Gå til innhold

Problemer med magen

Anbefalte innlegg

Gjest M, jente 20

Hei. Har i flere år hatt problem med magen. Det begyndte for ca. 3 år siden med ekstremt mye luft i magen. Så har det utviklet seg. Nå har jeg veldig skiftende avføring og hyppige forstoppelser. Avføringen kan vere slik: Normal - Klumpete - Ingenting - Diarè - Normal, for eksempel. De siste to måneder har det blitt mer små klumper, forstoppelse og diaré. Sjelden "normal" avføring. I tillegg skifter den farge fra lys til mørk. Samme avføring kan vere samensatt av både lyse og mørke klumper. Har ikke sett blod i avføring. For kanskje 1,5 år siden begyndte jeg å få slim/skum ut når jeg prøvde å gå på do. Dette har avtatt litt nå, men pågikk i ett år. Fortsatt kan det se ut som det avogtil er ett belegg av slim rundt avføringsklumpene. Tok mange blodprøver og avføringsprøver uten resultat. Nå venter jeg koloskopi-time, men det er veldig lang ventekø. Må også legge til at i begyndelsen slet jeg med surt oppstøt og følelsen av at det brann i magesekken. Spesielt etter å ha drukket vin/cider eller litt sterk mat. Dette har jeg ikke lenger problem med. Nå sitter jeg med sterke smerter i venstre side nede på magen og måtte bare skrive til en lege. Det stikker veldig, spesielt når jeg puster. Har slike smerter nå og da, både på venstre og høgre side. Kjennes ut som om blindtarmen skal sprekke. Jeg er aktiv og har et variert og bra kosthold. Er lubben, men ikke overvektig. Har ikke merket sammenheng mellom inntak av mat og avføring. Når jeg har mensen har jeg alltid hatt ekstreme menssmerter, vet ikke om det har noe å si. Fikk mens da jeg var 11 år. Fastlegen min er ikke særlig behjelpelig og nå vil jeg ha ett svar på mulige årsaker slik jeg kan "kreve" å få det undersøkt. Jeg vet at noe er gale og vil få ett svar snart :-) Er lei magesmerter..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388273-problemer-med-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...