Gå til innhold

Skikk og bruk ved "dating"

Anbefalte innlegg

Gjest lenge siden sist.

har vel egentlig aldri gjort det seriøst). Men har nå truffet en mann og vi har gått på et par "dates". Det er veldig hyggelig og vi har god kjemi, så jeg kunne egentlig tenke meg å invitere han på middag hjemme hos meg, slik at det blir en litt mer avslappende atmosfære enn når vi er på "dates" ute. Men lurer da på om dette vil oppfattes som en invitasjon til sex? Jeg ønsker å vente med dette en stund, særlig siden vi til nå bare såvidt har kysset. Jeg har et langt forhold bak meg og har også barn, så vil ta det rolig (noe han er inneforstått med)

(og hvis ja - dette er en invitasjon til sex : hvordan skal man kunne komme nærmere hverandre også fysisk hvis man kun møtes ute? Voksne mennesker kan jo ikke sitte å råkline ute blant folk....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389627-skikk-og-bruk-ved-dating/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

'' Det er veldig hyggelig og vi har god kjemi, så jeg kunne egentlig tenke meg å invitere han på middag hjemme hos meg, slik at det blir en litt mer avslappende atmosfære enn når vi er på "dates" ute. Men lurer da på om dette vil oppfattes som en invitasjon til sex?''

Nei, det synes ikke jeg det behøver å gjøre, selv om en selvfølgelig har muligheten, særlig om man drikker litt vin og løsner litt på snippen :P. Det er vel gjerne slik et dating-forhold tar skrittet videre.

Gjest lenge siden sist.

Hjelpe meg er det blitt sånn?

Jeg traff da mannen min da vi begge var over 20 og vi treftes da titt og ofte hjemme hos hverandre uten at jeg tenkte at det var ein invitasjon til sex!

Det må da gå an å gå gradvis fremover..

Det er bra å høre:) Har sikkert bare fått inntrykk av dette gjennom enkelte venner og tv/film-serier;)

Gjest Elextra

Nei, det er det ikke nødvendigvis. Om han hinter til det så skylder du bare på at du har mensen dersom du ikke vil. :o) Evt. du sier at du synes det er for tidlig ennå og at du vil vente litt, det skulle ikke være noe problem.

''Nei, det er det ikke nødvendigvis. Om han hinter til det så skylder du bare på at du har mensen dersom du ikke vil. ''

Æsj, å lyve slik er bare teit blant voksne mennesker.

Annonse

''Nei, det er det ikke nødvendigvis. Om han hinter til det så skylder du bare på at du har mensen dersom du ikke vil. ''

Æsj, å lyve slik er bare teit blant voksne mennesker.

Jeg sa jo etterpå at hun bare kunne si at hun syntes det var for tidlig da. :o)

Gjest Ladytron

Etter at vi hadde truffet hverandre var jeg ofte hjemme hos samboeren min og så film eller spiste middag. Det ble en del klining i sofaen, men tror det tok godt over en måned fra vi traff hverandre til vi hadde sex. Synes det var fint at vi tok det gradvis, for meg var det viktig å vente for å vise at jeg var ute etter noe seriøst. Hvis han hadde begynt å mase om sex før jeg var klar tror jeg kanskje at jeg hadde mistet interessen.

Hei,

Det vel allerede en innvitasjon til litt mer "privat" å innvitere han hjem.....Hvor dere "ender" og hvor langt dere går får være det store spørsmålet som bare kan ligge der i luften, og som ingen hverken har svar på eller trenger svare på...

Er det ikke herlig :-)?

Gjest lenge siden sist.

Jeg lurer pà om menn og kvinner virkelig har samme syn pà dette.

For oss jenter oppfattes det ikke som invitasjon til sex à be en date hjem til seg, men etter det jeg har erfart forstàr menn dette helt annerledes, t.o.m nàr ting har blitt gjort klart i forkant.

Ja, det kan hende..

Heldigvis gikk det bra å invitere han på middag hjem til meg. Det var veldig hyggelig og ikke noe press på den måten :)

Madelenemie

Ja, det kan hende..

Heldigvis gikk det bra å invitere han på middag hjem til meg. Det var veldig hyggelig og ikke noe press på den måten :)

Hei!

Da er det nok en skikkelig og dannet mann, noe de fleste jo er, og det er slike menn med dannelse og fornuft som blir gode partnere.

Det er ingen grunn til å forhaste seg, sex er noe forpliktende og noe man ikke bare gjør med hvem som helst.

En mann som hadde presset seg på meg, på et tidspunkt der jeg ikke var klar for det, hadde jeg blitt skeptisk til.

Jeg er selv gift med en god og fornuftig mann, med alt det jeg kan drømme om, ærlig, hardarbeidende og trofast, det er indre kvaliteter som er viktige og ikke det ytre. Særlig er interesser sentrale for et godt forhold der man får mental tilfredsstillelse.

Disse er lettere å gå i dybden av hjemme og ikke ute. Da kan man jo feks vise sine objektsamlinger feks, det ville jeg gjort.

Annonse

Gjest Ladytron

Hei!

Da er det nok en skikkelig og dannet mann, noe de fleste jo er, og det er slike menn med dannelse og fornuft som blir gode partnere.

Det er ingen grunn til å forhaste seg, sex er noe forpliktende og noe man ikke bare gjør med hvem som helst.

En mann som hadde presset seg på meg, på et tidspunkt der jeg ikke var klar for det, hadde jeg blitt skeptisk til.

Jeg er selv gift med en god og fornuftig mann, med alt det jeg kan drømme om, ærlig, hardarbeidende og trofast, det er indre kvaliteter som er viktige og ikke det ytre. Særlig er interesser sentrale for et godt forhold der man får mental tilfredsstillelse.

Disse er lettere å gå i dybden av hjemme og ikke ute. Da kan man jo feks vise sine objektsamlinger feks, det ville jeg gjort.

Hva mener du med objektsamlinger?

Tror nok ikke at alle har det :)

Madelenemie

Hva mener du med objektsamlinger?

Tror nok ikke at alle har det :)

Hei!

Jeg samlet før på moser og lav, og lagde en objektsamling av dette.

Det samme har jeg med ulike fjellplanter og planter her jeg bor.

Altså ulike herbarium.

En venn av meg samler på biller og en annen på sommerfugler, vi viser disse til hverandre, jeg har alltid vært fascinert av biller, men jeg klarer ikke ta livet av dyr, så jeg fotograferer.

Nå har jeg for 4 år siden ca laget en samling bare av bilder, av sopp, alle typer, jeg skriver om dem, hvor jeg finner dem, presis beskrivelse, type skog, osv... jeg tar så bilder av de samme soppene et annet sted i Oslo området og sammenligner, det er ganske store variasjoner fra type vegetasjon rundt.

Jeg har en annen venn som samler på alt mulig han finner i skogen, hans rom ser ut som fra en annen tid, skjeletter og egg, insekter, levende og døde, og samlinger av det meste :-)

Jeg blir imponert.

Jeg har kun hatt vandrende pinner og pga av min mann er det liten mulighet for å holde insekter, men jeg har fisker.

Gjest Ladytron

Hei!

Jeg samlet før på moser og lav, og lagde en objektsamling av dette.

Det samme har jeg med ulike fjellplanter og planter her jeg bor.

Altså ulike herbarium.

En venn av meg samler på biller og en annen på sommerfugler, vi viser disse til hverandre, jeg har alltid vært fascinert av biller, men jeg klarer ikke ta livet av dyr, så jeg fotograferer.

Nå har jeg for 4 år siden ca laget en samling bare av bilder, av sopp, alle typer, jeg skriver om dem, hvor jeg finner dem, presis beskrivelse, type skog, osv... jeg tar så bilder av de samme soppene et annet sted i Oslo området og sammenligner, det er ganske store variasjoner fra type vegetasjon rundt.

Jeg har en annen venn som samler på alt mulig han finner i skogen, hans rom ser ut som fra en annen tid, skjeletter og egg, insekter, levende og døde, og samlinger av det meste :-)

Jeg blir imponert.

Jeg har kun hatt vandrende pinner og pga av min mann er det liten mulighet for å holde insekter, men jeg har fisker.

Okei. :) Hvis noen hadde vist meg en objektsamling på date så hadde jeg nok blitt sjarmert (hvis jeg likte personen fra før og det ikke var snakk om døde dyr i den samlingen). :) Ihvertfall hvis den ble presentert med mye innlevelse og kunnskap.

Madelenemie

Okei. :) Hvis noen hadde vist meg en objektsamling på date så hadde jeg nok blitt sjarmert (hvis jeg likte personen fra før og det ikke var snakk om døde dyr i den samlingen). :) Ihvertfall hvis den ble presentert med mye innlevelse og kunnskap.

Hei!

Ja det er det jeg vet at slikt fenger og både menn og kvinner liker jo å høre og se andres interesser, særlig hvis man tenker fortsette å treffes.

Jeg kan selv ikke tenke meg noe mer romantisk enn hvis en mann viste meg sine samlinger, selv om jeg ikke er interessert i det samme, kan mye kunnskap vekke en lidenskap i meg som gjør at det kan bli interessant for meg også, det har jeg opplevd nettopp når andre kan mye om noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...