Gå til innhold

Gravid, konisering, MA - prøver igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig og redd prøver

Kvinne 24. 27.nov-12: Celleprøve hos gynekolog inkl innvending UL. 4.des-: innkalt til utvidet prøve grunnet celleforandringer. Blir så henvist til konisering i januar 13. 7.jan-13: finner ut at jeg er gravid. Tar kontakt m St. Olavs, får beskjed om å møte som avtalt likevel. 16.jan-13: får UL før inngrep. Finner ut at foster er 11+4 uker. Ergo unnfanget FØR første besøk hos GU (ca 26/10). Gjennomgår så konisering i narkose. Får fjernet "middels høy con", 4g,i følge min faste gynekolog i ettertid. Får kraftig, illeluktende gulbrun utflod påfølgende dager. Har også moderate smerter i underlivet. Mensmurring. Kobler det til inngrepet. 20/1: lett blødning i utflod (blodspor) 22/1: kontakter legevakt grunnet bekymringer. Ingen tester tas, da han mener det er unødvendig og "ikke noe man kan gjøre uansett så tidlig i svangerskapet". 24/1: time hos fastlege. Måler kun blodtrykk og fyller ut graviditetskort. Ingen tester tas. Jeg prøver å spørre om litt ang inngrepet og veien videre. Får beskjed om at "hun ikke har tid nå, jeg kan få ny time i neste uke". 25/1: får krangla meg inn til en annen lege. Div blodprøver tas (tror de "normale" ved svangerskap). Finner ikke fosterlyd. Blir på eget initiativ henvist til UL hos min gyn. 25-26/1: sterke smerter i underliv. Vondt å sitte, ligge (spes på siden), bevege seg, smerter ved vannlating. 29/1: UL hos gyn. Alt bra etter inngrepet. Finner avdødt foster. MA konstantert. Blir henvist videre til sykehus for medisinsk abort. Natt til 30/1: STERKE smerter i underliv. Foster (for meg: min kjære baby!!!) kommer ut. Liiite blod, en del slim. 30/1: møter på sykehus som avtalt. Får cytotec. Må gjenta prosedyren 3 ganger uten resultat. 16 timer senere får jeg utskrapning. Ingen blødning i ettertid. 25/2: positiv eggløsningstest 8.-11/3: spotting/svak blødning av friskt blod 16, 18/3: spotting/svak blødning friskt blod (merkes etter samleie) 19/3: spotting/svak blødning friskt blod 22/3: positiv eggløsningstest, negativ graviditetstest 25/3: spotting/svak blødning friskt blod. (Hadde samleie dagen før) Mine spørsmål blir da: 1: Hva kan de sterke smertene jeg kjente ha vært? Og hvorfor ville ingen av legene ta meg på alvor? 2: hadde koniseringen noe med MA å gjøre? Ble "lovd" at inngrepet var trygt å ta. 3: hvorfor så ikke gyn. at jeg var gravid på innvendig UL. Jeg var i følge UL senere ca 5 uker på vei på det tidspunktet. 4: hvorfor fikk jeg ingen blødninger etter utskrapning? Sykepleierne sa jeg kunne forvente en menstruasjonslignende blødning i 1-2 uker. Har prøvd å ringe sykehuset for å spørre om smerter i magen i ettertid (fikk til svar at det var luftsmerter) og ang manglende blødning/spotting over lengre tid i etterkant og fikk vite at "dersom du ikke snart får mensen kontakt fastlege". Det høres nok dumt og barnslig ut, men jeg orker ikke kontakte fastlege igjen! Makan til dårlig behandling!! Jeg tørr rett og slett ikke... 5: hva kommer denne spottingen av? Kan det rett og slett være/ha vært mensen..? 6: vil så gjerne prøve å bli gravid igjen! Når kan vi starte med det? Bruker ingen prevensjon nå. Beklager langt innlegg, men jeg har så mange tanker og spørsmål som surrer i hodet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389954-gravid-konisering-ma-pr%C3%B8ver-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Trist historie du forteller. Trist det gikk som det gikk.

Du sitter med mange spørsmål, og det er ikke sikkert at noen kan gi deg alle svarene.

Så hva nå?

Skift fastlege- for du kommer ikke unna legebesøk. Så vil jeg faktisk anbefale noen mnd pause i barne-planlegging.Rett og slett fordi du gir uttrykk for å være sliten og sier det er kaos i tankene. Gi deg selv tid til å bli rolig først. Så tenker du klarere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...