Gå til innhold

eldre med stive ledd

Anbefalte innlegg

Gjest mvh student

hei! jeg har begynt på min bachelor oppgave hvor jeg skal jobbe med å designe et hjelpemiddel for eldre, og da har jeg sett litt på rullatorer som fikk meg til å lure på hvordan det påvirker ledd og muskler i armer, hender og skuldre når man konstant holder den samme posituren i overkroppen. Er dette noe problem du kjenner til? Og kan det hjelpe med en rullator som har bevegelige håndtak som simulerer noe av den bevegelsen man har når man går? Jeg tenker fortsatt at det skal støtte kroppen og at det ikke være noe man trenger noe særlig styrke for å gjøre, men kun for å skape bevegelse i muskler og ledd. Håper på å høre dine råd og tanker rundt dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389731-eldre-med-stive-ledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Mitt inntrykk er at de fleste som bruker rullator ikke lener seg tungt på håndtakene og dermed er belastningen mindre enn for eksempel krykker. Det er viktig at håndtakene kan reguleres i høyden for å kompensere for ulik høyde. Har sett lite belastningsproblemer med rullator. Likevel er det så mange som bruker dette hjelpemiddelet at det er en spennende utfordring å kunne gjøre forbedringer for å stimulere til mere dynamisk bevegelse og ønsker deg lykke til med å teste ulike løsninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389731-eldre-med-stive-ledd/#findComment-3459762
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...