Gå til innhold

Bekymret og litt irritert

Anbefalte innlegg

Gjest Martheee

Jeg er en person som lett bekymrer meg altfor mye..Jeg har nylig begynt å date en mann.. I dag skulle han hjelpe en kamerat med å pusse opp i huset hans, han visste ikke når de ville bli ferdige, men det skulle ikke bli altfor sent sa han. Vi avtalte å dra på en fest i kveld. Jeg trodde han skulle være ferdig i fem-tiden eller noe sånn og gjorde meg klar til festen rundt det. Jeg fikk et par meldinger fra han om det tok visst litt lenger tid enn antatt, men vi skulle på festen. Klokken 19 fikk jeg en melding om at det nå nærmet seg at de var ferdige.

Jeg har ikke hørt noe etter dette, og det er snart fire timer siden...så noe fest blir det jo ikke, og jeg venter og venter. Blir irritert og bekymret...hvordan hadde dere reagert?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388039-bekymret-og-litt-irritert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjetter på at det tok lengre tid enn forventet - sånt gjør alltid det. Etterpå fikk han en øl og så ballet det på seg og vips! hadde han glemt hele festen med deg - som han i utgangspunktet kanskje ikke hadde spesielt lyst til å gå på heller?

Annonse

Jeg synes ikke det er rart at oppussingen tok lenger tid enn beregnet, og at han hjalp kameraten til de var ferdig.

Det jeg derimot synes er rart, er at han ikke ga beskjed om dette når han skjønte at han ikke kom til å rekke festen.

Jeg antar han ble unnvikende fordi han følte han sviktet deg og ikke visste hvordan han skulle legge det frem.

Men det er ingen unnskyldning, han burde ha gitt deg beskjed.

Jeg hadde blitt urolig, redd, usikker og irritert.

Jeg hadde nok reagert som deg, spesielt siden han smset deg rundt 19 og sa at han straks var ferdig. Han dro ikke på festen uten å komme innom deg da, og antok at du hatt dratt på egen hånd også?

Om han bare droppet avtalen uten å si fra ville jeg tenkt at han ikke var så ivrig på å møtes som meg...

Gjest Nickløsheletida

Før jeg leste det siste avsnittet tenkte jeg at du må ikke ødelegge et nytt forhold ved å bli irritert, mase og sette krav.

Så leser jeg hvor lang tid det tok uten at du har fått en ny melding og da stiller jo saken seg litt annerledes.

Først og fremst ville jeg bare hørt hva som var skjedd og så ta det derifra.

Dette handler primært om å holde avtaler, bekymring eller ikke. Jeg hadde ikke likt å bruke kvelden på å vente på en som ikke kom.

Før du blir sint kan det være greit å få vite hva som skjedde. Tror du vil møte mer gehør for en vinkling der du tar opp at det er lite OK å gå vente uten å få beskjed enn å legge ut om hvor redd du ble.

Om dette blir mer enn et engangstilfelle og noe mer i retning av et mønster, er en mulig løsning å kjøre fast at du bare gjør noe annet når det går over avtalt tid. Altså ikke vent på ham. Stikk ut med en venninne, gå på kino et eller annet hyggelig.

Så bruker ikke du tid på å ergre og bekymre deg. Og så finner han ut at ham må verdsette din tid og ikke ta deg som en selvfølge.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...