Gå til innhold

Bekymret over graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest kommende mor

Jeg er gravid med mitt første barn som ikke var planlagt. Jeg er i et stabilt forhold med barnefaren som gleder seg veldig selv om det ikke var planlagt, vi har god økonomi, fast jobb begge to og egen leilighet. Så egentlig er alt på plass. Men likevel er jeg så bekymret og nervøs for alt mulig! Det jeg er mest bekymret over er at det skal være noe i veien med barnet. Feks at jeg spiste sushi og drakk vin før jeg visste at jeg var gravid eller at det er noe annet galt. Og så er jeg også veldig nervøs for at det skal skje noe med kjæresten min (at han skal dø og jeg blir alene med alt ansvaret) eller at han skal finne seg en annen mens jeg er gravid og stikke av (faktisk!). Og dette er altså verdens snilleste og mest trofaste. Han har aldri gjort noe som skulle tilsi at han vil finne noen andre, og jeg har heller ikke vært sjalu før.

I natt toppet det seg, da jeg drømte at han lå død i senga og var helt hysterisk før jeg fikk vekt han. Han er veldig rolig og saklig og roer meg fort ned når jeg er hysterisk, men det er jo ikke bra likevel. Den vonde følelsen satt i i hele dag. Sånne ting er jo helt irrasjonelt og jeg har aldri vært sånn før! Veldig slitsomt å bekymre seg.

Jeg tror kanskje det er hormonene som spiller meg et puss + at jeg ikke var forberedt på dette... Har noen noen erfaringer å komme med - går disse bekymringene over og er det evt. noe jeg kan gjøre? (Han har til og med spurt om jeg ville følt meg tryggere på at han ikke kom til å stikke av dersom vi giftet oss!!! Det er jo ikke det som er poenget!!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389389-bekymret-over-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Been there done that

Det er vanlig å drømme mye rart når man er gravid. Jeg hadde mareritt hver natt. Det er vanlig å bekymre seg også. Jeg var skikkelig full når jeg var gravid med min første før jeg viste det, det gikk bra. Forsøk å kos deg over graviditeten.

Kanskje du kan ringe jordmor Siri om en del av det du bekymrer deg over. Hun var veldig hyggelig. Bare søk på jordmor Siri det er en privat tjeneste.

Barn er masse bekymringer men desto større gleder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...