Gå til innhold

Er de ok at dama reiser på festival?

Anbefalte innlegg

Gjest Bedratt jeg vet

Jeg synes dere skal gå på parkurs sammen, eller familierådgivning. Det er viktig å finne en vei som begge blir fornøyd med. Jeg er ikke typen til å være utro. Men drikker meg ikke overstadig heller.

Jeg håper og tror de færreste er utro de to første årene, hvor forelskelsen er sterkest.

Dere kan eventuelt bli enig hvor grensa går, og hva som er ok i forhold til drikking. La henne snakke først slik du hører hennes meninger.

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lurerveldig1365381053

14

• laban

4

• trollemor;o)

3

• Mammantil3

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest bare felles

Jeg forstår ikke at dama di vil være veninne med ei som er så imot deg. Jeg og min mann er klar på at om vi har venner som ikke liker oss begge, så vil vi heller ikke ha kontakt med de. Forstår at andre ser annerledes på sånt men for oss er det veldig ødleggende og destruktivt om venner er fiendtlig til den ene. Skyldes trolig da msiunnelse og misunnelige venner trenger man ikke.

Tror du skal ta en prat med henne om dette.

Gjest Hulderen

At du i det hele tatt prøver å kontrollere hennes liv, er grunn nok til å forlate deg. Hva er det neste du vil avgjøre om hun kan eller ikke?

Hvis jeg tolket riktig, så avstod du fra guttetur fordi du selv ikke ville dra nå som du er i et forhold. Ikke fordi hun bad deg.

Jeg syns det var synd at du droppen den turen. Man trenger å kunne gjøre ting hver for seg. Det er fullt mulig å se venner være på sjekkeren, uten å gjøre det selv. Er en redd for å miste kontrollen i fylla, så får en avstå fra å drikke seg full. Men det får man ta ansvar for selv, ikke bli pålagt av partneren.

lurerveldig1365381053

''Et forhold handler også om respekt for andres meninger, ikke et egoløp hvor ingen andre enn sine egne meninger og lyster gjelder?''

Joda, men å begrense andres liv på den måten, er ikke bare "meninger". Du kan mene at ingen av dere skal oppsøke situasjoner som setter forholdet i stor fare, og det vil hun antakelig respektere. Men du kan ikke definere hva som er slike situasjoner helt alene. Har du spurt deg selv om det er akkurat denne personen eller at hun reiser med én singel venninne, som er hovdeproblemet?

Jeg lurer på (men jeg VET selvfølgelig ikke) om kanskje venninnen synes at kjæresten din har blitt kjedelig eller fått et mer "begrenset" handlingsrom etter at dere ble sammen, og at hun tror det er din skyld. Ref. din oppfatning av at hun ikke ønsker å bli kjent med deg. Jeg tror du og kjæresten bør snakke ordentlig om balanseøvelsen mot denne venninnen.

Takker igjen for et veldig godt svar.

Venninna er lite begeistret for meg, noe som hun har sagt direkte til meg. Har prøvd gjentatte ganger å få et greit forhold til henne, men møtes kun med en kald skulder. De to hadde et svært nært forhold før jeg ble samme med min kjæreste. Mye ligger nok der, deriblant at hun synes venninna nå er kjedelig. Hun vil at de skal tilbake der de var før. Og derfor vet at den turen vil bli et rotterace fra hennes side.

Vi har pratet om dette tidligere, men så langt har det ikke hjulpet noe særlig. Hun ønsker å beholde henne som venninne og for meg er det ok, men da ber vel også hun se at det er visse ting jeg ikke synes er helt greit?

Gjest Hulderen

Jeg forstår ikke at dama di vil være veninne med ei som er så imot deg. Jeg og min mann er klar på at om vi har venner som ikke liker oss begge, så vil vi heller ikke ha kontakt med de. Forstår at andre ser annerledes på sånt men for oss er det veldig ødleggende og destruktivt om venner er fiendtlig til den ene. Skyldes trolig da msiunnelse og misunnelige venner trenger man ikke.

Tror du skal ta en prat med henne om dette.

Jeg tror det er dere som må revurdere egen praksis. Å ikke tillate hverandre å ha venner som stiller kritiske spørsmål, er ikke sunt.

Hvis du er så uheldig at samboeren din er en skikkelig drittsekk, men du ikke ser det selv, så skal du altså kutte ut alle som kan advare deg? Hvem skal du da kontakte den dagen du trenger hjelp?

Annonse

Takker igjen for et veldig godt svar.

Venninna er lite begeistret for meg, noe som hun har sagt direkte til meg. Har prøvd gjentatte ganger å få et greit forhold til henne, men møtes kun med en kald skulder. De to hadde et svært nært forhold før jeg ble samme med min kjæreste. Mye ligger nok der, deriblant at hun synes venninna nå er kjedelig. Hun vil at de skal tilbake der de var før. Og derfor vet at den turen vil bli et rotterace fra hennes side.

Vi har pratet om dette tidligere, men så langt har det ikke hjulpet noe særlig. Hun ønsker å beholde henne som venninne og for meg er det ok, men da ber vel også hun se at det er visse ting jeg ikke synes er helt greit?

''Hun ønsker å beholde henne som venninne og for meg er det ok, men da bør vel også hun se at det er visse ting jeg ikke

synes er helt greit?''

Det du ikke synes er greit, er vel ukontrollert festing og sjekking som går for langt. Det er gode muligheter for at heller ikke kjæresten din synes det er greit. Men dette handler om hvorvidt du har tillit til at hun kan reise på festival med venninnen _uten_ å havne i slike situasjoner. Dette er dere nødt til å finne ut av, for det vil alltid oppstå nye anledninger som kan utarte hvis man lar alle hemninger fare.

Gjest bare felles

Det er bare du som vet om hvordan du føler det. Både jeg og min mann er ferdig med byliv og festing. Det gir oss ingen verdens ting og blakker oss kun for penger. Kjenner jeg blir provosert og kvalm av menn som tar av gifteringer og kliner med andre damer. Jeg tenker på stakkars godtroende kvinnene de har hjemme som tror det beste om sin mann. De skulle bare visst tenker jeg. Likedan med kvinner. Tenker også på alle barna som lider p.g.a bråk, har og samlivsbrudd fordi den ene var utro. Hvem er det som har glede av å se på all denne dritten som skjer? En god film hjemme med min kjære er da å foretrekke og vi er begge glade for at ingen av oss liker denne festingen. Fesiting burde bare vært for single.

lurerveldig1365381053

At du i det hele tatt prøver å kontrollere hennes liv, er grunn nok til å forlate deg. Hva er det neste du vil avgjøre om hun kan eller ikke?

Hvis jeg tolket riktig, så avstod du fra guttetur fordi du selv ikke ville dra nå som du er i et forhold. Ikke fordi hun bad deg.

Jeg syns det var synd at du droppen den turen. Man trenger å kunne gjøre ting hver for seg. Det er fullt mulig å se venner være på sjekkeren, uten å gjøre det selv. Er en redd for å miste kontrollen i fylla, så får en avstå fra å drikke seg full. Men det får man ta ansvar for selv, ikke bli pålagt av partneren.

Jeg avsto fra gutteturen fordi jeg mente at dette var ikke helt greit når man er i forhold. Fyll, galskap og lugubre nattklubber…tror en del finner det lite hyggelig at partneren sin reiser rundt på slikt langt hjemmenifra. Ja det skjer, men kanskje derfor at mange forhold også rakner. Alle skal få lov til alt de vil. Hvor går grensen? Bare se, men ikke røre?

Jeg er ingen tilhenger av å nekte sin partner å gjøre noe. Men samtidig forventer jeg at man selv ser hva som er ok eller ei.

Det er bare du som vet om hvordan du føler det. Både jeg og min mann er ferdig med byliv og festing. Det gir oss ingen verdens ting og blakker oss kun for penger. Kjenner jeg blir provosert og kvalm av menn som tar av gifteringer og kliner med andre damer. Jeg tenker på stakkars godtroende kvinnene de har hjemme som tror det beste om sin mann. De skulle bare visst tenker jeg. Likedan med kvinner. Tenker også på alle barna som lider p.g.a bråk, har og samlivsbrudd fordi den ene var utro. Hvem er det som har glede av å se på all denne dritten som skjer? En god film hjemme med min kjære er da å foretrekke og vi er begge glade for at ingen av oss liker denne festingen. Fesiting burde bare vært for single.

''En god film hjemme med min kjære er da å foretrekke, og vi er begge glade for at ingen av oss liker denne festingen. Festing burde bare vært for single.''

Men mener du at all "frigang" uten partneren står i fare for å ende i vill klining med andre? Problemstillingen er jo ikke om det er greit å dra på byen, ta av seg ringen og oppføre seg som singel mens partneren er i god tro hjemme. Det handler om hvorvidt alle turer på egenhånd nødvendigvis ender med slike situasjoner, eller om det går an å stole på hverandre.

Det finnes nyanser mellom ukontrollert festing og å se film hjemme. Det er ikke alle som er fornøyd med bare sofalivet, selv om de har en fast partner.

Gjest bare felles

''En god film hjemme med min kjære er da å foretrekke, og vi er begge glade for at ingen av oss liker denne festingen. Festing burde bare vært for single.''

Men mener du at all "frigang" uten partneren står i fare for å ende i vill klining med andre? Problemstillingen er jo ikke om det er greit å dra på byen, ta av seg ringen og oppføre seg som singel mens partneren er i god tro hjemme. Det handler om hvorvidt alle turer på egenhånd nødvendigvis ender med slike situasjoner, eller om det går an å stole på hverandre.

Det finnes nyanser mellom ukontrollert festing og å se film hjemme. Det er ikke alle som er fornøyd med bare sofalivet, selv om de har en fast partner.

Vi har mye frigang hver for oss med venner. Men det er frigang uten fest og fyll.

Annonse

Gjest bare felles

Jeg avsto fra gutteturen fordi jeg mente at dette var ikke helt greit når man er i forhold. Fyll, galskap og lugubre nattklubber…tror en del finner det lite hyggelig at partneren sin reiser rundt på slikt langt hjemmenifra. Ja det skjer, men kanskje derfor at mange forhold også rakner. Alle skal få lov til alt de vil. Hvor går grensen? Bare se, men ikke røre?

Jeg er ingen tilhenger av å nekte sin partner å gjøre noe. Men samtidig forventer jeg at man selv ser hva som er ok eller ei.

Hun er ehdlig som har en mann som tar hensyn og som gir henne trygghet. Om hun fortjener en så god mann spørs om hun ikke tar noe hensyn tilbake.

Gjest Hulderen

Ja, nettopp. Du forventer at man selv ser hva som er greit og ikke når man er i et forhold. Men du stoler ikke på at jenta di ser det. Og det er hele poenget. Du mangler tillit til henne. Du tror ikke at hun klarer å se det, og derfor vil du begrense henne.

Gjest bare felles

Så den ene av dere kan ikke ha "frigang" med andre enn felles venner?

Hva gjør dere da med jobbreiser? Og hobbier dere ikke har felles?

Ingen av oss ser på kollegaer som venner selv om vi er sammen med de i forskjellige anledninger. Har en kollega jeg er god venninne med og vi regner både henne og hennes mann som et godt vennepar av oss.

Gjest Hulderen

Ingen av oss ser på kollegaer som venner selv om vi er sammen med de i forskjellige anledninger. Har en kollega jeg er god venninne med og vi regner både henne og hennes mann som et godt vennepar av oss.

Poenget var: Kan du reise på tur med kollegaene dine, som ikke er venner av dere begge?

Gjest Elextra

''Både jeg og min mann er ferdig med byliv og festing. Det gir oss ingen verdens ting og blakker oss kun for penger''

At man liker å ta seg en fest eller treffe nye folk er ikke ensbetydende med at man tar av seg giftering og/eller flørter uhemmet med andre.

Gjest Kayia

''Både jeg og min mann er ferdig med byliv og festing (...) Fesiting burde bare vært for single'' Fint at dere har funnet utm og er enige om hva som er rett for dere, men på andres vegne ble dette både unyansert og formyndersk syns jeg. Hvorfor må det som er rett for dere også være rett for andre? _Forby_ er et kraftig virkemiddel. Alle på bytur er selvfølgelig ikke utro, og de fleste menn (og kvinner) tar neppe av seg gifteringen når de tar en øl. Jeg har hørt om dette, men kjenner ikke en eneste en som selv har gjort det. Og - by the way, jeg kjenner mange som har vært utro på jobb - det er ikke gitt at utroskap skjer om man tar en øl hver for seg heller.

Kos dere hjemme med film, men ikke fordøm andre som velger en annen variant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...