Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gråter

Jeg fant ut at mannen min har hatt et forhold til sin x bak min rygg. Er det sånn at det er greit i dag og være utro? Han har gjort dette med tilsynelatende stor letthet. Forholdet er avsluttet, men han har ofte vært inne på facebook siden hennes etterpå, mens han påstår at følelsene dalte med en gang forholdet var slutt. Er det naturlig at jeg da finner i loggen at han har vært inne på siden hennes ofte etterpå, selv to år etterpå?

Jeg skulle ønske at han hadde vært ærlig med meg og tilstått fortalt at han hadde gjort en feil og blitt betatt. Det at han har gjort dette i skjul får meg til å tro at han kanskje synes dette er ok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389628-er-det-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gråter

Hvis det er greit, er det vel ikke utroskap?

Hvorfor gjør man det så tilsynelatende lett da? Lyver for partneren sin og lar partneren sin leve på en løgn? En ting er å falle for noen, en annen ting er å lyve og bedra partneren sin. Jeg hadde hatt mer respekt for han om hadde kommet hjem og fortalt det. Da hadde han gitt meg også et valg hva jeg ville gjøre med det forholdet han syntes var så dårlig akkurat når x-en dukket opp. Han sa selvfølgelig ingenting til meg om at han syntes det var dårlig.

Det er så jævlig bittert. Han er ikke mannen jeg trodde han var.

Annonse

Gjest Ladytron

Nei, det er ikke greit å være utro. Med mindre man har avtale om at det er lov, men da passer jo ikke helt betegnelsen utroskap.

Leste forleden at 7 av 10 par opplever en eller annen gang at den ene eller andre er utro. Det var mye.

Hva ligger egentlig i det begrepet, utroskap? Er det kun sex eller teller de også med tilfeller av klining? Gjelder det 7 av 10 i et forhold eller 7 av 10 i løpet av livet?

Gjest Elextra

Hva ligger egentlig i det begrepet, utroskap? Er det kun sex eller teller de også med tilfeller av klining? Gjelder det 7 av 10 i et forhold eller 7 av 10 i løpet av livet?

''Hva ligger egentlig i det begrepet, utroskap?

Er det kun sex eller teller de også med tilfeller av klining? ''

Det kan jo defineres på ulike måter, men i slike statistikker antar jeg det gjelder sex.

''Gjelder det 7 av 10 i et forhold eller 7 av 10 i løpet av livet?''

Jeg skrev i 7 av 10 forhold - ikke 7 av 10 i et forhold, og da i løpet av forholdet, vil jeg anta.

Det er mulig jeg misforstår, men jeg oppfatter historien din slik:

Han var utro med sin eks, du oppdaget dette, men tilga ham den gangen og han sa at forholdet var over også følelsesmessig.

Så oppdager du (gjennom å snoke i loggen hans, hvilket jeg på det sterkeste vil fraråde deg og alle andre, slikt kommer det aldri noe godt ut av) at han har vært innom facebooksiden hennes i ettertid, og dermed trekker du den slutning at han tar lett på utroskapen og fortsatt er interessert i henne?

Men det trenger han da ikke å være. Veldig mange streifer innom veldig mye på nettet uten at det trenger å bety noe som helst.

Gjest Ladytron

''Hva ligger egentlig i det begrepet, utroskap?

Er det kun sex eller teller de også med tilfeller av klining? ''

Det kan jo defineres på ulike måter, men i slike statistikker antar jeg det gjelder sex.

''Gjelder det 7 av 10 i et forhold eller 7 av 10 i løpet av livet?''

Jeg skrev i 7 av 10 forhold - ikke 7 av 10 i et forhold, og da i løpet av forholdet, vil jeg anta.

Det er en trist statistikk. Jeg håper den er hentet fra et annet land enn Norge.

Jeg gjennomgår det samme.

Jeg har konkludert med at han innerst inne synes det er greit. Han var sint på meg da det skjedde.

''Jeg har konkludert med at han innerst inne synes det er greit. Han var sint på meg da det skjedde.''

Tåpelig unnskyldning. Han var sint på deg ergo gikk han ut og knullet en annen - din feil. Det er det selvfølgelig ikke. Skylden er hans og hans alene.

Gjest stdsd

''Jeg har konkludert med at han innerst inne synes det er greit. Han var sint på meg da det skjedde.''

Tåpelig unnskyldning. Han var sint på deg ergo gikk han ut og knullet en annen - din feil. Det er det selvfølgelig ikke. Skylden er hans og hans alene.

Det er jeg helt enig i. Jeg er bare sjokkert over hvordan han tenker. Trodde vi hadde samme moral. Han angret sånn den første gangen, men da jeg ble rasende heller enn å tilgi han, ja da gjorde han det igjen. Jeg var jo så vanskelig, stakkars han.

Annonse

Gjest Gråter

Det er jeg helt enig i. Jeg er bare sjokkert over hvordan han tenker. Trodde vi hadde samme moral. Han angret sånn den første gangen, men da jeg ble rasende heller enn å tilgi han, ja da gjorde han det igjen. Jeg var jo så vanskelig, stakkars han.

Hva gjør du nå da? Blir hos han? Jeg synes det er et svært dårlig tegn å skylde på deg. Jeg har lest noe om det, men husker ikke hvor.

Gjest sangsol

Hva gjør du nå da? Blir hos han? Jeg synes det er et svært dårlig tegn å skylde på deg. Jeg har lest noe om det, men husker ikke hvor.

Min eks slo meg. Jeg ble i forholdet, fordi jeg trodde det var min skyld han slo.

Utroskap- og skylde på sin kjære, er litt samme greia.

Gjest stdsd

Han skylder ikke på meg, han sier det er bare hans feil. Likevel får jeg følelsen av at han innerst inne skylder på meg, og at det ligger en slags uuttalt forventning om at jeg skal være helt perfekt uansett hva han gjør. Jeg er i tenkeboksen.

Gjest Gråter

Han skylder ikke på meg, han sier det er bare hans feil. Likevel får jeg følelsen av at han innerst inne skylder på meg, og at det ligger en slags uuttalt forventning om at jeg skal være helt perfekt uansett hva han gjør. Jeg er i tenkeboksen.

Min mann forsøkte å si at forholdet var dårlig, enda jeg hadde gitt han store tillitserklæringer og kjærlighet. Men etter en lang periode nå påtar han seg all skyld og sier han angrer og at han aldri kommer til å gjøre noe sånt igjen mot noen. Gjør han det mot meg igjen er det definitivt over.

Madelenemie

Hei!

Man skal ikke tilstå å ha gjort noe feil fordi man blir tiltrukket av en annen, er man tiltrukket er det ærlig og innrømme dette.

Det er mer en mulighet enn en begrensing.

Hvis jeg gikk til sengs med en annen mann var det av lyst og ønske, om min mann finner det problematisk er det hans problem, det problemet må finnes ikke så langt unna en selv. Har jeg det bra med en mann foretrekker jeg han, har jeg det mindre bra tenker jeg på andre, utroskap betyr ikke adskillelse men veier tilbake og muligheter, i vertfall for voksne og modne mennesker uten til-stivnede tanker og forestillinger,

Jeg elsker min mann om jeg elsker en annen også, fins det høyst forklarebare mekanismer bak, så er det bare å tenke og ta ansvar. Og forklaringene må en selv ta ansvar for å finne, det ene er vel kanskje like bra som det andre.

Jeg syns man skal løfte utroskapsdebatt og følelser og begjær for andre opp der det hører hjemme, ikke gjøre det så mye til et problem, men mer til en mulighet for å gjøre mange ting bedre.

Kanskje derfor jeg aldri og en gang er redd for at min mann med alle sine venninner er utro, det som holder oss sammen bør være noe sterkere, noe dypt og ekte og forpliktende, det betyr ikke at han og jeg ikke kan ta feil, handle feil , men at kjærligheten egentlig er mer utfordrende og spennende og engasjerende, fordi den krever at man oppdager og ikke tror at ferdig oppdaget

Gjest Hulderen

Hei!

Man skal ikke tilstå å ha gjort noe feil fordi man blir tiltrukket av en annen, er man tiltrukket er det ærlig og innrømme dette.

Det er mer en mulighet enn en begrensing.

Hvis jeg gikk til sengs med en annen mann var det av lyst og ønske, om min mann finner det problematisk er det hans problem, det problemet må finnes ikke så langt unna en selv. Har jeg det bra med en mann foretrekker jeg han, har jeg det mindre bra tenker jeg på andre, utroskap betyr ikke adskillelse men veier tilbake og muligheter, i vertfall for voksne og modne mennesker uten til-stivnede tanker og forestillinger,

Jeg elsker min mann om jeg elsker en annen også, fins det høyst forklarebare mekanismer bak, så er det bare å tenke og ta ansvar. Og forklaringene må en selv ta ansvar for å finne, det ene er vel kanskje like bra som det andre.

Jeg syns man skal løfte utroskapsdebatt og følelser og begjær for andre opp der det hører hjemme, ikke gjøre det så mye til et problem, men mer til en mulighet for å gjøre mange ting bedre.

Kanskje derfor jeg aldri og en gang er redd for at min mann med alle sine venninner er utro, det som holder oss sammen bør være noe sterkere, noe dypt og ekte og forpliktende, det betyr ikke at han og jeg ikke kan ta feil, handle feil , men at kjærligheten egentlig er mer utfordrende og spennende og engasjerende, fordi den krever at man oppdager og ikke tror at ferdig oppdaget

Hva er det du mener nå? Sier du at det er ok om du er utro mot din mann, og det er hans problem hvis han misliker det? Føler du ikke noen forpliktelse eller lojalitet overfor en du har lovet evig troskap via giftermål?

Hva er det du mener nå? Sier du at det er ok om du er utro mot din mann, og det er hans problem hvis han misliker det? Føler du ikke noen forpliktelse eller lojalitet overfor en du har lovet evig troskap via giftermål?

''Sier du at det er ok om du er utro mot din mann, og det er hans problem hvis han misliker det?''

Det stusset jeg også veldig på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...