Gjest Vampire Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Jeg er forferdelig sjalu av meg, og redd dette skal ødelegge forholdet. Problemet er at jeg har opplevd mye i tidligere forhold, og dette er noe som "henger" igjen i mitt samboerskap... Er hele tiden redd for å miste ham, og innbiller meg at han ikke elsker meg, selv om jeg innerst inne VET at han gjør det. Det er så ille at jeg har mareritt om dette nesten hver natt, og det gjør meg så fortvilet!!! Hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38944-sjalusi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MKU Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Hei, Vampire! Vet ikke om dette er noe til trøst, men: Jeg har akkurat det samme problemet om du, er overbevist om at min elskede vil benytte første og beste sjanse til å bedra mig. Innerst inne vet jeg jo selvsagt at dette aldri vil skje, han er verdens snilleste og ærligste mann. Likevel klarer jeg ikke å la være å tenke på det. Siden dette til slutt ble et stort poblem for mig, snakke jeg med han om det, og forklarte han saken. Han var veldig forståelsesfull, og nå snakker vi om det hver gang slike følelser dukker opp i mig.. Det er utrolig deilig, føler vi blir knyttet nærmere sammen pga dette. Jeg vil anbefale dig å snakke med kjæresten din, fortell han hvordan du føler det, og han vil sikkert forstå. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38944-sjalusi/#findComment-147309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampire Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Hei, Vampire! Vet ikke om dette er noe til trøst, men: Jeg har akkurat det samme problemet om du, er overbevist om at min elskede vil benytte første og beste sjanse til å bedra mig. Innerst inne vet jeg jo selvsagt at dette aldri vil skje, han er verdens snilleste og ærligste mann. Likevel klarer jeg ikke å la være å tenke på det. Siden dette til slutt ble et stort poblem for mig, snakke jeg med han om det, og forklarte han saken. Han var veldig forståelsesfull, og nå snakker vi om det hver gang slike følelser dukker opp i mig.. Det er utrolig deilig, føler vi blir knyttet nærmere sammen pga dette. Jeg vil anbefale dig å snakke med kjæresten din, fortell han hvordan du føler det, og han vil sikkert forstå. Lykke til!! Hei MKU! Jeg har allerede pratet med ham om det, og han forstår meg og lytter til meg, men synes nok at jeg er litt hysterisk. Jeg vet jo at han elsker meg..... Glad for at det ordner seg for deg iallefall!!! Jeg unner ingen å være så sjalu at det ødelegger en selv og selvtillitten, selv om det er et problem blandt mange andre også. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38944-sjalusi/#findComment-147427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Observer Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Har du en god venn/venninne? Da anbefaler jeg deg å 'belaste' denne personen mer enn kjæresten din med din redsel. For selv med de beste hensikter, kan det komme en dag da han blir lei av å være "roten til problemet". Det er ikke lett å være partneren til en som deg. (ikke vondt ment!) Man er skulderen som det gråtes på og samtidig grunnen til at det gråtes, på en måte. Han kan komme til å tenke at samme hvor mye han forsikrer deg om sin kjærlighet, tror du det verste. "So what's the point!?" Det skal en usannsynlig sterk rygg til for å bære den byrden. Jeg vet. Fortell gjerne at du nok er mer redd for brudd enn ham, men ikke løp til ham hver gang tvilen kommer krypende. Gå til en venn, eller ring. Du kunne kanskje ta noen timer hos en psykolog eller familieterapeut? Du har et problem som kjæresten din ikke kan hjelpe deg med. Tvert i mot! Han vil ganske sikkert føle at han er kilden. Og det er han jo ikke. Du har en usikkerhet inni deg som bedre egnede personer kan hjelpe deg med. Tenker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38944-sjalusi/#findComment-147634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Har du lest om sjalusi og kjenner årsaker og virkninger? Du kan oppsøke profesjonell hjelp. Sjalusi kan behandles. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38944-sjalusi/#findComment-147681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MKU Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Hei MKU! Jeg har allerede pratet med ham om det, og han forstår meg og lytter til meg, men synes nok at jeg er litt hysterisk. Jeg vet jo at han elsker meg..... Glad for at det ordner seg for deg iallefall!!! Jeg unner ingen å være så sjalu at det ødelegger en selv og selvtillitten, selv om det er et problem blandt mange andre også. Klem Vampire!! Kanskje du burde prøve sånn ego-terapi-timer med dig selv? Benytt en hel dag til å bare gjøre ting for dig selv... Gå på shopping, kjøp masse pene klær, sminke og gode hudpleieprodukter, dra hjem og koos dig... Utrolig bra for selvtilliten... etter en sånn dag føler jeg mig som en gudinne i flere uker... Når kjæresten din ser hvor godt du har d med dig selv, vil han nok forstå hvordan det er å føle sig liten og grå... *s* Lykke til.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38944-sjalusi/#findComment-147985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Celina Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Kjære deg. Jeg vet hvor vondt det kan være å være sjalu. Jeg har selv tilbøyelighet til å være ekstremt sjalu. Det var verre når jeg var yngre og mer usikker på meg selv, men i det forholdet jeg er i nå dukker det stadig opp tanker om hva min kjære kan finne på. Jeg har prøvd å lære meg selv å leve med disse tankene. Har bestemt meg for å aldri stole på at han ikke er utro, men jeg stoler på at HVIS han er det så vil han komme til å fortelle meg det. Og vet du, da er han ikke verd min kjærlighet likevel og det er han som har tapt. Det er en lang prosess å komme dit jeg er i dag. Jeg må stadig minne meg selv på hvorfor jeg ikke skal tenke negativt. Det er mye i det MKU har svart deg også. Vær litt ego. Det hjelper på humøret. Min kjæreste var notorisk utro mot sin tidligere samboer og det er derfor jeg ikke klarer å slippe tanken på utroskap helt. Men jeg har valgt å leve sammen med han likevel, jeg elsker han jo. Pass deg for å ikke mase for mye om dette, det kan jo virke mot sin hensikt etter en tid. Bruk heller en venninne som klagemur. Jeg har erfart at det kan hjelpe å skrive dagbok. Få sortert tankene. Da kan du også gå tilbake å se hvordan du følte det og hva du eventuelt bestemte deg for å gjøre med problemet. Dette ble masse rot, men uansett, jeg håper du får det bedre. Ville bare dele mine erfaringer med deg og kanskje du finner noen av dem nyttige. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38944-sjalusi/#findComment-148125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.