Gå til innhold

vaginal fødsel etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Hei,

hvor lenge må jeg vente før jeg kan føde normalt etter keisersnitt?

Ved første fødsel hadde jeg rier i 30 timer og nesten full åpning. Men så ble gutten liggende med pannen frem og dermed beordret legene keisersnitt da gutten hadde stått fast en stund. På det tidspunktet følte jeg at nå var det like før jeg skulle få trykke ut barnet og jeg ble derfor svært skuffet da så ikke skjedde. Alt gikk så fort og jeg fikk nesten ikke sett barnet etter at han var hentet ut. Mitt første møte med barnet ble slett ikke slik som jeg hadde ønsket. Jeg er ikke skremt fra å forsøke å få en til, men da vil jeg gjerne føde normalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38995-vaginal-f%C3%B8dsel-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du behøver ikke å ta spesielle hensyn med tanke på mellomrommet mellom dine barn, tatt i betraktning at du hadde keisersnitt første gang og planlegger vaginal fødsel neste gang. Både arret utenpå magen din og det som er i livmoren gror fort og det skulle i praksis ikke være noe problem å få et barn til så raskt du skulle ønske det. Håper du får en bedre fødselsopplevelse første gang. Skjønner godt at du blir skuffet når du har jobbet så mye med en fødsel, for så å måtte omstille deg til keisersnitt uten noen mulighet til forberedelse. Slikt skjer en gang i blant, men det er god grunn til å si at disse kvinnene nesten opplever to fødsler i en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...