Gjest lymfeknuta Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hei, Oktober / November 2012 var jeg så lei av smerter i bihulene at jeg gikk til min fastlege. Jeg fikk raskt konstatert bihulebetenelse og fikk penciliin. Dette tømte bihulene men smertene ga seg ikke. Jeg fikk time til CT av bihulene som viste ingenting. Det fortsatte å sprenge i bihulene og jeg fikk time hos øre nese hals lege, som ga meg kortison for å få slimhinnene til å roe seg. I tidsrommet like før jeg var hos øre nese hals legen begynte lymeknutene på min venstre side å hovne opp. Det hovnet opp til den størrelesen de er nå. Den fremmerste er på størrelse med en hvalnøtt / drue, og jeg kan kjenne noen kuler bakenfor. Disse kan beveges. Og de er ømme og glatte. Ved årsskifte var jeg til kontroll hos øre nese hals legen og han kjente på dem men mente dette kom av influensa symptomer jeg hadde. For 14 dager siden måtte jeg til min fastlege igjen pga enormt vondt i bihulene og hoste. Jeg fikk en ny penicilin kur, 1 tablett daglig i 3 dager som skulle være en "heste kur". Jeg fikk også noen tabletter mot hosten som var brusetablett som skulle løses opp i vann. Bihulene fikk en åpenbaring men jeg hoster fortsatt en del. Legen sa det var en del grønn guffe i halsen min. Jeg svetter 2-3 netter i uka så jeg er skikke våt når jeg våkner, lymfeknutene i halsen er akkurat like store og jeg har tidvis vondt under venstre arm "i noe jeg ikke får tak i", noe jeg selv tolker som en lymeknute. Jeg kjenner også at det tidvis er vondt i lymfeknutene i halsen uten at jeg tar på dem. Jeg er utrolig trøtt og sliten og har mer enn nok med å komme meg gjennom en arbeidsdag, må rett hjem å sove litt fordi jeg er så sliten. Dette går jo selvsagt utover arbeidstempo også. Har også til tider dårlig matlyst og føler meg kvalm. Så det jeg lurer på er hva som skjer med kroppen min og hva er det legene ikke klarer å oppdage? Jeg er en person som kanskje er en krisemaksimerer og tenker det værste men jeg er bekymret for at det er noe alvorlig, siden det dem kommer med av medisiner egentlig ikke virker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387952-hovne-lymfeknuter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Det du forteller kan bety at du har en infeksjon i kroppen og det kan forekomme at bihulene ikke inneholder betennelse, men det kan være trykksymptomer. Anbefaler at du får ta en bakteriologisk prøve av nese og hals som sendes til dyrkning slik at man kan finne ut om det kan være være bakterier der fortsatt som ikke skal være der. Det kan også være klokt å ta en utvidet blodprøve for å sjekke om du mangler noe inkludert jern, vitamin B12 og vitamin D.Kontroll av de hvite blodlegemene kan også eventuelt vise tilstanden til ditt immunsystem, om det er svekket eller om det er tegn til en infeksjon fortsatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387952-hovne-lymfeknuter/#findComment-3438570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.