Gå til innhold

KOLS

Anbefalte innlegg

Gjest mumsimor

Jeg har vært innlagt på Glitre Klinikken med 4 ukers opphold...Kom hjem den 6 feb....Har vært i fin form inntil idag....Nå er jeg litt små forkjølet litt sår i halsen hoste uten slim, føler meg ikke helt i form...Jeg har en slik plan for egen behandling som jeg har begynt å følge opp...Men er litt i tvil.....Har jo ikke noe slim hoste, men er litt mer tung i pusten, litt uggen i kroppen.....også har jeg litt "vondt i brystet og over lungene, har ikke feber...

Jeg er vel på den "Gule sonen"...Der jeg skal øke dosen med symicort....

Blir så usikker ang dette med vondt i brystet /lungene....Ikke veldig vondt,men nok til at jeg kjenner det....

Spm 1 : Er det vanlig at det følger med litt smerte i bryst over lungene når det brygger på forkjølese, er det et varsel på noe infeksjon i lungene da? Jeg har ikke fått noe fast lungelege ennå, da det ikke er så lenge siden jeg kom hjem fra Glitre....Spm 2.....Kan jeg forsette å trene selvom jeg føler meg litt dårlig, slik jeg beskriver her?

Håper jeg kan få svar på min urolighet....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388730-kols/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Astma her m/egenbehandlingsplan fra glitter

Egenbehandlingsplanen er for å gjøre deg trygg på egen situasjon. Det er ikke farlig å være i gul sone, men varer det lenge, eller om det blir verre, så gjør du det instruksjonene på rød sone tilsier. Enten det er å ta annen type medisin, eller å kontakte lege. Inntil videre ser du det an, og forholder deg til instruksjoner for gul sone.

Hva angår trening, så er det viktig og riktig å fortsette moderat trening til tross for noe forverring i situasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388730-kols/#findComment-3446474
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...