Gjest Frustrert78modell Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Hei! Jeg har vært sammen med samboeren min i 12 år, vi har tre barn. Er i midten av tredve årene. Helt siden vi fikk vårt første barn har min sex lyst vært redusert.Jeg har vært med på det, til og med vært "flink" til å ta initiativ,men kun fordi jeg har visst at det er bra for forholdet og fordi han ønsker det. Vi har hatt en del problemer i forholdet men vi har fått hjelp og ting har blitt en del bedre. Likevel går jeg å føler på en del negative følelser knyttet opp mot han, viss jeg skal være helt ærlig så er det en stor del av personligheten hans har jeg problemer med å like. Jeg opplever han som en litt "tung/vanskelig"person som vanskeliggjør ting i stedet for å finne løsninger. Han vurderer meg ofte negativt og vrir om på ting så det blir negativt. Er jeg mye ute med ungene så er det KUN fordi jeg vil skravle med nabodamene, er jeg flink til å trene så er han bitter fordi han ik får trent og mistenksom til hvorfor jeg trener så mye,går jeg på konsert en gang i halvåret så sitter han med følelsen av jeg ALLTID gjør noe..Jeg gjør egentlig ingenting galt men får likom hele veien minuspoeng for ting jeg gjør.Han føler nok også han gjør mye for fam.livet(noe han gjør) og han føler nok også at han ikke får lønn for strevet(i form av nok sex). I det siste har det gått opp for meg at jeg kun har sex med han fordi jeg føler jeg må/bør.Jeg ønsker jo å bevare forholdet vårt pga ungene og alt det praktiske,og viktigst av alt: jeg synes jo han har noen gode sider også og jeg vet vi kan ha det kjekt i lag. Spørsmålet er:hva gjør jeg med dette?Har prøvd å snakke med han om hvordan jeg føler det.Han liker ikke å snakke om det(tar det personlig at jeg ikke har lyst) så det funker dårlig. Jeg trener,noe som hjelper på min selvtillit i senga. Jeg prøver å hente meg inn der jeg kan og vi prøver å legge oss tidlig.Prøver å tenke positivt om han og om sex, men når alt kommer til alt og jeg skal være helt ærlig så har jeg bare ikke lyst.Har innerst inne kun lyst til å sove. Sex oppleves kun som en brysom greie som stresser meg. Ønsker inn i mellom at jeg var for meg selv så jeg kunne slippet forventningene som er til meg på det området. I det siste har det blitt verre, føler nesten direkte avsky når han begynner å stryke på meg.Vil ikke føle det sånn!!Vil egentlig ha et oppegående sexliv men får det ikke til. Det som er vanskelig er at jo mer jeg tvinger meg til å ha sex(for å holde sexlivet litt varmt og for å tilfr.han) jo oftere vil han ha sex. Jeg klarer ikke å følge opp til forventningene hans og det stresser meg veldig.Jeg har bedt han om å ikke legge press på meg ift det, og jeg har prøvd om vi kan møtes på midten(ift antall ganger sex i uka),men han er liksom ikke fornøyd med mindre enn det han vil ha.Han ønsker 4 ganger i uka, jeg føler kun jeg makter to ganger(og da gjør jeg det som sagt kun fordi jeg vet jeg bør). Jeg vet det er veldig feil å se på sex slik jeg gjør, det at jeg føler at det er en plikt jeg har, og det at jeg gjør det kun fordi jeg føler jeg må/bør- det er dette jeg trenger råd i forhold til: hvordan kan jeg finne tilbake til en ekte genuin lyst? Mvh frustrert79modell 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg tror problemet sitter så dypt et annet sted at dette ikke lar seg reparere. Jeg tror at du bør vurdere å skille deg istedet for å lete etter lyst.. For da tror jeg at lysten kommer av seg selv ved neste veikryss.. (eller mer neste mann..) Og hvis dette ikke er et alternativ for deg. Så bør du i alle fall starte med å sette grenser. Du skal ikke ha sex for husfredens skyld, eller for hans skyld. Det er nr 1 drepen for lyst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3458404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ladytron Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg tror problemet sitter så dypt et annet sted at dette ikke lar seg reparere. Jeg tror at du bør vurdere å skille deg istedet for å lete etter lyst.. For da tror jeg at lysten kommer av seg selv ved neste veikryss.. (eller mer neste mann..) Og hvis dette ikke er et alternativ for deg. Så bør du i alle fall starte med å sette grenser. Du skal ikke ha sex for husfredens skyld, eller for hans skyld. Det er nr 1 drepen for lyst. Hvorfor tror du at problemet sitter så dypt at det ikke lar seg reparere? Jeg synes det er synd at denne mannen rakker så mye ned på henne, skjønner godt at det kan ta bort lysten og gjøre noe med kjærlighetsfølelsene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3458407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjenner meg igjen Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Ble trist da jeg leste innlegget ditt fordi jeg kjenner på mye av dette selv. Vi har hatt ups and downs i et langt samliv. Sexlivet har egentlig vært ganske bra selv gjennom småbarnsårene, men de siste par årene og særlig det siste året har jeg kjent veldig på det du beskriver. '' Likevel går jeg å føler på en del negative følelser knyttet opp mot han, viss jeg skal være helt ærlig så er det en stor del av personligheten hans har jeg problemer med å like. Jeg opplever han som en litt "tung/vanskelig"person som vanskeliggjør ting i stedet for å finne løsninger. Han vurderer meg ofte negativt og vrir om på ting så det blir negativt. Er jeg mye ute med ungene så er det KUN fordi jeg vil skravle med nabodamene, er jeg flink til å trene så er han bitter fordi han ik får trent og mistenksom til hvorfor jeg trener så mye,går jeg på konsert en gang i halvåret så sitter han med følelsen av jeg ALLTID gjør noe..Jeg gjør egentlig ingenting galt men får likom hele veien minuspoeng for ting jeg gjør.'' Her kjenner jeg meg igjen. ''I det siste har det gått opp for meg at jeg kun har sex med han fordi jeg føler jeg må/bør.Jeg ønsker jo å bevare forholdet vårt pga ungene og alt det praktiske,og viktigst av alt: jeg synes jo han har noen gode sider også og jeg vet vi kan ha det kjekt i lag. '' Veldig likt som vårt forhold for tiden. ''Sex oppleves kun som en brysom greie som stresser meg. Ønsker inn i mellom at jeg var for meg selv så jeg kunne slippet forventningene som er til meg på det området. I det siste har det blitt verre, føler nesten direkte avsky når han begynner å stryke på meg.Vil ikke føle det sånn!!Vil egentlig ha et oppegående sexliv men får det ikke til. Det som er vanskelig er at jo mer jeg tvinger meg til å ha sex(for å holde sexlivet litt varmt og for å tilfr.han) jo oftere vil han ha sex. Jeg klarer ikke å følge opp til forventningene hans og det stresser meg veldig.'' Det er jo ikke slik det skal være. Jeg for min del er virkelig glad i mannen min, men jeg ser at ettersom årene går, så er det flere og flere viktige ting/verdier/prioriteringer som vi ser ulikt på. Vi er ikke så flinke til å snakke sammen om ubehagelige ting, og når vi stamper rundt og rundt i samme gjørma i månedsvis og år, så mister jeg lyst. Jeg tror jo helt klart at god kommunikasjon er nøkkelen til dette, og en bedre forståelse av hverandres behov. Jeg (og du) må bli flinkere til å si hvordan vi har det og ønsker det, og begge parter i et forhold må gi og ta. Men det er vanskelig.Har ikke så mange råd bortsett fra bedre kommunikasjon, kanskje familiekontoret/annen rådgiving kan hjelpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3458409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Hvorfor tror du at problemet sitter så dypt at det ikke lar seg reparere? Jeg synes det er synd at denne mannen rakker så mye ned på henne, skjønner godt at det kan ta bort lysten og gjøre noe med kjærlighetsfølelsene. Fordi det synes for meg å handle mer om hennes følelser for mannen, og det faktum at han ikke er særlig ok, enn at hun ikke har lyst på sex. Og han blir ikke greiere selv om hun plutselig får lyst på sex. Sjansen for at hun FÅR lyst når han ter seg som han gjør er temmelig liten. Og sjansen for at han tar det inn over seg = 0,000001 eller noe slikt. Derfor tror jeg det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3458443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moi voi Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 En liten digresjon som dukket opp da jeg leste innlegget. Hadde min partner ofret seg to ganger pr uke så hadde jeg vært glad, og hadde jeg kunne hatt meg fire ganger pr uke så hadde jeg vært i himmelen. Disse tallene er hva vi har oss pr mnd. Hva er vanlig hos andre par? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3462383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest denne gang Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 En liten digresjon som dukket opp da jeg leste innlegget. Hadde min partner ofret seg to ganger pr uke så hadde jeg vært glad, og hadde jeg kunne hatt meg fire ganger pr uke så hadde jeg vært i himmelen. Disse tallene er hva vi har oss pr mnd. Hva er vanlig hos andre par? Her er det en gang i måneden om jeg er heldig. Hilsen kvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3464124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest denne gang Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Her er det han som gjør det en sjelden gang fordi han føler han må. Tror jeg. Jeg føler meg for ung til å ha sex kun en gang i måneden, og den gangen blir det for å få "gjort det" i stedet for at jeg har lyst på ham. Ikke press ham, og ikke press deg selv. Du har lov til å si at du er for trøtt også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3464125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Sex er oppskrytt og er det egentlig så viktig? Tror alt sexpresset i samfunnet er med på å skape problemer i forhold. Alle tror at alle de andre har det så mye oftere og at det er noe galt med en selv eller partner. Det er mange fordeler med å ikke ha sex. Man slipper å beskymre seg for uønsket gravididet, kjønnsykdommer og bruke p-piller med bivirkninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3466531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Sex er oppskrytt og er det egentlig så viktig? Tror alt sexpresset i samfunnet er med på å skape problemer i forhold. Alle tror at alle de andre har det så mye oftere og at det er noe galt med en selv eller partner. Det er mange fordeler med å ikke ha sex. Man slipper å beskymre seg for uønsket gravididet, kjønnsykdommer og bruke p-piller med bivirkninger. For de som har krafig sexlyst er ikke sex oppskrytt. De blir rastløse om det går for lang tid mellom hver gang de har sex. Er du intenst glad i sjokolade? Eller røyker? I så fall kjenner du til noe lugnende det suget som sexlyst gir. Jeg er ikke så sikker på at alle tror at andre har så ofte sex. Noen har selvsagt det. Men man kal ikke lese mye på samlivs- og sexorum før man finner en drøss innlegg om manglende sexlyst. Underøklser viser også at gjenomsnitlig har gifte oar bare sex 1 gang i uka. Det er ikke ofte ... Er du redd for de bivirkningene du ramser opp, så steriliser deg og ha en fast partner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389698-manglende-sexlyst/#findComment-3466551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.