Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Det er jeg uenig i. Jeg får mange forespørsler fra utlandet jeg glatt overser uten tanke på å skulle forklare hvorfor, og har også forbigått en som er temmelig promiskøs på mine venners vegg. I en periode hadde hun et nakenbilde av seg selv som profilbilde, og hver gang hun kommenterte noe (ofte ufint) kom bildet opp ved siden av. Jeg syns ikke jeg skal behøve å fortelle henne at jeg ikke gidder å følge med på egen vegg fordi jeg ikke ønsker diskrimineringsutspill eller ufinheter på min vegg om jeg aksepterer henne. For ordens skyld; jeg kjenner henne ikke særlig godt, men hilser på henne når vi en skjelden gang møtes siden vi har vokst opp i samme by.

''Det er jeg uenig i. Jeg får mange forespørsler fra utlandet jeg glatt overser uten tanke på å skulle forklare hvorfor, og har også forbigått en som er temmelig promiskøs på mine venners vegg. I en periode hadde hun et nakenbilde av seg selv som profilbilde, og hver gang hun kommenterte noe (ofte ufint) kom bildet opp ved siden av. Jeg syns ikke jeg skal behøve å fortelle henne at jeg ikke gidder å følge med på egen vegg fordi jeg ikke ønsker diskrimineringsutspill eller ufinheter på min vegg om jeg aksepterer henne. For ordens skyld; jeg kjenner henne ikke særlig godt, men hilser på henne når vi en skjelden gang møtes siden vi har vokst opp i samme by.''

Men dette er jo ganske spesielle tilfeller.Jeg snakker om når det er venneforespørsler fra folk jeg kjenner slik som i ts tilfelle.

Det hender jeg får venneforespørseler fra ekle gamle menn som jeg ikke aner hvem er eller har noen felles venner med (de er gjerne utenlandske også) og da kan jeg avvise forespørselen uten å gi noen grunn.

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

9

• PieLill

5

• tonie

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

''Nå avviser jeg sjeldent, og jeg har aldri opplevd å bli avvist, men skulle jeg gjort det så hadde det ikke falt meg inn å ikke skrevet hvorfor. Frekt, rett og slett.''

Ikke enig.

Jeg avviste f.eks. en gang en tidligere sjef, som jeg ikke hadde ønske om å gi innblikk i mitt liv - tror nok han tok tegninga uten en forklaring. Samme med de som har spurt som jeg bare så vidt vet hvem er - ikke naturlig å begrunne avslaget. For øvrig er jeg ikke så "streng" på hvem jeg aksepterer.

Se nærmere forklaring på det jeg mener til Kayia.

Hadde jeg skulle avvist et venneforespørsel fra en tidligere sjef så hadde jeg sendt med en liten forklaring.

Gjest Elextra

Se nærmere forklaring på det jeg mener til Kayia.

Hadde jeg skulle avvist et venneforespørsel fra en tidligere sjef så hadde jeg sendt med en liten forklaring.

''Hadde jeg skulle avvist et venneforespørsel fra en tidligere sjef så hadde jeg sendt med en liten forklaring.

''

Vanligvis enig, men det hører kanskje med til historien at jeg ikke hadde så godt forhold til vedkommende ;).

Mary Poppins

''Hadde jeg skulle avvist et venneforespørsel fra en tidligere sjef så hadde jeg sendt med en liten forklaring.

''

Vanligvis enig, men det hører kanskje med til historien at jeg ikke hadde så godt forhold til vedkommende ;).

Oki ja da blir det kanskje en annen sak :-)

Gjest Kayia

''Det er jeg uenig i. Jeg får mange forespørsler fra utlandet jeg glatt overser uten tanke på å skulle forklare hvorfor, og har også forbigått en som er temmelig promiskøs på mine venners vegg. I en periode hadde hun et nakenbilde av seg selv som profilbilde, og hver gang hun kommenterte noe (ofte ufint) kom bildet opp ved siden av. Jeg syns ikke jeg skal behøve å fortelle henne at jeg ikke gidder å følge med på egen vegg fordi jeg ikke ønsker diskrimineringsutspill eller ufinheter på min vegg om jeg aksepterer henne. For ordens skyld; jeg kjenner henne ikke særlig godt, men hilser på henne når vi en skjelden gang møtes siden vi har vokst opp i samme by.''

Men dette er jo ganske spesielle tilfeller.Jeg snakker om når det er venneforespørsler fra folk jeg kjenner slik som i ts tilfelle.

Det hender jeg får venneforespørseler fra ekle gamle menn som jeg ikke aner hvem er eller har noen felles venner med (de er gjerne utenlandske også) og da kan jeg avvise forespørselen uten å gi noen grunn.

Jeg aner ikke hvorfor ts blir avvist i dette tilfellet, og har ikke avvist noen jeg ikke har følt på et issue i forhold til. Jeg er personlig men ikke privat på FB, og har derfor ikke noe behov for å være veldig restriktiv. Men som sagt, man aner jo ikke hva dette handler om for vedkommende som har avvist. Siden vedkommende har andre ts mener kun er bekjente handler det neppe om at vedkommende ønsker å kun ha gode venner som venner på FB heller.

Jeg synes det virker ganske desperat å kreve svar på hvorfor man ikke blir akseptert som venn, ja nesten litt ufint. Kanskje han eller hun da føler seg presset til å legge deg til, og det er en dårlig start på et fb-vennskap.

Dette er en av de tingene man bare bør svelge og ikke legge for mye i. Det finnes like mange meninger om hvem som hører hjemme på vennelista som det finnes mennesker, og man må huske på at ikke alle tenker som en selv.

Annonse

Gjest larias

Jeg synes det virker ganske desperat å kreve svar på hvorfor man ikke blir akseptert som venn, ja nesten litt ufint. Kanskje han eller hun da føler seg presset til å legge deg til, og det er en dårlig start på et fb-vennskap.

Dette er en av de tingene man bare bør svelge og ikke legge for mye i. Det finnes like mange meninger om hvem som hører hjemme på vennelista som det finnes mennesker, og man må huske på at ikke alle tenker som en selv.

Tenkte jeg skulle ta det i en litt humoristisk tone. Treffer henne sannsynligvis i morgen. Tenkte jeg skulle si noe som så " så du vil ikke ha meg som fb venn altså, greit det bare vær slik du". Eller noe i lignende. På den måten vil jeg føle at jeg har vunnet, samtidig så vil jeg ikke kaste bort tiden min på hvem som helst lenger eller mennesker jeg ikke forstår hvor jeg har.

Gjest Elextra

Tenkte jeg skulle ta det i en litt humoristisk tone. Treffer henne sannsynligvis i morgen. Tenkte jeg skulle si noe som så " så du vil ikke ha meg som fb venn altså, greit det bare vær slik du". Eller noe i lignende. På den måten vil jeg føle at jeg har vunnet, samtidig så vil jeg ikke kaste bort tiden min på hvem som helst lenger eller mennesker jeg ikke forstår hvor jeg har.

''Tenkte jeg skulle ta det i en litt humoristisk tone.

...

Tenkte jeg skulle si noe som så " så du vil ikke ha meg som fb venn altså, greit det bare vær slik du". ''

Det der er _ikke_ humoristisk, med mindre dere er svært nære venner.

''Tenkte jeg skulle ta det i en litt humoristisk tone. Treffer henne sannsynligvis i morgen. Tenkte jeg skulle si noe som så " så du vil ikke ha meg som fb venn altså, greit det bare vær slik du". Eller noe i lignende. På den måten vil jeg føle at jeg har vunnet, samtidig så vil jeg ikke kaste bort tiden min på hvem som helst lenger eller mennesker jeg ikke forstår hvor jeg har.''

Spør du meg så gjør du deg bare til latter med en slik oppførsel. Med mindre dere er 14 år da.

Gjest Scarlet O'Hara

''Tenkte jeg skulle ta det i en litt humoristisk tone.

...

Tenkte jeg skulle si noe som så " så du vil ikke ha meg som fb venn altså, greit det bare vær slik du". ''

Det der er _ikke_ humoristisk, med mindre dere er svært nære venner.

Det kommer nå helt an på tonefallet, iom vedkommende mener å SI det til henne...

Gjest larias

Nei, jeg synes ikke det er greit. Hva ønsker du egentlig å oppnå med å spørre?

Vil oppnå å finne ut hvorfor vedkommende ikke bekreftet meg som venn.

Vil vise at jeg ikke er redd for å spørre når noen opptrer på en falsk måte.

Vil gå med hode hevet og føle en styrke fordi jeg kan sette ord på noe og spørre fremfor å spekulere.

Annonse

Gjest Elextra

Vil gå med hode hevet og føle en styrke fordi jeg kan sette ord på noe og spørre fremfor å spekulere.

Forurettethet er sjelden kledelig.

Gjest Cinnamongirl

Nei - det ville jeg aldri gjort.

Når det er sagt så har jeg ved en feil avvist noen forespørsler selv... Det var ikke meningen men trykket feil på mobilen. Det var ikke noen jeg kjente veldig godt så jeg husket ikke hvem det var etterpå. Litt flaut...

Jeg legger til de jeg vet hvem er men er det noen jeg ikke kjenner særlig godt så ligger de på "begrenset" eller "bekjente".

Hvorfor er det viktig for deg å bli bekreftet som vedkommendes facebookvenn?

Har du noe annet grunnlag enn manglende facebook-vennskap for å hevde at vedkommende er falsk? Er det falskt å snakke hyggelig med folk man ikke ønsker å være venn med på facebook?

Jeg tenker at du ikke viser styrke ved å spørre frem for å spekulere, styrke ville du vist hvis du klarte å ikke bry deg.

Flere har spurt, jeg spør også: Er du sikker på at du ikke legger for mye følelser i facebook?

Gjest Elextra

''Men skjønner at jeg er kanskje en elendig menneskekjenner eller at noen er utrolig falske.''

Ja, det er nok ett av disse alternativene som er forklaringen. Det å sende ut, evt. respondere på, en venneforespørsel på Facebook er den dypeste personlighetsanalyse man kan foreta.

;)

(Ligner ikke deg å være sarkastisk I slike tråder, men)

Du får gjøre det du synes er riktig, men jeg synes nå mange legger litt for mye i å få avvist en venneforespørsel. Det kan ligge så mye bak som man kanskje ikke har tenkt over. En gang snakket jeg med ei som syntes det med Facebookvennskap var veldig vanskelig. Hun hadde brutt ut av et voldelig forhold, og var nødt til å gjøre alt hun kunne for å hindre eksen i å kunne overvåke henne. Når hun fikk venneforespørsler fra folk hun kjente godt men som hadde ham på vennelista måtte hun avvise dem, ikke fordi hun hadde noe imot dem, men fordi hun visste at han kunne sitte og følge med på hva de skrev på veggen eller i statusoppdateringene hennes. Man kan ikke vite hvilke grunner folk har for å avvise forespørsler, og det trenger ikke å være fordi de ikke liker deg.

Du får gjøre det du synes er riktig, men jeg synes nå mange legger litt for mye i å få avvist en venneforespørsel. Det kan ligge så mye bak som man kanskje ikke har tenkt over. En gang snakket jeg med ei som syntes det med Facebookvennskap var veldig vanskelig. Hun hadde brutt ut av et voldelig forhold, og var nødt til å gjøre alt hun kunne for å hindre eksen i å kunne overvåke henne. Når hun fikk venneforespørsler fra folk hun kjente godt men som hadde ham på vennelista måtte hun avvise dem, ikke fordi hun hadde noe imot dem, men fordi hun visste at han kunne sitte og følge med på hva de skrev på veggen eller i statusoppdateringene hennes. Man kan ikke vite hvilke grunner folk har for å avvise forespørsler, og det trenger ikke å være fordi de ikke liker deg.

''men fordi hun visste at han kunne sitte og følge med på hva de skrev på veggen eller i statusoppdateringene hennes.''

Ikke hvis hun har blokket han, vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...