Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja dere leste riktig.

Kjæresten min Vet at jeg har lett for å bli sjalu.

Dette utnytter han. Jeg lurer på om det er en slags bekreftelse på om jeg er glad nok i han og redd for å miste han.

Han liksom gosser seg når han ser hvordan jeg lider av sjalusi.

Da snakker han om damer han har truffet før både i og utenfor senga.

Og om Den Dama på jobben.

Jeg vet ikke helt om alt er riktig. Lyver mannfolk litt lettere om sånne ting?

Men Meg forhører han stadig om jeg er tro mot han osv. Jeg får ikke lov til å snakke om andre gutter da blir han pottesur.

Men det har han godt av når han stadig gjør meg sjalu.

Så, hvordan løser vi dette? jeg er veldig

glad i han og han i meg.

Skal sjalusi og dette våset få ødelegge et ellers så bra forhold?

MVH. KJÆRESTEN HANS

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39014-han-liker-%C3%A5-gj%C3%B8re-meg-sjalu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The Observer

Hei.

Du har flere valg...

1. Du kan slå i bordet og si: "Dette tullet finner jeg meg ikke i!" (dropp det såra blikket - vær sint!)

2. Du kan fortsette å leke "hvem sårer hvem mest" og sannsynligvis fremskynde bruddet et par hakk.

3. Du kan fortelle ham at _voksne_ kjærester gjør ting for å glede hverandre -

ikke for å provosere.

Ikke undergrav respekten og tilliten til hverandre ved å teste 'hvor mye elsker hun/han meg?'

Og aller sist vil jeg hilse til kjæresten din å si at kjærlighet kommer ikke an på mengden sjalusi man kan grave fram. Den bestemmes av kvaliteten på samlivet, mao; respekten, tilliten, samholdet (som ikke akkurat fremelskes i deres situasjon) og gleden over den andre. Bli voksen, gutt!

Ei venninne av meg hadde det omtrent slik. Han flørtet åpenlyst med andre i hennes nærvær men ble forbanna om hun gjorde det samme med andre gutter. Jeg har lenge rådet henne til å gå fra ham for han er tydeligvis ikke voksen nok og eier ikke respekt for henne.

Nå kjenner jeg jo ikke deg og kjæresten din men for meg høres det ut som noe av det samme, at han ikke har noe særlig respekt for deg.

Bare for å skyte inn noe annet her... Jeg er ikke av den typen som blir så lett sjalu, i motsetning til kjæresten min. Og her en dag kom han og fortalte at han hadde møtt eks'en på jobben. jeg svarte noe som "åja, så koselig" for det er lenge siden han har sett henne da hun bor i en annen by. Så ble han lei seg fordi jeg ikke ble sjalu.

Poenget er at gutter tror kanskje at hvorvidt man blir sjalu eller ikke avgjør hvor glad man er i en. Prøv å få typen din fra den tanken. Syns du bør ta en alvorsprat med ham! :)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er naturlig å være litt sjalu i gitte situasjoner. Det er vi alle, og det er sunt. Sjalusi i moderat grad hjelper oss til å passe på oss selv og følelsene våre.

Det du beskriver fra ditt parforhold får meg til å tenke på at dere nesten har utviklet en slags krig mellom dere for å vise hvem som er sterkest. Hva får dere til å godte dere på den andres bekostning?

Jeg vil oppfordre deg til å overse hans skryte-behov om damer, for en tid, og se om han merker det.

Hvis han spør kan du si til han at du heller vil satse på det som binder dere sammen. Da gir du et hint om å bryte den onde sirkelen. Hvis du vil det selv da?

Gjest mislykket

Men jeg spør:

Hvorfor velger kvinner seg menn somliker å gjøre dem sjalu? Selv - men jeg er jo avskydd av alle kvinner fordi jeg angivelig er for stygg... - kan jeg ikke se poenget eller gleden ved å gjøre en man elsker sjalu.

Handler ikke kjærlighet om å gi seg hen, transcendere "selvet" og bli ett med den personen man elsker... Eller er dette bare noe som jeg mener fordi jeg er mann. Kanskje kvinner ser kjærligheten annerledes. Der det fysiske begjær er viktigst? Jeg vet ikke.

Men jeg registrerer jo at det ofte er "drittsekker" som stikker av med kvinnene. Mens jeg er "ok" som venn... men for kjedelig eller "for snill" som kjæreste. Og for stygg.

Ja, ja...

Gjest Kjenner meg igjen

Har en type jeg har truffet litt i det siste. Har innsett at det aldri kan bli noe seriøst forhold, da han er som din kjæreste. Har nå innsett at han er slik, og han kommer mest sannsynlig ikke til å forandre seg.

Han synes også det er dritkuult å gjøre meg sjalu.

Ei helg traff vi hverandre i en anne by enn der jeg bor og skulle ha ei hotellweekend sammen. Gleda meg vilt. Hadde ei topp helg, bortsett fra de timene vi befant oss på byen. Han flørta villt med alle han så. Tok på dem, ga dem klemmer og satte opp det "jeg vil ha deg blikket til dem". Til slutt sprakk det for meg.

Han ble sur, jeg skulle være der ved hans side. Det var meg han var kommet ut med og meg han gikk hjem med, han hadde da ikke gjort noe galt, fikk jeg til svar. Da jeg sa at jeg ble jo sjalu, det var liksom ikke dette jeg hadde sett for meg, presterte han å si at det syntes han var "stilig" at jeg var sjalu.

Samtidig så var han kjapt frampå hver gang noen gutter tok kontakt med meg og snakka med meg. Da kom han med armen om meg og kunngjorde at: Dette er jenta mi.

Han prater om jenter som gnir seg oppetter ham når vi er ute og jeg står ved siden av ham. Han snakker om andre deilige jenter han har hatt sex med. Og enkelte detaljer, mens han ser meg dypt inn i øynene. og sier: du må ikke bli sur nå.

Men jeg er kommet dithen at dette kan ikke bli noe mer enn en elsker som jeg treffer av og til. Kunne ikke levet med en slik mann seriøst.

Men samtidig må sies at dette gir meg også et lite kick, at jeg må stå på for å få oppmerksomhet. Kan ikke ta ham for gitt. Går ut fra at han er klar over det, og dette er en del av hans lek.

Du kan kun selv finne ut om du klarer å ha en slik mann som din kjæreste eller ikke. Men det kan nok bli vanskelig hvis du allerede har problemer med å takle det.

Lykke til.

Annonse

Har en type jeg har truffet litt i det siste. Har innsett at det aldri kan bli noe seriøst forhold, da han er som din kjæreste. Har nå innsett at han er slik, og han kommer mest sannsynlig ikke til å forandre seg.

Han synes også det er dritkuult å gjøre meg sjalu.

Ei helg traff vi hverandre i en anne by enn der jeg bor og skulle ha ei hotellweekend sammen. Gleda meg vilt. Hadde ei topp helg, bortsett fra de timene vi befant oss på byen. Han flørta villt med alle han så. Tok på dem, ga dem klemmer og satte opp det "jeg vil ha deg blikket til dem". Til slutt sprakk det for meg.

Han ble sur, jeg skulle være der ved hans side. Det var meg han var kommet ut med og meg han gikk hjem med, han hadde da ikke gjort noe galt, fikk jeg til svar. Da jeg sa at jeg ble jo sjalu, det var liksom ikke dette jeg hadde sett for meg, presterte han å si at det syntes han var "stilig" at jeg var sjalu.

Samtidig så var han kjapt frampå hver gang noen gutter tok kontakt med meg og snakka med meg. Da kom han med armen om meg og kunngjorde at: Dette er jenta mi.

Han prater om jenter som gnir seg oppetter ham når vi er ute og jeg står ved siden av ham. Han snakker om andre deilige jenter han har hatt sex med. Og enkelte detaljer, mens han ser meg dypt inn i øynene. og sier: du må ikke bli sur nå.

Men jeg er kommet dithen at dette kan ikke bli noe mer enn en elsker som jeg treffer av og til. Kunne ikke levet med en slik mann seriøst.

Men samtidig må sies at dette gir meg også et lite kick, at jeg må stå på for å få oppmerksomhet. Kan ikke ta ham for gitt. Går ut fra at han er klar over det, og dette er en del av hans lek.

Du kan kun selv finne ut om du klarer å ha en slik mann som din kjæreste eller ikke. Men det kan nok bli vanskelig hvis du allerede har problemer med å takle det.

Lykke til.

Hei

Jeg tror vi må ha sammen kjæreste jeg

*ler*.

Neida, men ihvertfall samme type personlighet.

Jeg bor (gudselov) ikke med han.

Jeg har vært inne på dette med mer alvor i kjærlighetslivet med han men jeg tror ikke jeg vil bli noe lykkelig med han. Det sier

magefølelsen min.

Så skal jeg fortsette så blir det nok som elskerinne uten noen forpliktelser.

Jeg orker ikke mer usikkerhet, tårer, venting

og atter venting mer.

Jeg får angst av det.

Så kanskje han tilslutt får øynene opp og slutter med dette tullet og blir voksen.

Da, kan vi kanskje vurdere forholdet vårt dypere.

Solvei Vennesland hadde også et flott svar til meg med gode råd, så tusen takk!.

Fint om du "Kjenner meg igen" forteller hvordan det går med dere? så kanskje jeg gjør det samme.

Mvh.

Hei.

Du har flere valg...

1. Du kan slå i bordet og si: "Dette tullet finner jeg meg ikke i!" (dropp det såra blikket - vær sint!)

2. Du kan fortsette å leke "hvem sårer hvem mest" og sannsynligvis fremskynde bruddet et par hakk.

3. Du kan fortelle ham at _voksne_ kjærester gjør ting for å glede hverandre -

ikke for å provosere.

Ikke undergrav respekten og tilliten til hverandre ved å teste 'hvor mye elsker hun/han meg?'

Og aller sist vil jeg hilse til kjæresten din å si at kjærlighet kommer ikke an på mengden sjalusi man kan grave fram. Den bestemmes av kvaliteten på samlivet, mao; respekten, tilliten, samholdet (som ikke akkurat fremelskes i deres situasjon) og gleden over den andre. Bli voksen, gutt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...