Gå til innhold

Alvorlig galleblærebetennelse

Anbefalte innlegg

Hei.

Min far på 72 år ble søndag fraktet med ambulanse til sykehus pga sterke smerter i mageregionen.

På sykehuset antok de at det var magesår, og han fikk morfin, ble sendt hjem på permisjon til dagen etter da han skulle komme tilbake for ultralyd.

Nevner at han hadde et meget slitsomt døgn med store smerter hjemme...

Ved u.l undersøkelsen fant man gallestein og galleblærebetennelse og han ble satt på antibiotika intravenøst.

Tirsdag fikk han høy feber og ble sendt på MR undersøkelse.

Sent tirsdag kveld fikk han lagt inn dren i en alvorlig betent galleblære som legen beskrev som oppblåst som en fotball..

Min far var bekymret for smerter ved innlegging av dren, men fikk beskjed om at han fikk lokalbedøvelse og ikke ville kjenne noen ting.

Etter prosedyren fikk min mor telefon fra en lege som fortalte at min far hadde hatt STORE smerter under prosedyren, og han hadde til slutt besvimt av smertene.

Dagen etter fikk vi også høre at om det hadde vært en sykepleier til stede under prosedyren, så hadde han fått noe mot smertene..

Forstår det slik at legen dermed hadde utført dette uten assistanse.

Min mor er alvorlig rystet over at min far ble påført så store smerter at han besvimte, og jeg selv koker av raseri!!

Er dette virkelig normal pasientbehandling??? En lege må da med letthet kunne gi en pasient med så store smerter noe som kan lindre?? I alle fall når det allerede er lagt inn intravenøst drypp med væske, og det ikke skal mere til enn å sette en sprøyte ned i toppa på venflonet..?

Å få høre at han hadde fått noe om det hadde vært en pleier til stede, det synes jeg er rystende!!! En mann på 72 år, med sterke smerter fra før.. Det er rett og slett til å gråte av når jeg får høre at han hadde så store smerter at han til slutt besvimte. Og når det blir fortalt av en annen lege, så er det heller ikke overdrevet. Min far sier at han trodde han skulle dø under denne prosedyren.

Ønsker å vite om dette virkelig var en normal måte å utføre dette på?

For dette finner jeg meget skremmende og sjokkerende!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390629-alvorlig-gallebl%C3%A6rebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...