Gjest usikker Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 For ca. 3 mnd siden fikk jeg satt inn hormonspiral. Dette har hittil fungert bra,m en jeg har blødd ganske jevnt hele tiden. (noe mindre enn vanlig mens, men hver dag) Men den siste uken har jeg fått et "press" i ryggen av og til. Litt under midten på ryggen litt til venstre for ryggsøylen. Det kjennes nesten ut som når man sitter fremme i en bil, og et barn sparker i setet. (litt vanskelig å forklare) Ikke noe vondt, men bare et press. Dette kommer jevnt i løpet av hele dagen. Jeg har også et par ganger fått plutselige smerter, omtrent som krampe på venstre side litt under navlen. Jeg prøvde å kjenne etter på trådene til spiralen nå ikveld, og da kan jeg bare kjenne den ene, og den er mye lengre nede enn tidligere. Sist jeg kjente etter synst jeg trådene var lenger oppe i kjeden, og da kjente jeg også begge to. Men dette var rett etter at jeg fikk den satt inn. Jeg bekymrer meg ganske mye over dette, og håper du kan svare på om dette er normalt, eller om jeg bør få det sjekket. Skal ikke tilbake på kontroll før i februar. Hva kan dette skyldes? Har trent ganske mye de siste 2 mnd. i forhold til tidligere, kan dette ha noen innvirkning? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38973-hormonspiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Smerter 'rett under navlen' tyder egentlig ikke på noe galt med underlivet. At tråden er litt lengre ned betyr heller ikke så mye når du ikke kjenner selve spiralen som er mye hardere. Trening betyr ikke noe med hensyn til spiral/livmor. Presset i ryggen kan jo komme fra selve ryggen, så bør ikke den sjekkes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38973-hormonspiral/#findComment-148298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.