Gå til innhold

rhesus negativ og spontanabort

Anbefalte innlegg

principessa84

Hei, er en jente på 28. Vi prøver å få et barn, har prøvd i litt over ett år. i fjor ble jeg gravid rett etter å ha sluttet med minipillen... Men mistet dessverre med MA/SA i uke 7/12. Jeg måtte derfor etter aborten , ha en sprøyte som jeg måtte ta pga rhesus negativ blodtype. Vi fortsatte å prøve... og har enda ikke blitt gravid. Jeg trodde kanskje jeg var gravid , men så kom mensen to uker for sent. Kan dette ha sammenheng med at jeg kan ha hatt spontanbort flere ganger uten å vite det . Og mitt spørsmål er derfor. hvordan skal jeg vite om jeg har hatt SA , og må jeg ta den sprøyten hver eneste gang mensen har kommet for sent ,fordi det kunne vært en SA ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389217-rhesus-negativ-og-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis menstruasjonen er to uker forsinket, kan det bety at du har hatt en meget tidlig abort. Det er ikke nødvendig med 'rhesus-sprøyte' ved denne type -tidlige- aborter hvor det har vært dannet så få blodceller som kan ha passert fra foster til mor. Så det behøver du ikke å tenke på. Hvis du ikke har oppnådd graviditet ett år etter aborten, så kan du be din lege om henvisning til gynekolog. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...