Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilke råd gir dere småbarnsforeldre når det gjelder vaksinasjon mot røde hunder, meslinger og kusma i forhold til dette med autisme.

Kan barnet mitt utvikle hjernefeil hvis det får en av disse sykdommene som følge av en betennelse?

Hvor stor sjangse er det for å bli smittet om man ikke tar vaksinen. Kan man bli smittet også når man tar den?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38960-mri-vaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sinead!

Du såg kanskje Rikets tilstand for noen uker siden, da nettopp dette med MRI-vaksine og autisme ble tatt opp til debatt.

Ifølge programmet registrerer en i Norge ikke eventuelle bivirkninger av å gi de tre vaskinene sammen. I England derimot har en funnet en opplomstring av autisme etter innføringen av denne typen vaksinering, uten at en likevel med sikkerhet kan si at oppblomstringen skyldes denne. Sammehengen synes likevel å være der, muligens forårsaket av vaksinen sammen med andre faktorer som barnet er disponert for fra før.

Jeg tror imidlertid at jeg selv vil be om at mitt barn får de tre vaksinene seperat og ikke sammen i en sprøyte, slik som den gis i dag. Nå er jeg kanskje ekstra redd, men hvorfor ta noen sjanse når en ikke med sikkerhet vet konsekvensene av å gi de tre vaksinene sammen?

Det er bra du tar opp spørsmålet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38960-mri-vaksine/#findComment-147457
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Dette er ikke så lett, men det er klart at noe av den senere informasjonen som har kommet ut i media, om at MMR-vaksinen visstnok kan føre til autisme, gjør at mange tenker litt ekstra på dette. Fagfolk anbefaler imidlertid alle spebarn å bli vaksiner, i.o.m. at man vet at skadene barnet kan få etter f.eks. meslinger, er svært alvorlige, tildels dødelige. Noen mener at man bør skille de forskjellige vaksinene fra hverandre og ikke gi alle 3 samtidig. Hvorvidt dette kommer til å bli et reelt tilbud til folk, vet jeg ennå ikke. Jeg synes du bør diskutere dette med helsesøster, evt. legen deres. Søk evt. info på nettet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38960-mri-vaksine/#findComment-147743
Del på andre sider

Hei Sinead!

Du såg kanskje Rikets tilstand for noen uker siden, da nettopp dette med MRI-vaksine og autisme ble tatt opp til debatt.

Ifølge programmet registrerer en i Norge ikke eventuelle bivirkninger av å gi de tre vaskinene sammen. I England derimot har en funnet en opplomstring av autisme etter innføringen av denne typen vaksinering, uten at en likevel med sikkerhet kan si at oppblomstringen skyldes denne. Sammehengen synes likevel å være der, muligens forårsaket av vaksinen sammen med andre faktorer som barnet er disponert for fra før.

Jeg tror imidlertid at jeg selv vil be om at mitt barn får de tre vaksinene seperat og ikke sammen i en sprøyte, slik som den gis i dag. Nå er jeg kanskje ekstra redd, men hvorfor ta noen sjanse når en ikke med sikkerhet vet konsekvensene av å gi de tre vaksinene sammen?

Det er bra du tar opp spørsmålet!

Heisan! Takk for svar.

Vi hadde også bestemt oss for å dele opp disse, nå har jeg enda ikke vært til den andre timen hos helsesøster for evt. å ta vaksinen, men har hørt av andre at dette ikke er mulig. Ikke en gang på sykehus eller private klinikker, og det gjorde jo saken straks vanskeligere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38960-mri-vaksine/#findComment-148319
Del på andre sider

Dette er ikke så lett, men det er klart at noe av den senere informasjonen som har kommet ut i media, om at MMR-vaksinen visstnok kan føre til autisme, gjør at mange tenker litt ekstra på dette. Fagfolk anbefaler imidlertid alle spebarn å bli vaksiner, i.o.m. at man vet at skadene barnet kan få etter f.eks. meslinger, er svært alvorlige, tildels dødelige. Noen mener at man bør skille de forskjellige vaksinene fra hverandre og ikke gi alle 3 samtidig. Hvorvidt dette kommer til å bli et reelt tilbud til folk, vet jeg ennå ikke. Jeg synes du bør diskutere dette med helsesøster, evt. legen deres. Søk evt. info på nettet.

Heisan! Takk for svar!

Jeg har snakket med helsesøster, men følte ikke at jeg fikk noe fullverdig informasjon. De sier at de råder folk til å vaksinere, at 95% i vårt fylke, Nord-Trøndelag gjør det, osv. Men at vi må bestemme det hele selv. De sa ikke noe om at det var muligheter for å dele disse opp. Det tenkte vi å gjøre, men jeg har nå hørt av erfarne mødre at dette ikke gis mulighet til. Ikke en gang på sykehus eller private klinikker. Men er ikke 100% sikker på at dette er tilfelle, så det gjenstår vel å finne det ut for sikkert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38960-mri-vaksine/#findComment-148320
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...