Gå til innhold

Jeg skjønner ingenting... intens kjærlighetssorg

Anbefalte innlegg

Gjest har det så vondt

Vi studerte sammen og det begynte først kun som et veldig nært vennskap. Ja, han ble faktisk min bestevenn, og vi kunen snakke om ALT. Leste sammen, fant på ting sammen, spiste sammen, festet sammen osv. Og hadde vi tilbringt 10 timer sammen på skolen, så kunne vi gjerne ringes i et par timer på kvelden i tillegg.

Etterhvert så utviklet dette seg og jeg fikk følelser for min bestevenn. Og vi innledet et mer intimt forhold, der vi var bestevenner som også hadde sex. Den siste måneden av våre studietid, endte jeg opp med å bo hos han og vi var som et ordentlig kjærestepar.

Så var studietiden over og vi skulle hjem til hver vår by (langt fra hverandre). Vi snakket aldri om hva som skulle skje med «oss», men jeg forberedte meg på at eventyret var slutt.

Vel hjemme fortsatte vi å holde kontakten via telefon, facebook og sms. Jeg var den som tok mest initiativ, men når vi ringtes så snakket vi gjerne i 1-2 timer og det var gjerne han som ikke ville legge på. Etter noen uker etter endt studie oppdaget jeg at jeg var gravid med han, og tok en abort. Visste at han hadde angst for dette med barn, så jeg valgt ikke å si det til han før etter aborten var over (hadde ikke tenkt til å si noe, men en kveld på tlf knakk jeg helt sammen).

Vi er i samme vennegjeng, og blant annet på julebordet med alle studievennene så endte han med å sove hos meg igjen og ha sex (litt over en mnd siden)

Han har kun ett forhold bak seg, og han har fortalt meg hvor utrolig tøft han hadde det da hun slo opp (3 år siden). Det var mye drama i forholdet og hun hadde vært usikker i ett år. En uke før hun endte det sendte hun en tekstmelding og sa at hun aldri hadde hatt det bedre, at det virkelig var de to, og at hun elsket han over alt på denne jord. Så slapp hun bomben og gjorde det slutt. Han ble knust, fikk utslett over hele kroppen og det måtte profesjonell hjelp til for at han skulle komme seg på bena igjen. Siden da, har han ikke holdt på med noen før meg, og han har sagt at han har helt forpliktelsesangst pga dette.

Så var vi igjen sammen hele gjengen for en uke siden. Jeg var veldig spent på hvordan det skulle bli med han og meg, spesielt fordi jeg er i en jobbintervju prosess nå hvor det er mulig jeg kommer til å flytte til hans by (mest pga jobben, men håpet om han er der fortsatt). En kveld etter en del alkohol, nachspiel osv, dro vi til hotellet hans og endte opp med å prate. Jeg hadde merket i det siste at han var begynt å bli mer distansert fra meg, og jeg tok det opp. Plutselig så jeg en helt annen side av det jeg trodde var den fantastiske gutten. En kald side. Han sa at han ville at vi skulle kutte all kontakt. At han aldri hadde hatt følelser for meg og mente det ikke funket å være venner lenger. Jeg protesterte og sa at jeg ikke kunne skjønne hvorfor vi ikke kunne holde på vennskapet, men han mente at det ikke gikk. Han sa også at hvis jeg flyttet til hans by, så kunne jeg ikke regne med han som venn.

Jeg skjønner virkelig ingenting. Vi ble så close, hva er det som har hendt? Hvordan kan han plutselig være så kald og si at han ikke noen gang har hatt følelser for meg? Han var jo helt oppslukt i meg under studietiden, kunne bli sjalu hvis jeg flørtet med andre (og vice versa, er ikke det et ganske sikkert tegn på at man har følelser?). Jeg skjønner bare ikke hvordan han kan ville kutte meg helt ut av livet hans på denne måten. Og hvis han aldri har hatt følelser for meg, hvorfor kan vi ikke da gå tilbake til å være gode venner? Det er jo gjerne når man har hatt følelser at det å gå tilbake til å være venner er vanskelig.

Jeg spurte han men han hadde ingen gode svar. Det eneste han visste var at han ikke synes vi skulle ha mer kontakt.

Jeg er så uendlig lei meg. Klarer ikke slutte å gråte, klarer ikke spise, og tanken på at jeg ikke bare kan ringe han og få trøst fra han er bare helt forferdelig. Jeg har opplevd at forhold ufrivillig har blitt slutt før, men nå har jeg mistet min aller beste venn og det er så vanskelig å gi slipp på...

Fortsetter under...

Jeg tror ikke han var forelsket i deg i det hele tatt. Han likte deg og trivdes når du var der og alt var greit, (ingen krav) Men han var ikke forelsket.

Og så ble du gravid, fremtida ble plutselig glassklar for ham selv om du tok abort. Alvoret sank inn, panikken slo til og nå vil han lengst mulig unna deg.

Beklager. Sånt er så vondt..

En klem til deg! Dette er grusomt vondt. Skriv her, snakke med venner, hør på musikk og gå turer/tren hardt.

Så er det så enkelt at du kan velge å bruke masse tid på å lure på hvorfor, hva som gikk galt osv - eller du kan prøve så fort som mulig å se framover. Han har uttrykt seg klart, og det beste du kan gjøre for deg selv er å ta vare på deg selv og komme deg videre.

Gjest Elextra

En klem til deg! Dette er grusomt vondt. Skriv her, snakke med venner, hør på musikk og gå turer/tren hardt.

Så er det så enkelt at du kan velge å bruke masse tid på å lure på hvorfor, hva som gikk galt osv - eller du kan prøve så fort som mulig å se framover. Han har uttrykt seg klart, og det beste du kan gjøre for deg selv er å ta vare på deg selv og komme deg videre.

''Så er det så enkelt at du kan velge å bruke masse tid på å lure på hvorfor, hva som gikk galt osv - eller du kan prøve så fort som mulig å se framover''

Look who's talking! Men godt du har kommet deg videre! :))

Gjest Hulderen

Merkelig å se deg skrive så godt og reflektert svar, når jeg vet hvordan du sliter med egen situasjon.

Håper du snart kommer deg videre selv.

Gjest Hulderen

''Så er det så enkelt at du kan velge å bruke masse tid på å lure på hvorfor, hva som gikk galt osv - eller du kan prøve så fort som mulig å se framover''

Øy! Vi tenker likt, ser jeg. Måtte bare kommentere at jeg ikke hadde sett ditt svar før jeg skrev mitt.

Annonse

Hehe:) Videre og videre, men jeg begynner kanskje å se at det må gå videre...

Merkelig å se deg skrive så godt og reflektert svar, når jeg vet hvordan du sliter med egen situasjon.

Håper du snart kommer deg videre selv.

Tusen takk ! Det var hyggelig å lese :) jeg håper intenst jeg snart kan si at han er "begravd."

Hei,

Livet er fullt av tilfeldigheter og små og store valg.

Hadde jeg fått greie på etterpå at en kjærest hadde tatt abort, hadde jeg opplevd det som et "enormt" tillitsbrudd.Jeg

Det er ikke snakk om å strebe etter et feilfritt liv, men en balanse der en tar ansvar for sine valg på godt og vondt.

Det eneste rådet jeg har er å glede deg over det som var og sette pris på det du nå har.

Gjest har det så vondt

Hei,

Livet er fullt av tilfeldigheter og små og store valg.

Hadde jeg fått greie på etterpå at en kjærest hadde tatt abort, hadde jeg opplevd det som et "enormt" tillitsbrudd.Jeg

Det er ikke snakk om å strebe etter et feilfritt liv, men en balanse der en tar ansvar for sine valg på godt og vondt.

Det eneste rådet jeg har er å glede deg over det som var og sette pris på det du nå har.

Ja jeg klarer bare ikke sette pris på det jeg har akkurat nå.. jeg vil jo ha han i livet mitt..

Når det gjelder aborten så var jeg veldig klar over at han ikke er klar for å få barn nå og han ble ikke sur for at jeg hadde gjort det uten å snakke med han, men han synes det var synd at jeg måtte gå gjennom det alene.

Gjest Det gjør så vondt

Jeg tror ikke han var forelsket i deg i det hele tatt. Han likte deg og trivdes når du var der og alt var greit, (ingen krav) Men han var ikke forelsket.

Og så ble du gravid, fremtida ble plutselig glassklar for ham selv om du tok abort. Alvoret sank inn, panikken slo til og nå vil han lengst mulig unna deg.

Beklager. Sånt er så vondt..

Det kan godt hende du har rett.

Jeg bare klarer ikke å begripe at den herlige og snille personen kan være sånn mot meg. Vi har delt så mange hemmeligheter, utveklset våre innerste tanker, og vi var bare så close. Hvordan kan han bare ville kutte meg ut på denne måten...

Ja jeg klarer bare ikke sette pris på det jeg har akkurat nå.. jeg vil jo ha han i livet mitt..

Når det gjelder aborten så var jeg veldig klar over at han ikke er klar for å få barn nå og han ble ikke sur for at jeg hadde gjort det uten å snakke med han, men han synes det var synd at jeg måtte gå gjennom det alene.

Hei,

Ja, da er ikke aborten noe problem, heldigvis, en får jo ikke endre noe uansett.

Hører likevel historier om jenta som lurte gutten, og ble gravid, for å lokke han til seg.

Og gutten som lurer jenta og gjør henne gravid av samme grunn. Et felles barn vil nok for de fleste sette igang tanker de "ikke visste de hadde".

Han har det muligens like vanskelig som deg, ikke det at det er noe trøst.

Det er bare en eneste fordel med kjærlighetssorg- at det går over. Noen trenger 1 år, andre 5, og noen få sikkert nærmere 10 år. Vi er forskjellige.

Ofte kommer en ikke videre før en treffer en ny, men dette ser jo ikke ut til å gjelde for deg.

Annonse

Hei,

Ja, da er ikke aborten noe problem, heldigvis, en får jo ikke endre noe uansett.

Hører likevel historier om jenta som lurte gutten, og ble gravid, for å lokke han til seg.

Og gutten som lurer jenta og gjør henne gravid av samme grunn. Et felles barn vil nok for de fleste sette igang tanker de "ikke visste de hadde".

Det er bare en eneste fordel med kjærlighetssorg- at det går over. Noen trenger 1 år, andre 5, og noen få sikkert nærmere 10 år. Vi er forskjellige.

Ofte kommer en ikke videre før en treffer en ny, men dette ser jo ikke ut til å gjelde for deg.

Gjest Har det så vondt

Kanskje var det en god grunn til at det var drama med eksen, og at hun var usikker så lenge.

Det er ikke så lett å få øye på slike sider med den andre når man er venner, men det kommer frem til slutt.

‘’Kanskje var det en god grunn til at det var drama med eksen, og at hun var usikker så lenge.

Det er ikke så lett å få øye på slike sider med den andre når man er venner, men det kommer frem til slutt’’

Det har jeg faktisk tenkt mye på. Gutten er ekstremt kjekk, sjarmerende, sporty, god, omtenksom, trofast, morsom osv, så jeg kan ikke fatte hvordan noen kunne finne på å gi opp han. Men noe må det jo ha vært, som jeg bare ikke kan se nå...

Gjest Har det så vondt

Hei,

Takk for svar :-)

''Og gutten som lurer jenta og gjør henne gravid av samme grunn. Et felles barn vil nok for de fleste sette igang tanker de "ikke visste de hadde".

Det er nok ikke tilfelle her. Pga ting vi har snakket om, så var jeg helt klar over at han ønsket å satse på karriere i noen år til, og visste også at han hadde litt angst for dette med barn (vi er begge 26 år). Ettersom han begynte i ny jobb akkurat i samme periode som jeg skulle ta abort tenkte jeg det var bedre å la være å fortelle han så han skulle slippe å bekymre seg.

‘’Det er bare en eneste fordel med kjærlighetssorg- at det går over. Noen trenger 1 år, andre 5, og noen få sikkert nærmere 10 år. Vi er forskjellige.

Ofte kommer en ikke videre før en treffer en ny, men dette ser jo ikke ut til å gjelde for deg.’’

Jo hvis jeg treffer noen andre så kommer jeg meg nok videre men akkurat nå er det helt uaktuelt tror jeg..

Det eneste jeg vil er å ringe han og høre stemmen hans... :-(

Takk for svar :-)

''Og gutten som lurer jenta og gjør henne gravid av samme grunn. Et felles barn vil nok for de fleste sette igang tanker de "ikke visste de hadde".

Det er nok ikke tilfelle her. Pga ting vi har snakket om, så var jeg helt klar over at han ønsket å satse på karriere i noen år til, og visste også at han hadde litt angst for dette med barn (vi er begge 26 år). Ettersom han begynte i ny jobb akkurat i samme periode som jeg skulle ta abort tenkte jeg det var bedre å la være å fortelle han så han skulle slippe å bekymre seg.

‘’Det er bare en eneste fordel med kjærlighetssorg- at det går over. Noen trenger 1 år, andre 5, og noen få sikkert nærmere 10 år. Vi er forskjellige.

Ofte kommer en ikke videre før en treffer en ny, men dette ser jo ikke ut til å gjelde for deg.’’

Jo hvis jeg treffer noen andre så kommer jeg meg nok videre men akkurat nå er det helt uaktuelt tror jeg..

Det eneste jeg vil er å ringe han og høre stemmen hans... :-(

l know the feeling... Vondt, vondt, vondt. Men ikke gjør det. - Hva skal komme ut av det?

Gjest Har det så vondt..

l know the feeling... Vondt, vondt, vondt. Men ikke gjør det. - Hva skal komme ut av det?

Nei hva kan godt skal komme ut av det...

At han hører stemmen min og finner ut at det er meg han vil ha likevel og driter i denne forpliktelsesangsten sin? :-)

Nei det kommer nok ikke til å skje..ikke enda i hvert fall.

Jeg er jo ganske rådvill også med tanke på at det nå ser ut som jeg får drømmejobben, som da er i hans by, og så er spørsmålet om det er lurt av meg å flytte til samme by som han, når vi ikke skal ha mer kontakt...

(det hører med at vi er en veldig knyttet vennegjeng fra studietiden, som finner på mye sammen som hytteturer, julebord, osv, i tillegg til at vi jobber i samme bransje som er ganske liten, så jeg og han kommer til å sees flere ganger igjen)

Nei hva kan godt skal komme ut av det...

At han hører stemmen min og finner ut at det er meg han vil ha likevel og driter i denne forpliktelsesangsten sin? :-)

Nei det kommer nok ikke til å skje..ikke enda i hvert fall.

Jeg er jo ganske rådvill også med tanke på at det nå ser ut som jeg får drømmejobben, som da er i hans by, og så er spørsmålet om det er lurt av meg å flytte til samme by som han, når vi ikke skal ha mer kontakt...

(det hører med at vi er en veldig knyttet vennegjeng fra studietiden, som finner på mye sammen som hytteturer, julebord, osv, i tillegg til at vi jobber i samme bransje som er ganske liten, så jeg og han kommer til å sees flere ganger igjen)

Får du drømmejobben? Gratulerer!! Så klart du tar den - GITT at du tar den for jobben sin skyld og ikke pga noe håp om gjenforening med han. Han styrer vel ikke hvor du skal bo?!

Om dere sees? Ja, da skal du se ut som du klarer deg bra:)

(Jeg vet veldig godt at ikke dette er lett altså... Men hvis jeg spurte deg om råd i min situasjon - så ville du garantert svart det samme - det er bare så forbannet vanskelig når hjertet gråter og gråter....)

Håper du kommer deg fort videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...