Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 30 år og er plaget av en konstant ekstrem blekhet/ nesten blålig farge i ansiktet, samt blå ringer under øynene. Det er nesten som jeg føler meg "blodfattig" i ansiktet, men har til tross for dette helt normal HB og jernverdier. Har også fått målt andre blodverdier og stoffskiftet som er innenfor referanseområdet. Når jeg ser på andre mennesker rundt meg, ser jeg omtrent aldri noen med samme hudtone som meg. Ansiktet er også blekere enn kroppen. Jeg soler meg aldri i ansiket uten høy faktor, men det må jo være grenser for hvor robbet man skal være for pigment eller blodsirkulasjon i ansiket. Ellers lever jeg sunt, røyker/snuser ikke. Jeg trener mye og får nok søvn. Jeg er litt plaget med ortostatisk blodtrykksfall og svingende blodsukker, eller ingen helseplager, annet enn at jeg tidvis føler meg sliten. Det spiller inge rolle hva jeg gjør, blekheten er der bestandig og må kamufleres med sminke, ellers spør folk om jeg er syk. Når jeg ser på bilder fra oppveksten, så jeg ikke slik ut. Vet du om noen andre årsaker til dette problemet? Kan det være noen form for ubalanse eller forstyrrelse i kroppen som fører til dette, som jeg ikke vet om?

Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389276-ekstrem-blekhet-i-ansikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...