Gå til innhold

Forhøyet prolaktin??

Anbefalte innlegg

Er 27 år, nylig fjernet en del endometriose ved lapraskopi. Vi skal nå forsøke en tid å bli gravid. For ca. halvannet år siden merket jeg utflod fra brystene innimellom. Det ble tatt 4 prolaktinprøver på et halvt år, disse hadde verdier på 1105, 4099, 445, 805. Har hele tiden hatt regelmessige menstruasjoner. Dette var for meg en ganske stessende periode privat og jobbmessig. Kan ennå merke at den kan komme litt væske fra spesielt det ene brystet innimellom. Vil dette ha noe å si for mulighetene til å bli gravid? Kan dette evt. behandles?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38954-forh%C3%B8yet-prolaktin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er litt forskjellig normalområder, men jeg synes dine prøver virker normale, bortsett fra den stressede periode. Hvis du har regelmessige menstruasjoner har du sikkert normal eggløsning. Få evt sjekket stoffskiftet. Endometriose kan jo forklare din barnløshet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...