Gå til innhold

oversette en bok fordi man har lyst

Anbefalte innlegg

Gjest bokormendenlange

Hvordan går man frem hvis man drives av en sterk motivasjon for å få en bok oversatt fra engelsk til norsk? På grunn av at man anser innholdet som ganske viktig og relevant for lesere i norge? Man har gode engelskkunnskaper og litt høyskoleutdannelse i engelsk oversettelse å vise til men ingen direkte erfaring.

Skrive til alle forlag i norge og spørre pent? Eller få godkjennelse fra forfatteren først?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388115-oversette-en-bok-fordi-man-har-lyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mulighet er å kontakte forfatter og/eller det engelske forlaget.

En annen mulighet er å oversette et kapittel og sende til et norsk forlag med forespørsel om de vil utgi boken på norsk. Du risikerer selvfølgelig at de sier ja og velger sin egen oversetter.

mvh

En annen mulighet er å oversette et kapittel og sende til et norsk forlag med forespørsel om de vil utgi boken på norsk. Du risikerer selvfølgelig at de sier ja og velger sin egen oversetter.

mvh

Jeg ville valgt det siste.. Tror det er det vanligste, i alle fall i de tilfellene jeg kjenner til.

mvh

Jeg har også vært inne på denne tanken. Kanskje jeg skal prøve...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...