Gjest litt deppa av alle plager Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg er en jente på 37 år som de siste 2 årene har hatt tilbakevendene plager, værst er tørre og såre øyne (vært hos øyelege som har bekreftet lav og dårlig tårevæske produksjon. Jeg er ofte tørr i munnen ,har vannglass på nattbordet. Stadig tilbakevendene sår i nesa (som jeg har trodd var herpes sår, da jeg fra tid til annen har dette på leppene). Herpes sår på leppene har jeg 2-3 ganger i året, så i nesa ca. 5-6 og de er ganske vonde. For mange år siden hadde jeg Knuterosen (2 ganger, en gang ved halsbetennelse og en gang ved svangerskap). Jeg har hatt 3 spontanaborter mellom nr. 1 og nr. 2 (7 år mellom de). Grunnen til at jeg lurer på om jeg kan ha SLE er at alle plagene kommer samtidig. Tørre og såre øyne, ekstra tørre lepper, sår i nesa, veldig slapp og trøtt, verker i ledd (spes. tær, knær og håndledd og fingre). Vondt i hodet og litt svimmel. Jeg tror ikke jeg er spesielt ømfindtelig for lys, men kan ha et svakt sommerfuglaktig utslett i ansiktet (ikke veldig fremtredene), ikke har jeg problemr med håravfall og ikke har jeg hatt alvorlige syksommer som skulle tilsi at indre organer er angrepet. Har ikke "likfingre". Jeg snakket med min mor om dette og hun fortalte at min mormor hadde Lups, min oldemor på farssiden hadde "vanlig" leddgikt, og både jeg, min mormor og mor har Psoriasis. Dog har jeg ikke hatt utbrudd på ca. 25 år. Nå begynner jeg å bli litt engstelig for spesielt SLE og lurer på om jeg burde kontakte fastlegen for en eventuell utredning. Jeg har også MYE problemer med magen spesielt løs mage og luft. Og raper ekstremt mye i perioder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389635-sle-lupus-eller-sj%C3%B8gren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.