Gå til innhold

Plutselig fall i makspuls

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Forleden, da jeg satt og arbeidet, følte jeg meg litt uvel. Jeg målte blodtrykket ut over dagen og den laveste verdien var 105/62/53, mot vanlig ca150/80/75. På tur med pulskllokke (som senere er kontrollert) opplever jeg nå pulsen som betydelig tregere og lavere enn vanlig i forhold til belastnngen. Jeg føler meg i dårligere form og høyeste puls er omkring 145 slag/min, mot vanlig i de siste årene ca 155-160. Jeg er en mann på 76 år, 170/68, som lever fornuftig og går nesten daglig tur i omkring 1 t. med høybelastningsintervaller. Fikk et hjerteinfarkt i 2009. Det ble blokket og innsatt 1 stent. Liten skade på hjertet. Har senere gått på vanlig forebyggende medikasjon, inkludert 25 mg Selo-Zok som nå er tatt vekk. Bør dette undersøkes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390248-plutselig-fall-i-makspuls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Et uforklarlig fall i pulsen på 10-15 slag per minutt bør etter min mening undersøkes. Det kan gjøre hos fastlegen som kan ta et elektrokardiogram. Årsaken kan ligge i hjertets pacemakerceller, i det elektriske ledningssystemet i hjertet eller en ubalanse i blodets innhold av salter eller stoffskiftehormoner. Et EKG og en enkel blodprøve vil sansynlig gi et svar på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...