Gjest togli Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Stadig noe å lære Always 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389982-elske-to-p%C3%A5-en-gang/page/3/#findComment-3462567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Synd for han Han hadde sjansen. :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389982-elske-to-p%C3%A5-en-gang/page/3/#findComment-3462568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ulykkelig lykkelig Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hvor langt inn i disse to forholdene har du kommet? Det er forskjell på å elske og å være forelsket eller begjære. mvh Dette er kjærlighet. Eksen min og jeg var sammen i 3 år. Er vel ikke egentlig forelsket i ham lengre, men har en veldig dyp og god følelse for ham. Kunne på mange måter ønsket å leve resten av livet mitt med ham. Han nye har jeg kjent i 15 år. Allerede for 8 år siden utviklet jeg sterkere følelser for ham etterhvert som jeg ble kjent med ham som person. Har også vært forelsket i ham i perioder. Kan vel kalles forelskelse det jeg føler for ham nå også, men det går på et dypere plan siden jeg jeg kjenner ham så godt. Alt han står for. Hans verdier og holdninger. Vi tenker likt om de viktige tingene. Han må være min tvilling sjel. Dette tenker jeg forsåvidt om eksen også. Men dette blir på en måte litt mer intenst fordi den sterke forelskelsen og begjæret kommer i tillegg sammen med han nye. Men den gode dype følelsen av kjærlighet kjenner jeg for begge. Vet ikke om jeg klarer å beskrive det tydeligere enn dette.. Har ihvertfall skjønt at denne tilstanden ikke er så vanlig..bare det at folk har problemer med å skjønne hva jeg mener og tenker at jeg misforstår følelsene mine, bekrefter jo det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389982-elske-to-p%C3%A5-en-gang/page/3/#findComment-3462673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Dette er kjærlighet. Eksen min og jeg var sammen i 3 år. Er vel ikke egentlig forelsket i ham lengre, men har en veldig dyp og god følelse for ham. Kunne på mange måter ønsket å leve resten av livet mitt med ham. Han nye har jeg kjent i 15 år. Allerede for 8 år siden utviklet jeg sterkere følelser for ham etterhvert som jeg ble kjent med ham som person. Har også vært forelsket i ham i perioder. Kan vel kalles forelskelse det jeg føler for ham nå også, men det går på et dypere plan siden jeg jeg kjenner ham så godt. Alt han står for. Hans verdier og holdninger. Vi tenker likt om de viktige tingene. Han må være min tvilling sjel. Dette tenker jeg forsåvidt om eksen også. Men dette blir på en måte litt mer intenst fordi den sterke forelskelsen og begjæret kommer i tillegg sammen med han nye. Men den gode dype følelsen av kjærlighet kjenner jeg for begge. Vet ikke om jeg klarer å beskrive det tydeligere enn dette.. Har ihvertfall skjønt at denne tilstanden ikke er så vanlig..bare det at folk har problemer med å skjønne hva jeg mener og tenker at jeg misforstår følelsene mine, bekrefter jo det.. Hva var grunnene til at eksen ble eks? Kan disse tingene forårsake et nytt brudd om dere igjen skulle bli et par? Jeg tviler ikke på at du er veldig glad i/elsker begge to. Men å si at du elsker dem med _hele_ ditt hjerte blir i mine øyne en selvmotsigelse. Er hele hjertet involvert, vil det kun være plass til én. Synes du det kan være riktig å si at hjertet er delt i to omtrent like store deler? Ikke enkelt å være i en slik situasjon, nei. Om følelsene er omtrent like sterke på begge kanter, er ofte fornuften den beste rettesnoren. Hvilket forhold er det mest realistisk kan bli noe av og utvikle seg til det du ønsker? Det vanskelige med slike avgjørelser er ofte ikke å vite hva som er best. Men å akseptere det gode du må gi avkall på for å oppnå det beste - og smerten det kan innebære. Jo lengre du rir to hester, jo mer forvirret blir følelsene. Og jo vanskeligere kan avgjørelsen bli. Dessuten øker du selvsagt risikoen for å miste dem begge. Beklager at jeg skriver litt 'overnøkternt' og følelsesløst. Jeg forstår det er sterke følelser involvert. Men i slike situasjoner tror jeg det på sikt blir best om fornuften får styre handlingene og valgene. Da kommer gjerne følelsene diltende etter. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389982-elske-to-p%C3%A5-en-gang/page/3/#findComment-3462675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ulykkelig lykkelig Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hva var grunnene til at eksen ble eks? Kan disse tingene forårsake et nytt brudd om dere igjen skulle bli et par? Jeg tviler ikke på at du er veldig glad i/elsker begge to. Men å si at du elsker dem med _hele_ ditt hjerte blir i mine øyne en selvmotsigelse. Er hele hjertet involvert, vil det kun være plass til én. Synes du det kan være riktig å si at hjertet er delt i to omtrent like store deler? Ikke enkelt å være i en slik situasjon, nei. Om følelsene er omtrent like sterke på begge kanter, er ofte fornuften den beste rettesnoren. Hvilket forhold er det mest realistisk kan bli noe av og utvikle seg til det du ønsker? Det vanskelige med slike avgjørelser er ofte ikke å vite hva som er best. Men å akseptere det gode du må gi avkall på for å oppnå det beste - og smerten det kan innebære. Jo lengre du rir to hester, jo mer forvirret blir følelsene. Og jo vanskeligere kan avgjørelsen bli. Dessuten øker du selvsagt risikoen for å miste dem begge. Beklager at jeg skriver litt 'overnøkternt' og følelsesløst. Jeg forstår det er sterke følelser involvert. Men i slike situasjoner tror jeg det på sikt blir best om fornuften får styre handlingene og valgene. Da kommer gjerne følelsene diltende etter. mvh ''Hva var grunnene til at eksen ble eks? Kan disse tingene forårsake et nytt brudd om dere igjen skulle bli et par?'' Vi ville forskjellige ting i livet ang jobb/studier, barn og bosted..Vi tenker derimot mer likt i dag. ''Men å si at du elsker dem med _hele_ ditt hjerte blir i mine øyne en selvmotsigelse. Er hele hjertet involvert, vil det kun være plass til én.'' Du har selvfølgelig rett. Jeg brukte nok feil ord for å utrykke mine sterke følelser her. At jeg elsker dem svært høyt blir vel mer riktig å si. ''Hvilket forhold er det mest realistisk kan bli noe av og utvikle seg til det du ønsker?'' Her står de helt likt. Feks skulle jeg blitt gravid med en av dem, ville begge vært perfekte å satse et famileliv sammen med (bruker forøvrig prevensjon) Jeg er med andre ord helt i villrede. Men takk for gode råd og vink! Får forsøke å lytte til fornuften så godt jeg kan. Det beste ville på en måte være å treffe en helt ny å forelske meg og bli glad i, men det er jo ikke så lett når alt jeg tenker på er disse to jeg allerede "har". Ser derimot faren for å miste dem begge en dag, så må vel helst klare å ta et valg. Huff, kjenner meg samtidig så egoistisk oppi det hele. Selv om jeg ikke er sammen med noen dem, så føler jeg meg utro mot dem begge. Og på en måte er jeg jo det. Fordi jeg sier til dem at jeg elsker dem og viser dem det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389982-elske-to-p%C3%A5-en-gang/page/3/#findComment-3463325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.