Gjest Kvinne 40 år Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hei Jeg er en kvinne på 40 år som i høst har hatt div.småplager. Først har jeg vært plaget med hodepine i flere dager, fant ut at dette var ofte premensturellt, og dette er lagt på is av lege. Har hatt plager med øyne, smerter, rødhet, tørrhet, og litt betent, uten at det var øyebetennelse. Mistenkte bihule betennelse, og fikk antibiotika i november. Samtidig hatt vondt i alle fingerledd og tomler, lege mente det var autoimmun reaksjon på en mulig tidligere betennelse. Blir stiv og lett smertefull i fingre innimellom.. Fikk streptokokker i desember, og etter ny antibiotikakur med Apocillin da (desember), ble jeg plaget med smerter over nyre, og har hatt blod i urinen siden da, både på bactus og vanlig mikroskopering flere ganger. Kreatinin er normal. Er bankeøm over nyrene, og blir kvalm ved f.eks trening. Har ikke crp-stigning eller feber. Men er fremdeles nå over 1 mnd etter ikke bedre, men heller ikke verre. Så over til øynene, var til optiker, og har selvfølgelig fått mye dårligere syn, og øynene var sterkt overanstrengt og hadde vanskelig med å fokusere seg fra nært til langt. Må ha progressive briller, det eneste var at alle de små kapillærene i øyet var krokete, og vanligvis er de nesten helt rette. Så spørsmålet fra optiker var om jeg hadde høyt blodtrykk. Derfor er jeg nå bekymret for jeg vet at jeg alltid har hatt litt forhøyet trykk, 140-145 over 85-90 i undertrykk, og lurer derfor på om dette kan være årsak til noen av plagene mine. Tror ikke det er bra og gå rundt med lett forhøyet blodtrykk, selv om det er lite. Dessverre syns jeg det er vanskelig å få et godt svar, da legen min behandler alt hver for seg, og har veldig dårlig tid, da jeg kommer inn på akutt timer. Mvh en som lurer på om det kan være noe sammenheng 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387862-forskjellige-sm%C3%A5plager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Som du skriver er det forskjellige plager du har og det er utfordrende å se om de kan passe under en og samme hatt. Plager med øynene, nedsatt syn og hodepine, særlig pannehodepine, kan definitivt henge sammen. Det blir spennende å se om de nye brillene vil avhjelpe dette. Streptokokker kan danne immunkomplekser i kroppen, som igjen kan påvirke nyrene og gi blod i urinen. Anbefaler en utvidet sjekk av nyrene og sjekk at streptokokkene virkelig er forsvunnet, for eksempel gjennom dyrkning av halsprøve. Ved høyt blodtrykk kan det ofte sees endringer i øyenbunnen, men det er oftest at kapillærene kan trykkes flate der de krysser hverandre. Anbefaler sjekk hos øyenlege for avklaring. Når det gjelder ditt blodtrykk er det lett forhøyet og slike verdier pleier ikke å gi plager eller endringer i øyenbunnen i din alder. For sikkerhets skyld kan du ta hjemmemåling av blodtrykket for å ha flere målinger å referere til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387862-forskjellige-sm%C3%A5plager/#findComment-3437024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.