papaver Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Blir ikke tatt alvorlig hei jeg får med jevne mellomrom skikkelig vondt nede i korsryggen 1 til 2 ganger i året. Dette er noe som bare kommer helt uten forvarsel og uten noe form for anstrengelser eller uvante arbeidsstillinger. Smertene er slik at når jeg skal reise meg er det som å få støt når jeg sitter i stolen gjør det vondt bare jeg lener meg fremover. Det å komme opp av stolen tar lang tid det samme når jeg skal sette meg. Hoster eller ler jeg føles det som å få et støt eller knivstikk i ryggen når jeg sitter eller ligger i ro kjenner jeg litt tretthet eller murring bare. oppreist kan jeg fint gå uten å kjenne for mye men jeg har opplevd å sparke til små stein (singel eller grus steiner) da er det som å få 20000 volt gjennom kroppen. Jeg har prøvd alt da mener jeg alt av smertestillende men det hjelper ikke jeg er heller ikke ute etter medisiner. Jeg føler legen min ikke tror på meg. jeg var hos kiropraktor for 10 år siden for samme problemet det ble da tatt bilder og han sier at jeg har en skiveforskyvning på 3-7 mm. Noe jeg lett kunne se på bildet og. Jeg forstår at det ikke finnes medisiner mot dette og kiropraktoren sa jeg kunne trene. Jeg har prøvd dette. Problemet er at dette er bare noe som skjer et par ganger i året. Utenom de gangene jeg har smerter eller vondt, er ryggen fin. jeg var i dag i kjelleren og fiksa litt på vaskemaskinen og helt plutselig fikk jeg vondt i ryggen, av tidligere erfaring er dette en tilstand som varer fra en til to uker. I disse periodene er det helt umulig for meg å jobbe. Jeg er for tiden uten arbeid så det går greit nå men det har vært flere anledninger der jeg har vært i arbeid og ikke fått sykemeldinger av legen da han ikke tror meg. Dette er noe jeg taper penger på. Grunnen til at han ikke tror meg har vel litt med at jeg har en fortid som rushavhengig pluss muligens at det på legekontoret der han jobber gjelder det å skrive ut minst mulig sykemeldinger. Heldigvis har jeg hatt en arbeidsgiver som både har forståelse og også har sett med egne øyne at jeg virkelig har ryggproblemer. Jeg bekymrer meg for fremtidige plager når jeg kommer i jobb igjen og skulle få disse ryggplagene igjen vet jeg ikke hva jeg skal gjør. For det første tar det jo 2 uke å få en time hos legen og så blir jeg kanskje ikke trodd. Det må da kunne gå og få en mer sikker diagnose på dette vet bare at det bilde jeg tok med kiropraktoren kunne det tydelig sees at den en knoklen stod mye lenger ut en den over og under. Jeg har tatt noen bilder senere også men da har jeg bare fått beskjed om at det ikke er funnet noe. Hjelp jeg trenger å bli trodd Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389296-ikke-trodd-rygg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.