Gå til innhold

Er det noe vits i å ta symbicort?

Anbefalte innlegg

serenity777

Jeg er en mann på snart 40, jeg røyket fast før, og har gått på symbicort for astma de siste 6 årene. Nå har jeg endelig klart å slutte å røyke. Får mindre slim, og mindre piping i lungene. Jeg antar att jeg har skadet lungene litt permanent, da jeg blir anpusten av feks å gå opp til 5 etasje. Jeg har pef på 750 ca.

Har snakket med legen og han mener jeg kan prøve å ikke ta symbicort, men det er lenge siden jeg har tatt spirometri. Noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390500-er-det-noe-vits-i-%C3%A5-ta-symbicort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

annlovindaen

Jeg har også astma, og bruker symbicort forte. 

Jeg trodde heller ikke jeg trengte medisiner, merket jo aldri noe til mine astmaproblemer.

Trodde jeg........

Det gikk bra en stund, men så merket jeg at jeg ble så utrolig anpusten, bare av å gå en liten strekning. For ikke å snakke om trappa. Og når vi skulle gå toppturer på fjellet. 

Da var det til legen, og på igjen med medisiner. Tok rundt 2-3 uker så følte jeg meg bra igjen. 

Nå går jeg på denne medisinen fortsatt daglig, morgen og kveld. Og igjen så føler jeg jo i grunn ikke at jeg har astma, bortsett fra ved forkjølelse og slikt da. 

Jeg har også brukt pef-måler av og til, husker ikke helt hva som er øverste tallet, men jeg blåser pila helt til enden. 

Men du kan jo prøve - kan jo være du ikke trenger medisiner nå når du har sluttet å røyke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...