Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Fint innlegg, men er usikker på h v o r mye vi faktisk kan og greier å velge. Det er vanskelig å velge følelser. Følelser som kommer uansett om vi vil eller ikke. Jeg vil ha et "normalt" liv med min eks, men jeg klarer likevel ikke å få bort han andre. Kjørte forbi han her forleden og blir fullstendig satt ut. Jeg vil ikke annet enn å ha han vekk - og jeg har prøvd lenge - men det gir seg ikke. Jeg blir derfor livredd når jeg hører hvor lenge noen strever med dette. Så om det er feil eller ikke - som i dette tilfellet - eller om man ikke selv kan velge- som hos meg, så kan det vel hende at det verken er luftslott eller fantasier, men en genuin og ekte kjærlighet? ''Jeg vil ha et "normalt" liv med min eks, men jeg klarer likevel ikke å få bort han andre.'' Holder du fortsatt på med din eks?? *himler med øynene* Trodde du hadde innsett at behovet for å være sammen med eks ikke var kjærlighet, men redsel for å være alene? Er det ikke bedre å hive seg utpå singeltilværelsen igjen og kanskje treffe en stor kjærlighet i stedet for din nåværende middelmådige? *slem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Ting tar tid. Du får ikke slettet ham fra systemet, men du kan med tid og stunder få plassert ham mer hensiktsmessig og på en midre domminerende plass. Fortiden kan vi som kjent ikke forandre. Men hvordan vi forstår fortiden og hvordan vi lar den påvirke oss, kan vi derimot gjøre noe med. På områder vi er sårbare og lett kan trå feil, kan det være greit å ha veldig klart for seg hvordan man vil ha det og hva som må til. Så får man holde seg beinhardt til det. I starten kan det virke bortkastet fordi ting ikke ser ut til å bli bedre. Men etter hvert betaler det seg. Etter mitt syn er grunnlaget å være veldig bevisst på de 'små' tankene og de tilsynelatende ubetydelige hverdagsvalgene som i sum blir til oppgåtte spor. (Da mener å være veldig bevisst på de områdene man vet man er sårbar eller trenger å endre seg. Hadde blitt gal om jeg skulle være like bevisst på alt.) mvh Ting tar altfor lang tid her.. Men takk for god refleksjon. Det er bare sååå forbannet vanskelig å komme dit du skisserer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Ting tar altfor lang tid her.. Men takk for god refleksjon. Det er bare sååå forbannet vanskelig å komme dit du skisserer... Trøst deg med at i retrospektiv blir som regel ikke tiden så lang likevel. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 ''Jeg vil ha et "normalt" liv med min eks, men jeg klarer likevel ikke å få bort han andre.'' Holder du fortsatt på med din eks?? *himler med øynene* Trodde du hadde innsett at behovet for å være sammen med eks ikke var kjærlighet, men redsel for å være alene? Er det ikke bedre å hive seg utpå singeltilværelsen igjen og kanskje treffe en stor kjærlighet i stedet for din nåværende middelmådige? *slem* Skjønner reaksjonen ut fra de tidligste innleggene mine. Jeg har dog innsett at det er dyp kjærlighet fra min side. Han klarer dog ikke tilgi, og jeg har jo fortsatt disse reaksjonene ifbm han andre. Vi "bruker" dermed opp tiden uten å klare å avklare noe. Han nekter terapi. Men vi klarer ikke å kutte heller. Jeg er altså redd for at det jeg hadde er kjærlighet, men uten det store begjæret fra min side, mens han andre var urealistisk fantasier og stort begjær... Alt dette resulterer i nesten ikke søvn for tiden, og jeg sliter virkelig med å finne igjen den formen jeg hadde for to år siden, selv med pt-timer. Ansiktet er ti år eldre, synes jeg. Her kom dagens klage til deg, ja... Ha en fin fredagskveld! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Trøst deg med at i retrospektiv blir som regel ikke tiden så lang likevel. mvh Ja, takk for det. Har jo mye bra i livet mitt, men denne konstante uroen og ustabiliteten tar på... God kveld til deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Skjønner reaksjonen ut fra de tidligste innleggene mine. Jeg har dog innsett at det er dyp kjærlighet fra min side. Han klarer dog ikke tilgi, og jeg har jo fortsatt disse reaksjonene ifbm han andre. Vi "bruker" dermed opp tiden uten å klare å avklare noe. Han nekter terapi. Men vi klarer ikke å kutte heller. Jeg er altså redd for at det jeg hadde er kjærlighet, men uten det store begjæret fra min side, mens han andre var urealistisk fantasier og stort begjær... Alt dette resulterer i nesten ikke søvn for tiden, og jeg sliter virkelig med å finne igjen den formen jeg hadde for to år siden, selv med pt-timer. Ansiktet er ti år eldre, synes jeg. Her kom dagens klage til deg, ja... Ha en fin fredagskveld! ''Men vi klarer ikke å kutte heller. Jeg er altså redd for at det jeg hadde er kjærlighet, men uten det store begjæret fra min side, mens han andre var urealistisk fantasier og stort begjær...'' Det er dødfødt å satse på et forhold uten begjær FØR man får barn. Det er en tidsinnstilt "bombe", som sprenger før eller siden, på den ene måten eller den andre. Du har bare ett liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 ''Men vi klarer ikke å kutte heller. Jeg er altså redd for at det jeg hadde er kjærlighet, men uten det store begjæret fra min side, mens han andre var urealistisk fantasier og stort begjær...'' Det er dødfødt å satse på et forhold uten begjær FØR man får barn. Det er en tidsinnstilt "bombe", som sprenger før eller siden, på den ene måten eller den andre. Du har bare ett liv. Ja, men hva er viktig i lengden? De rolige, trygge faste rammene med en du har hatt et langt samliv med allerede? Eller begynne å kave nå for å kanskje finne en bedre match? Og da også kunne gå glipp av barn, dårligere råd=mindre opplevelser, finne en du liker, men som ikke liker deg, begjæret går over etter hvert likevel..... Ah, jeg vet ikke hva som gjør meg lykkelig på sikt. Men nå bestemmer ikke jeg utfallet alene heller. Tror min eks vil at jeg skal krype - noe som ikke gjør saken enklere. Men det frister ikke med noe nytt. Det var han andre, punktum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Ja, men hva er viktig i lengden? De rolige, trygge faste rammene med en du har hatt et langt samliv med allerede? Eller begynne å kave nå for å kanskje finne en bedre match? Og da også kunne gå glipp av barn, dårligere råd=mindre opplevelser, finne en du liker, men som ikke liker deg, begjæret går over etter hvert likevel..... Ah, jeg vet ikke hva som gjør meg lykkelig på sikt. Men nå bestemmer ikke jeg utfallet alene heller. Tror min eks vil at jeg skal krype - noe som ikke gjør saken enklere. Men det frister ikke med noe nytt. Det var han andre, punktum. ''Men det frister ikke med noe nytt. Det var han andre, punktum.'' Trist! :/ Du er for ung til å kompromisse, og slå deg til ro med å ha det sånn passe. Som sagt - du lever bare en gang. Føler meg temmelig sikker på at du vil angre siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 ''Men det frister ikke med noe nytt. Det var han andre, punktum.'' Trist! :/ Du er for ung til å kompromisse, og slå deg til ro med å ha det sånn passe. Som sagt - du lever bare en gang. Føler meg temmelig sikker på at du vil angre siden. Ja, men hva hvis han andre kun var et hekt, et luftslott, en rosa drøm, en urealistisk fantasi osv - som alle har sagt? At vi aldri har prøvd hverdagen sammen osv. Og at ved å måle alt mot det, så vil alt blekne? At den energien jeg får bare av en sms av han ikke er målbart mot virkeligheten. *forvirret*. Jeg klarer ikke la være å frykte at dette skal gjøre at jeg ikke får barn. Lysten og begjæret kan vel dale hos mange etter 16 år? Spesielt etter å ha vært borti forfører nr.1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Ja, men hva hvis han andre kun var et hekt, et luftslott, en rosa drøm, en urealistisk fantasi osv - som alle har sagt? At vi aldri har prøvd hverdagen sammen osv. Og at ved å måle alt mot det, så vil alt blekne? At den energien jeg får bare av en sms av han ikke er målbart mot virkeligheten. *forvirret*. Jeg klarer ikke la være å frykte at dette skal gjøre at jeg ikke får barn. Lysten og begjæret kan vel dale hos mange etter 16 år? Spesielt etter å ha vært borti forfører nr.1 Du trekker hele tiden frem at du bare har to alternativer, din eks og han andre. Mens ingen av dem i realiteten er noe alternativ. Klart du ikke skal krype for din eks. Det skulle bare mangle! Du står trygt på egne ben, du trenger ikke ham. Det Elextra sier at du vil angre på, er ikke mangelen på den andre, men at du nå vil kaste bort flere år av ditt liv på din eks. Klart det ikke er kjærlighet du føler for ham. Da hadde du aldri såret ham og vært så villig til å forlate hgam for noe som bare var begjær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Du trekker hele tiden frem at du bare har to alternativer, din eks og han andre. Mens ingen av dem i realiteten er noe alternativ. Klart du ikke skal krype for din eks. Det skulle bare mangle! Du står trygt på egne ben, du trenger ikke ham. Det Elextra sier at du vil angre på, er ikke mangelen på den andre, men at du nå vil kaste bort flere år av ditt liv på din eks. Klart det ikke er kjærlighet du føler for ham. Da hadde du aldri såret ham og vært så villig til å forlate hgam for noe som bare var begjær. Men husk det var ikke bare begjær for meg etter min mening.. Jeg er glad i han og mener at vi er en god match(selv om jeg begynner å se kronisk utro, bortskjemt, uempatisk-sidene) Det som har skjedd det siste året er jo nettopp at eks har skjerpet mange av de mindre tiltalende sidene og vist seg som en solid mann som er svært glad i meg. DET var ikke helt med i beregningen. Heller ikke at årene skulle gå så fort.. Så nå handler det faktisk også om muligheten til å få barn eller ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Men husk det var ikke bare begjær for meg etter min mening.. Jeg er glad i han og mener at vi er en god match(selv om jeg begynner å se kronisk utro, bortskjemt, uempatisk-sidene) Det som har skjedd det siste året er jo nettopp at eks har skjerpet mange av de mindre tiltalende sidene og vist seg som en solid mann som er svært glad i meg. DET var ikke helt med i beregningen. Heller ikke at årene skulle gå så fort.. Så nå handler det faktisk også om muligheten til å få barn eller ikke... Har du tenkt gjennom hvor krevende det er å få barn? Da vil du ikke lenger være hovedperson i ditt eget liv. Et barn binder ikke to personer tettere sammen. Man berger ikke et forhold ved å få barn. Tvert i mot, da settes forholdet på alvorlig prøve og blir tynnslitt. Å planlegge barn med en man ikke har et veldig godt forhold med, er intet mindre enn galskap. Jeg er redd du fort blir alenemor om du velger å få barn med din eks. Og det er ingen dans på roser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Har du tenkt gjennom hvor krevende det er å få barn? Da vil du ikke lenger være hovedperson i ditt eget liv. Et barn binder ikke to personer tettere sammen. Man berger ikke et forhold ved å få barn. Tvert i mot, da settes forholdet på alvorlig prøve og blir tynnslitt. Å planlegge barn med en man ikke har et veldig godt forhold med, er intet mindre enn galskap. Jeg er redd du fort blir alenemor om du velger å få barn med din eks. Og det er ingen dans på roser. Vi har snakket om det, mtp at det kan ryke og at det faktisk gir oss et barn. Vi har vært på flere ferier og weekendturer det siste året etter utroskapen kom fram, så det er mye godt mellom oss. Når det er sagt, så ønsker jeg jo en "hel" familie for et ev barn. Jeg vet ikke om jeg skjønner omfanget av å få et barn, men vi er vel begge relativt ressurssterke m familie rundt. (Bortsett fra min halvdeppa, søvnløse tilstand.) Jeg ønsket ro og stabilitet nå. Uansett hvordan det blir, så må jeg å han andre bort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Ja, men hva hvis han andre kun var et hekt, et luftslott, en rosa drøm, en urealistisk fantasi osv - som alle har sagt? At vi aldri har prøvd hverdagen sammen osv. Og at ved å måle alt mot det, så vil alt blekne? At den energien jeg får bare av en sms av han ikke er målbart mot virkeligheten. *forvirret*. Jeg klarer ikke la være å frykte at dette skal gjøre at jeg ikke får barn. Lysten og begjæret kan vel dale hos mange etter 16 år? Spesielt etter å ha vært borti forfører nr.1 ''Ja, men hva hvis han andre kun var et hekt, et luftslott, en rosa drøm, en urealistisk fantasi osv - som alle har sagt? At vi aldri har prøvd hverdagen sammen osv. Og at ved å måle alt mot det, så vil alt blekne? '' Jeg tror ikke noe på at du vil sammenligne din neste kjæreste med "ham" - om du er singel en stund og etterhvert finner en ny vil du etterhvert se ham som den drittsekken han er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Det må ha vært helt forferdelig. Godt at du kom deg videre og greide å kontrollere tankene dine. - Åh, nå ble det helt skrivesperre her... Fin sammenlikning det med å rane en bank. Det er dog slik at uansett hvor mye jeg banker inn- han er der for det. Og det vil jeg ikke! Jeg trenger virkelig noen som kan hjelpe meg, tror jeg... Fins det tro? En slags terapi hvor vi virkelig kan få slettet han fra systemet for godt? Du tar det nå pent ta, at vi driver her og strammer deg opp :-) Vennen, det gir ikke ro og stabilitet å binde seg til feil mann. Det er ikke løsningen. Det gir større ro å være alene. Ikke tenk at du da må stresse med å få en ny mann i ditt liv. Det du skal, er å finne roen alene. Finne deg selv. Ha det godt på egne premisser. Det er bare det du skal fokusere på. Og det betyr ikke å være alene resten av livet. Det betyr å finne roen, og bli glad i deg selv. Med tiden vil det dukke opp en ny mann. Men la det komme av seg selv, uten at du jobber hardt for å få det til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 ''Ja, men hva hvis han andre kun var et hekt, et luftslott, en rosa drøm, en urealistisk fantasi osv - som alle har sagt? At vi aldri har prøvd hverdagen sammen osv. Og at ved å måle alt mot det, så vil alt blekne? '' Jeg tror ikke noe på at du vil sammenligne din neste kjæreste med "ham" - om du er singel en stund og etterhvert finner en ny vil du etterhvert se ham som den drittsekken han er. Det samme tenker jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 ''Ja, men hva hvis han andre kun var et hekt, et luftslott, en rosa drøm, en urealistisk fantasi osv - som alle har sagt? At vi aldri har prøvd hverdagen sammen osv. Og at ved å måle alt mot det, så vil alt blekne? '' Jeg tror ikke noe på at du vil sammenligne din neste kjæreste med "ham" - om du er singel en stund og etterhvert finner en ny vil du etterhvert se ham som den drittsekken han er. Ja, han har egentlig gjort meg mye vondt, men jeg har jo heller aldri klart å stå ved det jeg har sagt/skrevet... Er lei av meg selv, og alle tankene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Du tar det nå pent ta, at vi driver her og strammer deg opp :-) Vennen, det gir ikke ro og stabilitet å binde seg til feil mann. Det er ikke løsningen. Det gir større ro å være alene. Ikke tenk at du da må stresse med å få en ny mann i ditt liv. Det du skal, er å finne roen alene. Finne deg selv. Ha det godt på egne premisser. Det er bare det du skal fokusere på. Og det betyr ikke å være alene resten av livet. Det betyr å finne roen, og bli glad i deg selv. Med tiden vil det dukke opp en ny mann. Men la det komme av seg selv, uten at du jobber hardt for å få det til. Men jeg greier ikke annet enn å tenke på meg selv som totalt mislykket alene og barnløs i min alder. Hadde jeg enda vært 28.. Og føler som eks er en kroppsdel. Han er min familie på en måte, selv om jeg har nær familie altså.. Hvis han andre var borte for godt på en eller annen måte, så hadde jeg gått for eks, sier hjertet. -om jeg kunne velge. Fordi han andre fins, kompliseres alt. Ergo, jeg ødelegger livet mitt for en som vil ha meg innimellom. Tenker noen ganger at det er sistnevnte faktum som gjør meg så desperat... Hvorfor ikke meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Skjønner reaksjonen ut fra de tidligste innleggene mine. Jeg har dog innsett at det er dyp kjærlighet fra min side. Han klarer dog ikke tilgi, og jeg har jo fortsatt disse reaksjonene ifbm han andre. Vi "bruker" dermed opp tiden uten å klare å avklare noe. Han nekter terapi. Men vi klarer ikke å kutte heller. Jeg er altså redd for at det jeg hadde er kjærlighet, men uten det store begjæret fra min side, mens han andre var urealistisk fantasier og stort begjær... Alt dette resulterer i nesten ikke søvn for tiden, og jeg sliter virkelig med å finne igjen den formen jeg hadde for to år siden, selv med pt-timer. Ansiktet er ti år eldre, synes jeg. Her kom dagens klage til deg, ja... Ha en fin fredagskveld! Det jeg ikke begriper er hvordan man kan føle _kjærlighet_ overfor en som bare bruker en seksuelt og som ikke vil ha annet enn sex med en? Jeg tror du blander kjærlighet med begjær.... to helt ulike ting.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Det jeg ikke begriper er hvordan man kan føle _kjærlighet_ overfor en som bare bruker en seksuelt og som ikke vil ha annet enn sex med en? Jeg tror du blander kjærlighet med begjær.... to helt ulike ting.. Det er så klart mulig-eller i alle fall m forelskelse. Men han er spesiell. Han har "det." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388153-ulykkelig/page/3/#findComment-3444531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.