Gå til innhold

Hvor farlig er koffein?

Anbefalte innlegg

Hvis man drikker 10-15 kopper kaffe per dag,eller 2-3 liter vil man få i seg 2-5 gram koffein eller 2-5000 mg.

En kvinne på 30 som drakk 20+ liter Coca Cola per dag,døde av det i 2010.Så er spørsmålet om hva som er farligst sukkeret eller kofeinen.

Hadde hun uoppdaget diebetes,foreslår jeg sukkeret,men dette vet en lege mye bedre enn meg.

Sjokolade og iskrem blir i USA sett på som trøstende for skuffede kvinner.

Jeg kan godt klare meg fint uten dette,bare jeg får 1-2 kopper kaffe før kl 10.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388661-hvor-farlig-er-koffein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Mitt klare inntrykk er at det er sukkeret som er farlig. Å drikke slike mengder med "tomme kalorierer" er en ikke ubetydelig belastning for kroppen. Store mengder sukker gir enormt ustabilt blodsukker, det stjeler C-vitamin, og enkelte mineral i "fordøyelse-prosessen". Sukker er en "parasitt", som er vanedannede, skadelig, og noe vi absolutt klarer oss meget bra uten.

I denne saken muligens koffein også medvirka, eller en "coctail"- virkning.

Jeg er ikke redd kaffi- koffein, men meget skeptisk til "red-bull".

Det er blandt historiens største løgner, det som står utenpå en sukkerpakke, at det er "et rent naturprodukt...osv....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...