Gå til innhold

Vondt i høyre siden (ribben?)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

For ca en uke siden våknet jeg om morgenen, med smerte i siden av brystet . Kjentes ut som det er ytterst i ribbena litt nederst på dem på høyre side. Kan ikke huske å ha slått meg eller falt eller noe,virker så oppsto av ingenting. Har kjent litt på det, men om dagen kjente jeg ikke mye, men det har vært der. Men nå siste par dagene har det blitt vondere. Det er veldig ømt når jeg trykker litt rett på ene benet der. Og hvis jeg bøyer meg framover. Lurte på om det kan være brudd/brest i ribbenet? Det har jeg hatt før og vet det går over etter en tid. Var faktisk til lege for rutinekontroll i forrige uke. Men da kjente jeg så lite av det, at jeg kom ikke på å spørre da. Tenkte derfor det ville være litt rart å ta kontakt med legen igjen nå kort etterpå ( og der er et par ukers ventetid), så tenkte jeg kanskje heller kan spørre her først. På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388082-vondt-i-h%C3%B8yre-siden-ribben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det kan være greit å ta en ny sjekk hos fastlegen siden disse plagene ikke forsvinner. Under ribbeina sitter leveren og galleblæra som også kan gi smerter i dette området hvis noe er galt. Legen kan eventuelt ta et røntgenbilde for å sjekke om det kan være brist i ribbein.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...