Gå til innhold

Hvor lite søvn trenger du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke blitt 50 ennå, men det er da noen år siden jeg ble 40 i alle fall så jeg svarer lell. :o) Hverdager sover jeg vel ca. 6 timer tenker jeg, i helgene noe mer, funker helt fint det. Noen kvelder blir jeg riktignok trøtt tidlig, men suller som regel såpass at jeg ikke roter meg i seng så tidlig allikevel og når jeg først havner under dyna så må jeg jo lese litt før jeg slukker lyset... :o)

Gjest sangsol

Jeg sover ca 7.5 timer natta hver ukedag. Natt til i dag sov jeg 10 timer.

Jeg er i 40 årene og er frisk (ingen medisiner).

Men jeg "tåler" mindre søvn. I perioder kan det være 5-6 timer natta pga egen våking utover kveldene, eller jeg har forstyrret nattesøvn pga oppvåkning som følge av tenåringsbråk, traktor utenfor, hunde-bjeffing eller liknende. Når jeg da våkner, pleier det å gå nærmere to timer før jeg er klar for å sove igjen. "dagen derpå" pleier gå fullstendig uproblematisk, og uten noe behov for søvn på dagen osv.

Annonse

Gjest HHP58

Jeg sover sjelden mer enn 5-6 timer på hverdager. I helgene noe mer - men ikke alltid...det hender jo man venter på tenåringene som er på fest etc. Hender jo man er trett, men ikke mer enn at det går greit ;-)

Jeg er vel litt hysterisk da,som er redd for å tro at jeg ikke er normal nok.Tipper det sikkert er kjedelig å være ett A4 menneske,med 2,5 barn,3/4 bil og 1/2 garasje.Siden jeg bor innen 1 time fra Oslo og mitt hus er bygd i 2003,er det omtrent midt på treet med ca 2,5 mill.

Kl er nå 4.45 og jeg skal komme tilbake når jeg våkner om det er etter 4,5 eller 6 timer.Sover jeg under 6 timer om natten,sover jeg ofte 1-2 timer på dagen,gjerne ca fra kl 14-15.

Prøver å passe på at jeg legger meg før kl 2 søndag kveld.

Ser ut som jeg klarer meg fint med 6-7 timer,siden jeg er over 50% lat og trives med det.Det er ikke det at 130 kg er så mye,jeg skulle bare ha vært 230 cm høy.

o

O

L L .....me snakes.....

Gjest HHP58

Jeg er vel litt hysterisk da,som er redd for å tro at jeg ikke er normal nok.Tipper det sikkert er kjedelig å være ett A4 menneske,med 2,5 barn,3/4 bil og 1/2 garasje.Siden jeg bor innen 1 time fra Oslo og mitt hus er bygd i 2003,er det omtrent midt på treet med ca 2,5 mill.

Kl er nå 4.45 og jeg skal komme tilbake når jeg våkner om det er etter 4,5 eller 6 timer.Sover jeg under 6 timer om natten,sover jeg ofte 1-2 timer på dagen,gjerne ca fra kl 14-15.

Prøver å passe på at jeg legger meg før kl 2 søndag kveld.

Ser ut som jeg klarer meg fint med 6-7 timer,siden jeg er over 50% lat og trives med det.Det er ikke det at 130 kg er så mye,jeg skulle bare ha vært 230 cm høy.

o

O

L L .....me snakes.....

Skjønner ingenting... I natt sov jeg 4 timer og 1 time på dagen.Får vel trappe ned på cola og kaffe da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...