Gå til innhold

Er de ok at dama reiser på festival?

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia

''Hun ønsker å beholde henne som venninne og for meg er det ok, men da bør vel også hun se at det er visse ting jeg ikke

synes er helt greit?''

Det du ikke synes er greit, er vel ukontrollert festing og sjekking som går for langt. Det er gode muligheter for at heller ikke kjæresten din synes det er greit. Men dette handler om hvorvidt du har tillit til at hun kan reise på festival med venninnen _uten_ å havne i slike situasjoner. Dette er dere nødt til å finne ut av, for det vil alltid oppstå nye anledninger som kan utarte hvis man lar alle hemninger fare.

Gode svar i denne tråden laban :)

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lurerveldig1365381053

14

• laban

4

• trollemor;o)

3

• Mammantil3

2

Mest aktive i denne tråden

trollemor;o)

Det er bare du som vet om hvordan du føler det. Både jeg og min mann er ferdig med byliv og festing. Det gir oss ingen verdens ting og blakker oss kun for penger. Kjenner jeg blir provosert og kvalm av menn som tar av gifteringer og kliner med andre damer. Jeg tenker på stakkars godtroende kvinnene de har hjemme som tror det beste om sin mann. De skulle bare visst tenker jeg. Likedan med kvinner. Tenker også på alle barna som lider p.g.a bråk, har og samlivsbrudd fordi den ene var utro. Hvem er det som har glede av å se på all denne dritten som skjer? En god film hjemme med min kjære er da å foretrekke og vi er begge glade for at ingen av oss liker denne festingen. Fesiting burde bare vært for single.

Det å gå på byen med venninner feks er ikke ensbetydende med flørting og utroskap...

trollemor;o)

Jeg avsto fra gutteturen fordi jeg mente at dette var ikke helt greit når man er i forhold. Fyll, galskap og lugubre nattklubber…tror en del finner det lite hyggelig at partneren sin reiser rundt på slikt langt hjemmenifra. Ja det skjer, men kanskje derfor at mange forhold også rakner. Alle skal få lov til alt de vil. Hvor går grensen? Bare se, men ikke røre?

Jeg er ingen tilhenger av å nekte sin partner å gjøre noe. Men samtidig forventer jeg at man selv ser hva som er ok eller ei.

Ok...du er vant til at gutteturer er fyll og sjekking av damer med andre ord?

Gjest luftslott

Du skriver at du stoler på henne. Gjør du det så er vel saken grei? Selvsagt drar hun på festival da!

Du kan jo gjerne ha en prat med henne om at du syns det er litt kjipt å se henne dra når du vet hvordan venninna hennes vil bruke dagene, men at du stoler på henne og håper hun vil kose seg med alenetid med ei venninne hun ser mindre enn før. Hun kommer sikkert til å bli ganske lei av det selv om venninna bare bruker tid på sjekking ikke på venninnetid, da er det jo om å gjøre at hun vet det ikke er anstrengt stemning hjemme!

Hverken hun eller du kan styre hvordan venninna oppfører seg. Sannsynligvis vil etterhvert dama di bli lei av å bruke tid med denne venninna om hun ikke føler venninna er interessert i å være med henne. Det du KAN styre er om dama di føler at du har tillit til henne og anser henne som en voksen kvinne som vet hva hun gjør.

lurerveldig1365381053

Ok...du er vant til at gutteturer er fyll og sjekking av damer med andre ord?

hehehe...ingen kommentar:-) Men som jeg har skrevet tidligere. Jeg kjører en svært strikt linje når jeg er sammen med noen. Synes svært lite om folk som skal slå seg skikkelig laus når det er på ferie fra partner. Har sett så mye drit osv at jeg blir dårlig. Spes de som klager over hvor grusomt de har det hjemme.....

Gjest jejei

Takk for svar.

Vi hadde en litt trøblet start før vi fikk ordentlig definert at vi var et par. Vi er begge voksne mennesker med forhold bak oss. Forhold som har endt ille for oss begge. Jeg har ikke nektet henne å reise ut på byen eller lignende. Anser meg ikke som sykelig sjalu, men at en heisatur på festival sammen med ei venninne som ikke er der for musikken skyld, plager meg. Har vært med på så pass selv at jeg vet hvordan ting kan utvikle seg når alkoholkonsumet går av skaftet. Det kan oppstå situasjoner som kan tolkes helt galt.

Et forhold handler også om respekt for andres meninger, ikke et egoløp hvor ingen andre enn sine egne meninger og lyster gjelder?

Husk at på seg selv kjenner man ingen andre ;)

Annonse

lurerveldig1365381053

Du skriver at du stoler på henne. Gjør du det så er vel saken grei? Selvsagt drar hun på festival da!

Du kan jo gjerne ha en prat med henne om at du syns det er litt kjipt å se henne dra når du vet hvordan venninna hennes vil bruke dagene, men at du stoler på henne og håper hun vil kose seg med alenetid med ei venninne hun ser mindre enn før. Hun kommer sikkert til å bli ganske lei av det selv om venninna bare bruker tid på sjekking ikke på venninnetid, da er det jo om å gjøre at hun vet det ikke er anstrengt stemning hjemme!

Hverken hun eller du kan styre hvordan venninna oppfører seg. Sannsynligvis vil etterhvert dama di bli lei av å bruke tid med denne venninna om hun ikke føler venninna er interessert i å være med henne. Det du KAN styre er om dama di føler at du har tillit til henne og anser henne som en voksen kvinne som vet hva hun gjør.

Som du sikkert har sett har jeg fått en god del pepper for innlegget mitt. Jeg ba om synspunkter og har fått det i bøtter og spann. Svært få som er enige med meg…

Jeg er ikke ekstremt sjalu, jeg har oppfordret henne til å gå ut, holde kontakt med venner og vi snakker bra om de problemer som oppstår langs veien. Har ennå ikke tatt opp med henne hva jeg mener om denne turen, ville først høre hva andre mener. Noen ganger kommer man til situasjoner der man må ofre litt for andre. Jeg ville aldri gjort noe slikt av respekt for henne. Tar meg gjerne en fest sammen med gutta osv, men å reise på en helgetur hvor fest og sjekking står i fokus vil jeg ikke ha gjort.

Som du sikkert har sett har jeg fått en god del pepper for innlegget mitt. Jeg ba om synspunkter og har fått det i bøtter og spann. Svært få som er enige med meg…

Jeg er ikke ekstremt sjalu, jeg har oppfordret henne til å gå ut, holde kontakt med venner og vi snakker bra om de problemer som oppstår langs veien. Har ennå ikke tatt opp med henne hva jeg mener om denne turen, ville først høre hva andre mener. Noen ganger kommer man til situasjoner der man må ofre litt for andre. Jeg ville aldri gjort noe slikt av respekt for henne. Tar meg gjerne en fest sammen med gutta osv, men å reise på en helgetur hvor fest og sjekking står i fokus vil jeg ikke ha gjort.

Helt enig med alt du skriver her.

Gjest jejei

Jeg synes ikke du fremstår som svært sjalu. Du virker helt "normal" hva nå enn det er ;) I kjærligheten er det lov å føle, det er lov å engste seg for, det er lov å dele sine bekymringer med partner og det er lov å ønske at partner skal ihensynta.

lurerveldig1365381053

Jeg synes ikke du fremstår som svært sjalu. Du virker helt "normal" hva nå enn det er ;) I kjærligheten er det lov å føle, det er lov å engste seg for, det er lov å dele sine bekymringer med partner og det er lov å ønske at partner skal ihensynta.

Takk for svar. Føler meg rimelig normal:-)

Det er ikke alltid like lett å vite hva som er best å gjøre. I tillegg drar man på en del bagasje og erfaringer man helst skulle vært uten.

Gjest jejei

Takk for svar. Føler meg rimelig normal:-)

Det er ikke alltid like lett å vite hva som er best å gjøre. I tillegg drar man på en del bagasje og erfaringer man helst skulle vært uten.

''I tillegg drar man på en del bagasje og erfaringer man helst skulle vært uten.''

Kjenner meg godt igjen i den. Og man vil så gjerne la være å ramme andre med dette. Det virker som du gjør så godt du kan i forhold til dette. I stedet for å stille ultimatum er det derfor langt bedre å lufte sine tanker og fortelle hvorfor man finner enkelte ting vanskelig. Det er langt lettere å ønske å forholde seg til noen som sier jeg elsker deg og derfor engster jeg meg enn noen som sier jeg elsker deg og krever at...Jeg er sikker på at dere sammen finner ut av dette :)

Annonse

Gjest togli

Nå har ikke jeg lest de andre svarene her, men min personlige mening er at om man ikke kan stole på partneren, så bør man heller ikke være sammen med vedkommende....

Hvordan tror du det blir om ti år når du føler du ikke kan stole på henne nå, etter bare åtte mnd sammen?

La henne reise, og velg å stole på henne til det mosatte er bevist!

Gjest togli

Men det handler vel mer om at DU ikke er helt sikker på om du kan stole på deg selv i en slik setting? Skjønner at du blir mistenksom da...

Gjest togli

Det er bare du som vet om hvordan du føler det. Både jeg og min mann er ferdig med byliv og festing. Det gir oss ingen verdens ting og blakker oss kun for penger. Kjenner jeg blir provosert og kvalm av menn som tar av gifteringer og kliner med andre damer. Jeg tenker på stakkars godtroende kvinnene de har hjemme som tror det beste om sin mann. De skulle bare visst tenker jeg. Likedan med kvinner. Tenker også på alle barna som lider p.g.a bråk, har og samlivsbrudd fordi den ene var utro. Hvem er det som har glede av å se på all denne dritten som skjer? En god film hjemme med min kjære er da å foretrekke og vi er begge glade for at ingen av oss liker denne festingen. Fesiting burde bare vært for single.

''Fesiting burde bare vært for single.''

Heh? Fest er da kjempegøy selv om man er i et forhold! Festing er ikke ensbetydende med å flørte med andre osv... Jeg skal i bursdagsfest imorgen kveld, og er singel.. men vet at det ikke er noen menn der jeg føler meg tiltrukket av - men selvsagt gleder jeg meg vilt til festen uansett! Det er jo den sosiale biten som blir gøy :)

Jeg var i et forhold i 23 år og var heller aldri utro - men mange fester var jeg med på. Var ikke engang frista til å være utro siden jeg tross alt var opptatt.

Hei,

Jeg tror et ultimatum blir å dra det for langt. Forstår likevel din bekymring, den er naturlig. Si at du ikke like dette, men at hun selvfølgelig bestemmer selv.

Nå gir du henne alt ansvar og ei skikkelig dame oppfører seg deretter. På alle de festivalane jeg har vært på er det ikke "så galt", og fordi om venninnen hennes kjører på. trenger ikke hun å gjøre det samme. Hun er jo opptatt.

Tenk så kjekt det blir når hun kommer hjem, en "vitamininnsprøytning" for henne og bruker du tida fornuftig mens hun er borte, blir det det for deg også.

Lykke til.

trollemor;o)

hehehe...ingen kommentar:-) Men som jeg har skrevet tidligere. Jeg kjører en svært strikt linje når jeg er sammen med noen. Synes svært lite om folk som skal slå seg skikkelig laus når det er på ferie fra partner. Har sett så mye drit osv at jeg blir dårlig. Spes de som klager over hvor grusomt de har det hjemme.....

Ok, da lever vi i to forskjellige verdener... Jeg kjenner ingen som driver på sånn. Når jeg er ute med andre damer spiser og drikker vi og kan godt bli på en snurr, men har aldri opplevd at noen har vært utro og flørtet med andre.. Det ER mulig. Når min mann drar på guttetur er det lite av flørting og utroskap. Ja, jeg stoler på ham. Det må være vondt og frykteig vanskelig å ikke stole på artneren sin. Men på seg selv kjenner man andre...

Gjest luftslott

Jeg har heller ikke sagt noe om at jeg oppfatter deg som spesielt sjalu. Men det er noen punkter her du må tenke gjennom. Først og fremst: stoler du på henne? Helt og fullt? Tror du virkelig hun vil sjekke opp/ha sex med andre bare fordi hun er i en setting der det er en mulighet? Om det faktisk er sånn at du ikke stoler på at hun kan dra på tur uten å være utro, må du begynne å tenke gjennom HVORFOR. Er det tidligere erfaringer/gamle spøkelser fra din fortid? Har hun brutt din tillit noengang? Eller er det slik at du selv ville synes det var vanskelig å være i en sånn setting uten å bli fristet, og dermed tar det for gitt at hun vil reagere likt som deg?

De gangene du har "ofret" ting, gutteturer osv, har det vært fordi hun har bedt deg om det eller fordi du selv ikke var sikker på om du ville holde deg i skinnet?

Gjest Ladytron

Jeg skjønner at du blir bekymret, men tror du bør velge å gi henne tillit selv om følelsene stritter i mot. Hvis du lager et stort nummer ut av det og i verste fall stiller det ultimatumet så risikerer du at hun ender opp med å forakte deg og at det blir begynnelsen på slutten for forholdet deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...