Gå til innhold

Kjenner ikke liv etter besøk hos kiropraktor.

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge gått til kiropraktor og fysioterapeut fordi jeg tidligere i svangerskapet (er nå i 21. uke) hadde en låsning i bekkenet. I dag var jeg hos kiropraktor for første gang på nærmere 3 uker og synes han var veldig hardhendt. Jeg lå på magen på en ganske hard benk mens han gned håndbaken fra korsryggen og oppover nedre del av ryggen med ganske stor kraft. Det var skikkelig vondt og jeg klarte ikke å slappe av. Etter behandlingen i dag morges tenkte jeg ikke mer på det før etter flere timer da jeg begynte å stusse over at jeg ikke kjente noe liv i magen. Kiropraktoren fikk vite at jeg var gravid da jeg startet behandlingen hos ham for noen måneder siden.

Jeg har altså ikke kjent liv siden jeg var hos kiropraktor i dag og er nå skikkelig nervøs for at han har klemt alt liv ut av den lille, noe jeg ikke får ut av tankene! Er dette en behandling den lille skal tåle eller bør jeg ta kontakt med jordmor eller lege for å få undersøkt om det er liv/hjertelyd?

Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

kiropraktoren visste forhåpentligvis hva han gjorde, men var det meg hadde jeg tatt kontakt med jordmor eller lege, for å få dette undersøkt. Bare for å få fred i sjela liksom!!! Du er jo enda veldig tidlig i svangerskapet og det er ikke uvanlig at man ikke kjenner liv hele tiden, så det er nok OK alt sammen skal du se!! Uansett, ta kontakt, bli undersøkt og beroliget. Har mor det bra, har babyen det bra......

Lykke til!!!

Klem fra 32+6

Trine Endsjø, jordmor

Du har ennå ikke kommet så langt i svangerskapet at det skulle forventes at du kjente liv hele tiden. Kanskje ligger den lille og sparker mot din ryggside og det vil du ikke være i stand til å kjenne. Jeg tviler sterkt på at din kiropraktor har gjort noe galt. Barnet ligger godt i mye fostervann og tåler langt mer enn vi kanskje tror av påkjenninger utenfra. Hvis du likevel er usikker, synes jeg du skal spørre din jordmor eller lege om å få en ekstra sjekk av fosterlyden. Dette for at du skal slippe å engste deg unødig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...