Gå til innhold

merkelig etter matinntak

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

hei Jeg er en dame på 39 år. Har i 10 år vært plaget med stressrelatert angst i perioder i mitt liv. Når jeg er i en dårlig periode får jeg mange kroppslige symtomer som jeg har lært meg å leve med,og forstå. Kroppen min går i helspenn og det tar gjerne noen mnd før jeg er meg selv igjen. Jeg får angstanfall og angst for min egen helse i disse periodene. Nå har jeg desverre havnet i en dårlig periode igjen. Jeg har fått angsten under kontroll,men kroppen er ikke seg selv. Det som er det merklige er at det er fra magen/fordøyelsen alle symtomene kommer fra føler jeg. Jeg utviklet magekatarr og spiserørsbrokk for ett par år siden,da jeg var inne i en dårlig periode. Nå har dette kommet tilbake,det virker som hele fordøyelse systemet er i helspenn. etter jeg spiser blir kroppen anspent,jeg fryser,får vondt i musklene i armene og nakken,kan bli svimmel,det føles som at all energi går til magen. Og tenker også det kan vere noe med blodsirkulasjonen,blir tung i hode og trøtt. Av å til er det som musklene i magen/ryggen trekker seg sammen og det blir tungt å puste en stund,kjennes ut som jeg er veldig mett. Dette går over etter en haltimes tid. Jeg begynner da å undre på om jeg holder på å bli gal. Hva er dette for noe da? det er ikke angst,men jeg tror det er et resulatat av angst i kroppen,og det hadde de vært det beste,men min lege skjønner ingenting,og klarer ikke å berolige meg. Hadde jeg visst at kroppen kunne reagere slik under stress,så hadde jeg roet meg. Men ingen kan hjelpe. Jeg har blitt undersøkt alle indre organ,masse blodprøver,alt er fint. Gjenstår gastroskopi. Kan disse symtomene vere farlige for meg? kan det vere farlig å spise når kroppen reagerer så sterkt rett å slett? kan min forklaring stemme? selv om det innenfor lege praksisen ikke er det helt rette å si? hadde vært fint om du kunne berolige meg noe.Har kest om "gut-brain" å skjønner at psyke og mage har en sammenheng,men føler mine symtomer er så sterke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388167-merkelig-etter-matinntak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...