Gjest Kvinne i 40 årene med førdøyelsesplager Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Hei. Jeg er en kvinne i 40 årene som har problemer med fordøyelsen. Jeg fikk utført en gastro for tre år siden som viste svak lukkemuskel grad en. Startet opp med Somac 20mg som jeg har brukt i perioder når jeg har hatt episoder med halsbrann. Plutselig for 6mnd siden fungerte ikke ikke Somac 20mg lenger, økte dosen til 40 mg, etter 14 dager bruk merket jeg ennå ingen effekt. Hadde noen bivirkninger i form av oppblåst mage og noe kvalm i perioder. Fikk tatt en ny Gastro og ultralyd av magen for 6 mnd siden ingen nye funn. Men fortsatt halsbrann. legen satte meg på Nexium 40 mg om dagen for snart 4 mnd, jeg ble symtomfri for halsbrann, men fikk plutselig en del smerter i magen som minner meg om kramper som kommer og går, spesielt utover dagen. Jeg har også hatt en del svie i munnen, og lurer nå om dette er bivirkninger av nexium.Hva tror legen? Avføringen min er normal, men jeg har tidevis noe luft i magen ,og er sjeldnere på toalettet nå en før. Jeg gikk ned på dosen med Nexium etter en mnd som avtalt med legen, men fikk da sviende vonde smerter i brystet, lokalisert brystbeinet , startet opp igjen med 40 mg Nexium, smertene i brystet forsvant. Fikk utført en EKG, ingen funn. Legen mente det muligens kunne være spiserørskramper.??? krampene i magen som kommer og går, samt svie i munnen plager meg noe alvorlig, kan det være at Nexium ikke fungerer som den skal, er det andre medisiner legen kan anbefale? Andre undersøkelser som bør gjøres? eller alternativ behandling som kan prøves.? Bør Somac prøves igjen og at jeg eventuelt gir medikamentet lenger tid før det er effekt? Jeg går nesten i full jobb, sover godt og føler meg ellers frisk,foruten at jeg er plaget med trøtthet. Jeg kjenner nå at jeg er fortvilet og lei av plagene mine. Blodprøver er tatt med tanke på magesår, CT av magen med kontrast er tatt for to mnd side, ingen funn. Bør det tas en ny Gastro, legen min mente det var bortkastet. Mvh kvinne i 40 årene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388732-ford%C3%B8yelses-besv%C3%A6r-over-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Årsaken til halsbrann kan både skyldes svak lukkemuskel, overproduksjon av magesyre eller en infeksjon med bakterien Helicobacter pylori i magesekken. Jeg vil anbefale test om du er infisert med denne bakterien for da kan behandlingen bestå av en såkalt trippelkur med antibiotika. Det er også viktig å sjekke om det er matvarer du ikke tåler og for eksempel melkeprodukter, løk, sterkt krydret mat etc kan provosere magesyreproduksjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388732-ford%C3%B8yelses-besv%C3%A6r-over-tid/#findComment-3447140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.