve i uvissheten, og er full av angst (angsten har psykologer forsøkt å hjlpe med uten hell).

Hva bør jeg gjøre? Er det mulig å ha HIV selv om prøvene er negative? Andre forslag til hva dette kan være?

Mvh. 1979anonyme

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387831-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter så mange negative HIV-tester kan du nok være sikker på at du ikke har HIV. Jeg antar at immunforsvaret ditt er temmelig dårlig etter år med plager, og det fører til at du lett får nye infeksjoner uten at det trenger å være noe alvorlig som forårsaker dette. Du kan ikke han en matallergi- eller toleranse, evt blitt bitt av flått forut plagene eskalerte? Har legen din en antagelse om at det er en sammenheng mellom de ulike plager/ sympomer eller oppfatter legen dem som enkeltstående? Hva er legens forklaring på hyppige infeksjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387831-hiv/#findComment-3436300
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...