Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg gikk til legen pga svie i magesekken. Fikk påvist Helicobacter Pylorii infeksjon i blodprøve og har gått på trippelkur i 1 uke (Amoxicillin 1000 mgx2, Klaritromycin 500mgx2 mg og Lansoprazol 30 mg morgen i 14 dager) Er dette vanlig og god nok behandling? Hvor lenge kan man gå med H.Pylorii før den gir symptomer? Flere år? Hvordan er det vanligst at man får den i seg? Symptomene er bedre, men ca 3 uker etter endt kur har jeg fortsatt smerter nå og da. Har nå blitt henvist til gastroskopi. Orker ikke vente for time på sykehus og har derfor bestilt time privat. Jeg har gått på Nexium 20 mgx1. Gastroskopien er om 6 dager og i den forbindelse lurer jeg på om det er nok å ikke ha tatt Nexium 6 dager før undersøkelsen for resultat av eventuelle prøver? Vil ikke prøver kunne påvise magebakterien H.Pylorii hvis man ikke har hatt opphold med Nexium en viss periode før? Det ville være veldig dumt å betale for en privat gastroskopi hvis dette ikke vil avdekke om jeg fortsatt har bakterien eller ikke. Tror du 6 dager opphold er tilstrekkelig for å få nøyaktige prøvesvar? Eller synes du jeg burde vente. Eventuelle vevsprøver/kreftprøver vil ikke kunne gi feil svar mht Nexium eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389525-gastroskopimages%C3%A5rbakterien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...