Gå til innhold

Han lukter vondt når han slanker seg

Anbefalte innlegg

Gjest stinkdyrfrue

Min mann driver med jojoslanking. Nå drikker han nutrilett istedenfor frokost. Han spiser brød på jobben og ris til middag, men ikke kveldsmat.

Jeg merket denne lukten sist han slanket seg også, men da spiste han ikke karbohydrater.

Det er en ånde som lukter helt j....

Jeg orker nesten ikke ligge i samme seng som han. I går hadde vi sex uten å kysse og jeg måtte snu meg vekk, fikk nesten brekninger. Ikke særlig romantisk.

Har hørt om noe som heter ketose, er det det som lager lukten?

Fortsetter under...

Det er sannsynligvis ketoner som lukter, men han ligger jo høyt i karbohydrater for å være i ketose. Først burde eventuelle munnhygieneproblemer utelukkes. Om det er ketoner er det lite han kan gjøre med det. Lukter det aceton?

Han må drikke mye vann og bruke munnskyllemiddel for å maskere lukten. Det hjelper å spise regelmessig, men han vil tydeligvis bruke shake, så da er vel det utelukket.

Hvis han spiser ris og brød så er han ikke i ketose.

Hvis lukten du kjenner minner om neglelakkfjerner så kan han ha ketoacidosis, forårsaket av diabetes! I så fall må han på sykehus umiddelbart - det er meget farlig (men relativt lett å fikse).

Med vennlig hilsen

Hvis lukten du kjenner minner om neglelakkfjerner så kan han ha ketoacidosis, forårsaket av diabetes! I så fall må han på sykehus umiddelbart - det er meget farlig (men relativt lett å fikse).

Med vennlig hilsen

''Hvis han spiser ris og brød så er han ikke i ketose.''

Dette stemmer ikke. Man kan være i ketose selv om man ligger ganske høyt på karbohydratene. Det avhenger av kropp og trening :)

Gjest stinkdyrfrue

Det er sannsynligvis ketoner som lukter, men han ligger jo høyt i karbohydrater for å være i ketose. Først burde eventuelle munnhygieneproblemer utelukkes. Om det er ketoner er det lite han kan gjøre med det. Lukter det aceton?

Han må drikke mye vann og bruke munnskyllemiddel for å maskere lukten. Det hjelper å spise regelmessig, men han vil tydeligvis bruke shake, så da er vel det utelukket.

Jeg kjenner igjen lukten fra sist han slanket seg, da spiste han ikke karbohydrater.

Han drikker nok for lite og spiser veldig sjelden.

Han bruker munnskyllevann, men jeg sier han må drikke det skyllevannet for lukten kommer fra magen. Vil jo han skal bli slankere, men orker ikke denne lukten. Er jo dumt å jojoslanke seg en gang i året også. Trening hadde vært lurt!

Annonse

Gjest biologien

Jeg kjenner igjen lukten fra sist han slanket seg, da spiste han ikke karbohydrater.

Han bruker munnskyllevann, men jeg sier han må drikke det skyllevannet for lukten kommer fra magen. Vil jo han skal bli slankere, men orker ikke denne lukten. Er jo dumt å jojoslanke seg en gang i året også. Trening hadde vært lurt!

Å drikke skyllevannet kan han ikke. Det er det jo ikke regnet for og sikkert giftig å gjøre.

Bedre at han spiser oftere og drikker mye. For lite drikke kan føre til at kroppen lukter vondt.

Ellers kan det være lurt å gå til lege å sjekke vitamin og mineralinnholdet. Mye kan sikkert tapes når man reduserer fettet, da for lite fett kan hemme opptaket for dette i tarmen.

Evt. ta en vitamineral du får kjøpt i butikken. Den inneholder godt med vitaminer og mineraler. Hvis han f.eks har for lite Zink i kroppen så mener jeg og ha hørt at det kan gi dårlig ånde.

Med vennlig hilsen

Det stemmer ikke, man kan komme i ketose også om man ligger alt for lavt på kalori-inntak og det kan man godt selv om man spiser litt ris og brød.

Jepp, det er typisk ketoseånde ja. Han er enten for lavt på karbohydrater eller alt for lavt på kalorier når denne oppstår.

Jeg har en "ny" bekjent som er meget tynn og som jeg tror har slitt med spiseproblemer i ung alder. - Da gjør hun det sikkert nå også kanskje? Hun "lukter" ofte rett og slett merkelig/vondt til tross for tipp topp hygiene osv... Forferdelig å gå rundt sånn, for det er vel få, om ingen, som tør å si noe.

Jeg har en "ny" bekjent som er meget tynn og som jeg tror har slitt med spiseproblemer i ung alder. - Da gjør hun det sikkert nå også kanskje? Hun "lukter" ofte rett og slett merkelig/vondt til tross for tipp topp hygiene osv... Forferdelig å gå rundt sånn, for det er vel få, om ingen, som tør å si noe.

Hvis hun lukter aceton (neglelakkfjerner) så er et ketoseånde ja.

Dette stemmer ikke. Man kan være i ketose selv om man ligger ganske høyt på karbohydratene. Det avhenger av kropp og trening :)

''Dette stemmer ikke. Man kan være i ketose selv om man ligger ganske høyt på karbohydratene. Det avhenger av kropp og trening :) – nitty-gritty''

Ja, OK, men det er vel mer ekstremt?

Med vennlig hilsen

''Dette stemmer ikke. Man kan være i ketose selv om man ligger ganske høyt på karbohydratene. Det avhenger av kropp og trening :) – nitty-gritty''

Ja, OK, men det er vel mer ekstremt?

Med vennlig hilsen

''Ja, OK, men det er vel mer ekstremt?''

Det er nok heller sjeldent, men jeg kan spise ganske mange gram karbohydrater og fremdeles være i målbar ketose. Mest sannsynlig mye fordi jeg går opptil en mil per dag i raskt tempo, så karbohydratene forbrennes fort.

Samboeren min kan spise 100 gram per dag og fremdles være i ketose. Han trener hardt hver morgen og er generelt stor, mye muskler.

Annonse

Det er nok heller sjeldent, men jeg kan spise ganske mange gram karbohydrater og fremdeles være i målbar ketose. Mest sannsynlig mye fordi jeg går opptil en mil per dag i raskt tempo, så karbohydratene forbrennes fort.

Samboeren min kan spise 100 gram per dag og fremdles være i ketose. Han trener hardt hver morgen og er generelt stor, mye muskler.

Hei,

Joda, men de fleste spiser jo langt mer enn dette, og ts skriver jo at han ikke trener.

Med vennlig hilsen

Gjest annlovinda

Hvis jeg ikke tar feil, så stod det vel at vedkommende det her gjaldt, ikke trente? Og da er det vel lite sannsynlig han er i ketose, når han spiser både brødmat og ris?

Hvis jeg ikke tar feil, så stod det vel at vedkommende det her gjaldt, ikke trente? Og da er det vel lite sannsynlig han er i ketose, når han spiser både brødmat og ris?

Det er usannsynlig, ja. Men jeg trener heller ikke fire av syv dager, jeg bare går. Og går og går. Med en liten klump av en sta 2-åring i vogna eller på skuldrene ;)

Kanskje noen burde fortelle ham at den beste metoden for å bli feit på sikt, er å slanke seg......

Drikke skyllevannet?? Det skal man absolutt ikke gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...