Gjest Gråter Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hei! Man skal ikke tilstå å ha gjort noe feil fordi man blir tiltrukket av en annen, er man tiltrukket er det ærlig og innrømme dette. Det er mer en mulighet enn en begrensing. Hvis jeg gikk til sengs med en annen mann var det av lyst og ønske, om min mann finner det problematisk er det hans problem, det problemet må finnes ikke så langt unna en selv. Har jeg det bra med en mann foretrekker jeg han, har jeg det mindre bra tenker jeg på andre, utroskap betyr ikke adskillelse men veier tilbake og muligheter, i vertfall for voksne og modne mennesker uten til-stivnede tanker og forestillinger, Jeg elsker min mann om jeg elsker en annen også, fins det høyst forklarebare mekanismer bak, så er det bare å tenke og ta ansvar. Og forklaringene må en selv ta ansvar for å finne, det ene er vel kanskje like bra som det andre. Jeg syns man skal løfte utroskapsdebatt og følelser og begjær for andre opp der det hører hjemme, ikke gjøre det så mye til et problem, men mer til en mulighet for å gjøre mange ting bedre. Kanskje derfor jeg aldri og en gang er redd for at min mann med alle sine venninner er utro, det som holder oss sammen bør være noe sterkere, noe dypt og ekte og forpliktende, det betyr ikke at han og jeg ikke kan ta feil, handle feil , men at kjærligheten egentlig er mer utfordrende og spennende og engasjerende, fordi den krever at man oppdager og ikke tror at ferdig oppdaget ''Man skal ikke tilstå å ha gjort noe feil fordi man blir tiltrukket av en annen, er man tiltrukket er det ærlig og innrømme dette.'' Utroskap skjer som oftest som løgn og bedrag. Dersom man ønsker å ha et åpent forhold der man nønsker å ha sex med andre når man skulle føle for det, så får man være ærlig å si det. Og helst finne seg en likesinnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389628-er-det-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/page/2/#findComment-3459067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hei! Man skal ikke tilstå å ha gjort noe feil fordi man blir tiltrukket av en annen, er man tiltrukket er det ærlig og innrømme dette. Det er mer en mulighet enn en begrensing. Hvis jeg gikk til sengs med en annen mann var det av lyst og ønske, om min mann finner det problematisk er det hans problem, det problemet må finnes ikke så langt unna en selv. Har jeg det bra med en mann foretrekker jeg han, har jeg det mindre bra tenker jeg på andre, utroskap betyr ikke adskillelse men veier tilbake og muligheter, i vertfall for voksne og modne mennesker uten til-stivnede tanker og forestillinger, Jeg elsker min mann om jeg elsker en annen også, fins det høyst forklarebare mekanismer bak, så er det bare å tenke og ta ansvar. Og forklaringene må en selv ta ansvar for å finne, det ene er vel kanskje like bra som det andre. Jeg syns man skal løfte utroskapsdebatt og følelser og begjær for andre opp der det hører hjemme, ikke gjøre det så mye til et problem, men mer til en mulighet for å gjøre mange ting bedre. Kanskje derfor jeg aldri og en gang er redd for at min mann med alle sine venninner er utro, det som holder oss sammen bør være noe sterkere, noe dypt og ekte og forpliktende, det betyr ikke at han og jeg ikke kan ta feil, handle feil , men at kjærligheten egentlig er mer utfordrende og spennende og engasjerende, fordi den krever at man oppdager og ikke tror at ferdig oppdaget I et flertall av varige forhold er gjensidig troskap en av grunnpilarene og ofte en forutsetning for forholdet. Da blir det selvsagt helt feil om man bryter denne avtalen og har seg med andre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389628-er-det-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/page/2/#findComment-3460707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Det er ikke greit å være utro. Men den som likevel velger å gjøre det er ofte full av unnskyldninger og bortforklaringer for å rettferdiggjøre seg selv. Når utroskapen kommer for en dag, skaper ofte dette store problemer for reparasjonsarbeidet. Den som har vært utro er mest opptatt av å slippe billigst mulig unna og vil legge tingene bak seg så fort som mulig. "Jeg har jo sagt unnskyld! Hva mer kan jeg gjøre." Men for den som har blitt bedratt er ikke dette holdbart. Skal forholdet ha en sjanse må den som har vært utro være villig til å ta inn over seg hvor mye h*n har sveket og hvor dypt h*n har såret den andre. Dernest må den utro være villig til å gjøre en betydelig jobb for å gjennopprette tilliten og sørge for at det ikke skjer igjen. Veldig mye må skje på den bedrattes premisser. Jeg har lite tro på forhold der tilgivelsen kommer for lett og billig. Det kan føre til at den bedratte ikke blir hel og at tillit ikke gjenopprettes. Dessuten har den som for lett kommer unna med ting en tendens til å miste respekten for den andre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389628-er-det-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-utro/page/2/#findComment-3460708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.