Gjest Libitt Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg er 47 år og mistenker at jeg har begynt på overgangsalder. Jeg bruker ingen form for prevensjon og har fremdeles regelmessig mens, men kortere intervaller - ca 24 - 26 dager - mellom hver mens. Jeg har alltid blødd relativt lenge, ca 7 dager, hvorav jeg 3 av dagene må bruke både tampong og bind. Jeg har alltid slitt med lavt jernlager. Jeg har de siste 1 - 2 årene kjent meg sliten og nedstemt den siste uken før mensen kommer. Dette påvirker hvordan jeg har det og hva jeg planlegger, og mann og tre tenåringsbarn legger også merke til min sinnssteming. I tillegg har jeg det siste året hatt merkbar lavere sexlyst. Jeg er klar over at livet har ulike faser som påvirker både livsglede og livslyst, men håper og tror at min situasjon er påvirket av hormonforandringer. Min tidligere gynekolog har flyttet praksis og jeg var til en undersøkelse hos en annen for ca 1 år siden. Denne gynekologen skrev ut en mini-pille som hun mente kunne hjelpe meg til mindre blødninger og høyere jernlager, men jeg har vært usikker på om det er riktig av meg å begynne med hormoner. I tillegg har jeg hørt om og lest om ulike naturpreparater (rosenrot, johannesurt, Femi... osv) som kan hjelpe mot "lettere depresjon" og bidra til økt sexlyst. Hva ville du rådet meg til å forsøke for å "begrense" de månedlige blødningene og for å øke sexlysten? Vil du tro at jeg er i begynnende overgangsalder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389279-overgangsalder-hormoner-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.