Gå til innhold

Inndragning i huden på brystet

Anbefalte innlegg

For 3 dager siden så jeg et dypt søkk eller inndragning i huden på mitt høyre bryst, det ser nesten ut som et langt arr. Jeg har store og tunge bryster, og denne inndragningen er ca 5-6 cm lang og går fra midt på brystet og i en bue under og inn på areola, slik at denne ikke lenger er helt rund. Jeg kan klart kjenne en hard streng fra øverst i brystet og i dette sporet, samt en ved siden av, som virker å komme ut av den største "strengen" og går rundt på andre siden av areola. Jeg har over en tid hatt mye smerter i/rundt/over venstre bryst, og også litt i høyre. Det er vanskelig å fortelle akkurat hvor det gjør vondt, noen ganger i puppen, andre ganger virker det som det sitter dypere. Det er alltid vondt liksom gjennom brystet og ut på ryggen ca mellom ryggraden og venstre skulderblad. Jeg har snakket med legen min flere ganger, og jeg har vært på mammografi for ca 6 mnd siden som første ledd i prosessen for brystreduksjon. Legen mener at smertene kanskje sitter i brystets dype fester, og det høres jo fornuftig ut. Mammografien var fin. Men nå har jeg jo da plutselig fått dette innsøkket, og jeg er selvsagt bekymret for at det kan være litt verre enn først antatt. Jeg håper jo selvsagt på at noen der ute kan fortelle meg at det er helt ufarlig, for alt jeg finner på nett (inkludert NEL og helsebiblioteket) er linket til brystkreft. Jeg har ikke lyst til å gå til legen igjen, litt fordi jeg har vært der før og er redd for å bli sett på som hypokonder, og litt for at jeg egentlig ikke vil vite det hvis det viser seg å være verre enn først antatt. Jeg vet jeg bør, men jeg vil gjerne høre hva dere der ute, og forhåpentligvis en lege, mener om det.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390566-inndragning-i-huden-p%C3%A5-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...