Gå til innhold

Hvor sende brevet?

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg får i dag tilbud om samtaler med sykepleier som jeg ikke trenger, derfor avlyser jeg, jeg blir ofte så sliten av å snakke.

Den forrige sykepleieren snakket mindre og hjalp meg med sånt jeg trengte feks da glemte å spise så sa hun jeg skulle spise 2 stk bananer hver dag, det gjør jeg enda og jeg er ikke tynn lenger.

Hun skrev og sendte inn søknader for meg også, om grunnstønad, hjelpestønad, avlastning (gikk ikke for oss det), kuledyner, PC er, tandemsykkel, mobiler, hjemmehjelp (ville ikke ha det )

innsøkning på habiliteringer, Kat-kasse m.m.

Hun gjorde mye også ble hun med meg på møter på skoler, til legen, og andre ting, hun viste meg nye veier.

Det er akkurat sånn hjelp jeg trenger, så derfor lurer jeg på dette:

Hvis jeg skriver et brev og forklarer dette, at jeg trenger mer praktisk bistand i hverdagen enn snakkehjelp, for jeg blir fort sliten i hodet av ord, hvem skal jeg stile dette brevet til i bydelen/ kommunen? Også at et menneske ved behov blir med meg, møter vet jeg jo om i god tid så det kan planlegges.

Jeg tror det må være en person som både kan hjelpe meg ha oversikt, gi konkrete råd, være praktisk anlagt, snakke tydelig, og forholde seg til min bokstavelige oppfatning og hjelpe meg forstå ting riktig på feks møter. Jeg forstår bare ordene og ikke overført betydning eller antydninger dvs jeg kan gå glipp av informasjon og andre kan tro jeg forstår når jeg ikke gjør det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390121-hvor-sende-brevet/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til hvilke instanser som kan hjelpe deg. Men kan du ikke gå på det møtet med den sykepleieren i dag, og vise henne det du har skrevet her? Si at du synes det er vanskelig å fortelle det muntlig, men at du har skrevet ned det du hjelpebehovet du har?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390121-hvor-sende-brevet/#findComment-3466737
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...