Gå til innhold

Mistanke om graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende24åring

Hei. Jeg hadde ubeskyttet samleie for nå 2 uker siden, og mistenker nå at jeg har blitt gravid grunnet forsinket mens. Tok en graviditetstest, men den var negativ. Tok denne på ettermiddagen. Men jeg lurer på om jeg kan ha blitt gravid når typen ikke kom. Samleiet skjedde mens jeg hadde eggløsning. Menstrasjonen min kommer nesten på klokkeslettet hver måned samme dag, og jeg skulle hatt den 14 februar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388976-mistanke-om-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hei. Jeg hadde ubeskyttet samleie for nå 2 uker siden, og mistenker nå at jeg har blitt gravid grunnet forsinket mens. Tok en graviditetstest, men den var negativ. Tok denne på ettermiddagen. Men jeg lurer på om jeg kan ha blitt gravid når typen ikke kom. Samleiet skjedde mens jeg hadde eggløsning. Menstrasjonen min kommer nesten på klokkeslettet hver måned samme dag, og jeg skulle hatt den 14 februar.''

Om du skulle hatt mensen 14. februar hadde du eggløsning ca. 1. februar, altså for over 3 uker siden. Man _kan_ bli gravid selv om mannen ikke kommer inne i kvinnen, det er alltid noen sædceller også i smørevæsken som kommer underveis i samleie, før utløsningen. Om du fremdeles tester negativt, altså over en uke etter forventet mens, er vel sjansen liten for at du er gravid. Det at du er stresset og redd for at du kan være gravid kan også føre til at mensen ikke kommer, kroppen er rar sånn.

Om du mener du har symptomer på graviditet selv om du tester negativt så ta deg en tur til legen. Og dersom du ikke er ute etter å bli gravid så sørger du for å få skikkelig prevensjon med det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...