Gjest bjørnhild Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Har det noen betydning for selve fødselsen hvordan det hele starter? Min forrige fødsel startet med vannavgang. Bestemoren min sier at det blir kalt en "tørr" fødsel, og at den er tøffere enn om vannet går samtidig med selve fødselen. Jeg har termin om en uke, og var egentlig innstillt på å føde før. Forrige gang fødte jeg to uker før terminen. ... Jeg leste et sted (det var en jordmor som skrev det.....) at når det er fullmåne starter gjerne fødselen med rier, og er det helt sort måne på kalenderen starter den med vannavgang. Er det noen holdbarhet i disse påstandene? Er det sant at flest fødsler starter ved fullmåne? Og til slutt: Hvorfor starter som regel en fødsel om natten? Mange spørsmål, men...... Vennlig hilsen fra en snart fødende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38879-f%C3%B8dselstart-hvilken-betydning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Det finnes ingen vitenskapelige holdepunkter for at de teoriene som du her nevner, har noen som helst holdbarhet. Det er riktig at man på folkemunne gjerne sier at flest fødsler starter ved fullmåne, men jeg vet at mange fødestuer og fødeavdelinger har ført uformelle statistikker ang. dette, og resultatene gir ikke støtte til at disse teorien holder. Når det gjelder fødselsstart med vannavgang, så hender det at det tar tid før riene starter skikkelig, men som oftest skjer det innen 1 døgn. Jeg synes du bør prøve å innstille deg på at fødselen starter slik den vil, og når du først er inne i det, så får du ta det som det kommer, men de fleste vil nok oppdage at nr. 2 går raskere og enklere enn nr. 1. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38879-f%C3%B8dselstart-hvilken-betydning/#findComment-147046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.