Gå til innhold

Å flytte eller ikke flytte...

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig

På både samliv og foreldreforum

Har de siste mnd vurdert mer og mer å flytte fra min mann. Grunnen er at jeg føler det roter seg mer og mer til. Han er utdannet og jobber innen økonomi, og ved hver eneste anledning får han det til å virke som vi lever på sultegrensen. Vi har kjøpt hus for 1/2 år siden, vi betaler lån på 1 bil og studielånet hans. Vi har ikke råd til noen store utskeielser, men vi har det romsligere enn de fleste. Likevel er det hele tiden "vi må spare", "det kan vi ikke" "jeg må regne på det først" Uansett hva det er, så kan han ikke svare på noe som helst før han har funnet ut av hva det koster. Og bruker jeg penger på noe annet enn barneklær, så blir han sur. Hadde vi hatt økonomiske problemer så skulle jeg har skjønt det, men vi har ALDRI hatt problemer med å betale en regning. Riktignok er det ikke så mye igjen på kontoen når måneden er slutt, men vi klarer oss bra. Denne masingen sliter sånn på meg at nå orker jeg ikke mer. Vi har kranglet om penger så lenge jeg kan huske. Gang på gang har jeg gitt uttyrkk for at jeg ikke orker mer av maset, og like mange ganger har han sagt "ja, men det er ikke sånn ment" o.l

Hva hjelper det vel at han sier det gang på gang når han ikke gjør noe med det? Dette har pågått i så mange år at det er ikke særlig håp om at det skal bedre seg lenger. Han er bare sånn. Ingen fretidsplaner kan legges, ingen ferie planlegge eller noe. Jeg holder på å bli sprø! De siste ukene har det bare blitt verre og verre med tanke på at det snart er jul og alt det fører med seg. Jeg må bare komme meg vekk så fort som mulig, jeg kommer til å bli helt knekt om jeg blir her. For all del, han er en flott man ellers, og en super pappa. Men nå har det gått så langt at jeg tror jeg heller foretrekker å leve med egen økonomi uten han, enn å leve sammen med han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39081-%C3%A5-flytte-eller-ikke-flytte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Kjære "ulykkelig"... etter å ha lest ditt innlegg sitter jeg igjen med en del tanker. Som så mange andre kvinner har du i utgangspunktet "gått i fella" - du har tydeligvis ikke valgt deg en mann etter personlighet... og nå merker du at han har en personlighet du ikke liker. Mitt råd er å følge ditt hjerte - og å se litt mer på personligheten neste gang. Kanskje den mannen du møter ikke er så kjekk... kanskje ikke så sexy - men kjærligheten burde ikke handle om sex. Ømhet, ærlighet og integritet... søk etter disse kvalitetene.

Lykke til!

Kjære "ulykkelig"... etter å ha lest ditt innlegg sitter jeg igjen med en del tanker. Som så mange andre kvinner har du i utgangspunktet "gått i fella" - du har tydeligvis ikke valgt deg en mann etter personlighet... og nå merker du at han har en personlighet du ikke liker. Mitt råd er å følge ditt hjerte - og å se litt mer på personligheten neste gang. Kanskje den mannen du møter ikke er så kjekk... kanskje ikke så sexy - men kjærligheten burde ikke handle om sex. Ømhet, ærlighet og integritet... søk etter disse kvalitetene.

Lykke til!

Du har skrevet slike innlegg vanvittig mange ganger nå, og det følgende slår meg: du virker utrolig bitter og vanvittig selvhøytidelig. Kanskje har dine vonde opplevelser gjort deg slik, men det vil i så fall bare gjøre situasjonen verre.

Når det gjelder utseendet/personlighet påstandene dine har jeg noe å fortelle deg:

Man kan ikke alltid kjenne en person 100%. Kanskje kan man _aldri_ det.

Når mener du at to stykker kjenner hverandre godt nok, da?

Man forandrer seg. Alle gjør det. En personlighet er ikke statisk.

Som regel blir det noe midt i mellom; man satser. Man treffer en person, finner etterhvert ut at man trives sammen og har lyst til å utvikle forholdet. Men så plutselig en dag merker man at det ikke utvikler seg slik det så ut til å skulle gjøre.

Poenget er at det å bli kjent tar tid. Uansett hvordan man ser ut! Og man blir sjelden 100% "kjent" med personligheten til et annet menneske.

Samliv er kompromiss. Det er ikke mange som passer fullstendig sammen _hele_ livet. Man har gjerne opp og ned perioder.

Utseendet er det første en ser. Man kan ikke akkurat se personligheten utenpå! Biologisk er det sånn at vi tiltrekkes hverandre, og hva som er attraktivt er jo rimelig subjektivt. Uansett er det en tidkrevende prosess å finne ut hvem man vil være sammen med, og forandringer kan skje underveis!

SLUTT å anklage jenter for å kun gå etter utseende!

Gjest mislykket

Du har skrevet slike innlegg vanvittig mange ganger nå, og det følgende slår meg: du virker utrolig bitter og vanvittig selvhøytidelig. Kanskje har dine vonde opplevelser gjort deg slik, men det vil i så fall bare gjøre situasjonen verre.

Når det gjelder utseendet/personlighet påstandene dine har jeg noe å fortelle deg:

Som regel blir det noe midt i mellom; man satser. Man treffer en person, finner etterhvert ut at man trives sammen og har lyst til å utvikle forholdet. Men så plutselig en dag merker man at det ikke utvikler seg slik det så ut til å skulle gjøre.

Poenget er at det å bli kjent tar tid. Uansett hvordan man ser ut! Og man blir sjelden 100% "kjent" med personligheten til et annet menneske.

Samliv er kompromiss. Det er ikke mange som passer fullstendig sammen _hele_ livet. Man har gjerne opp og ned perioder.

Utseendet er det første en ser. Man kan ikke akkurat se personligheten utenpå! Biologisk er det sånn at vi tiltrekkes hverandre, og hva som er attraktivt er jo rimelig subjektivt. Uansett er det en tidkrevende prosess å finne ut hvem man vil være sammen med, og forandringer kan skje underveis!

Hmmm... "Flua", det virker som om du føler deg litt truffet av det jeg skriver - og at du derfor inntar en slik bastant forsvarsposisjon. Kjære deg... jeg mente da ikke å treffe noen ømme punkter. Beklager... *s*

Gjest webmaster

Lykke til!

Jeg forsøker å sende deg en mail, men får den bare i retur. Kan du sende meg en mail fra en adresse som fungerer?

[email protected]

Gjest mislykket

Jeg forsøker å sende deg en mail, men får den bare i retur. Kan du sende meg en mail fra en adresse som fungerer?

[email protected]

Det er mulig at den e-postadressen ikke er i bruk lenger. Det kan ta litt tid å undersøke saken - kanskje du ville sende meg noen ord h e r? Jeg har ikke noe å skamme meg over - eller skjule.

Dersom du ønsker å forhindre meg fra å uttale meg her, er det bare å si det. Men jeg vil - i rettferdighetens navn - be deg om å se nøye på hva andre har skrevet til meg.

(1) Hvem har vært mest "hatefull", "usaklig" etc.

(2) Hvem har beskyldt meg for å operere med flere "nick"? Som webmaster vil du sikkert kunne set at jeg kun har anvendt "mislykket"...

Med vennlig hilsen

mislykket

Annonse

Hmmm... "Flua", det virker som om du føler deg litt truffet av det jeg skriver - og at du derfor inntar en slik bastant forsvarsposisjon. Kjære deg... jeg mente da ikke å treffe noen ømme punkter. Beklager... *s*

Og du svarer med å liksom skulle stille _meg_ til veggs istedet for å gi responos på innlegget mitt. Hva ville du oppnå? At jeg skal protestere høylytt og så har vi plutselig flyttet hele fokus over på meg? Jaja, du må gjerne forsøke deg på sånne løsninger.

For meg ser det ut til at du ikke vil se det _virkelige_ problemet i øynene, nemlig at du ikke har noen ordentlige argumenter å komme med. Du er feig, men det får bli din sak. Ikke regn med at du vil bli noe mer vellykket på denne måten.

Gjest mislykket

Og du svarer med å liksom skulle stille _meg_ til veggs istedet for å gi responos på innlegget mitt. Hva ville du oppnå? At jeg skal protestere høylytt og så har vi plutselig flyttet hele fokus over på meg? Jaja, du må gjerne forsøke deg på sånne løsninger.

For meg ser det ut til at du ikke vil se det _virkelige_ problemet i øynene, nemlig at du ikke har noen ordentlige argumenter å komme med. Du er feig, men det får bli din sak. Ikke regn med at du vil bli noe mer vellykket på denne måten.

Kjære "Flua x"

Du hevder at jeg ikke har noen argumenter å komme med... vel, det er jo også en måte å møte et innlegg her på DOL med. God takt og tone?

Men for all del... jeg er vant til hån og spott. Men sånn for ordens skyld: kan du ikke forsøke å bevise at jeg ikke har noen argumenter... ikke bare la dette bli tomt prat, er du snill.

Mvh.

Gjest mislykket

Du ber meg om å slutte å anklage jenter for bare å gå etter utseende... men jeg har da aldri anklaget jenter for dette? Jeg har bare påvist en hel del som kan tyde på at for jenter er utseendet veldig viktig - uten derved å si at dette er noe galt eller ikke.

...men jeg har tillatt meg å advare mot det. Krisesentrene er jo overfylt. Hvorfor? Kriminelle nyter jo høy sexuell anseelse blant kvinner. Hvorfor?

Jeg vet ikke.

Men jeg velger å tro at det ikke er den kriminelle personlighet kvinner setter pris på - men at de er blitt blendet av et vakkert utseende.

men kanskje jeg tar feil? Kanskje Viggo Kristiansen ikke får fullt av kjærlighetsbrev p grunn av bra utseende... men på grunn av flott personlighet.

Uansett taper jeg - for jeg kan ikke måle meg med ham, hverken hva utseende eller personlighet angår. Jeg har jo ikke misbrukt noen...

Men, men... dette er visst et ømt punkt for deg - jeg får inntrykk av at du føler deg angrepet. og det var ikke mening fra min side. Ikke alt dreier seg om deg... og jeg hadde virkelig ikke deg i tankene da jeg skrev innleggene.

Mvh.

Kjære "Flua x"

Du hevder at jeg ikke har noen argumenter å komme med... vel, det er jo også en måte å møte et innlegg her på DOL med. God takt og tone?

Men for all del... jeg er vant til hån og spott. Men sånn for ordens skyld: kan du ikke forsøke å bevise at jeg ikke har noen argumenter... ikke bare la dette bli tomt prat, er du snill.

Mvh.

Jo, du skjønner jeg skrev et relativt langt innlegg til deg der du kunne lese akkurat hva jeg mener om saken utseende/personlighet.

Og hele to ganger får jeg bare til svar et eller annet latterlig om at "å neimen følte du deg truffet du da!" Slike utsagn er så dumme og usaklige at jeg ikke gidder i å fortsette noen diskusjon med deg.

Fikk dessuten ikke inntrykk av at du har lest innlegget mitt i det hele tatt - og det er noe ganske annet enn å faktisk være uenig, og så argumentere for sine synspunkter.

Du får sitte der og gnu på fasitsvarene dine om at jenter er slik og slik. Og du har jo allerede funnet ut at jeg også er en slik - for jeg er jo uenig med deg, og da føler jeg meg jo truffet, må vite. Det må du gjerne tro hvis det får deg til å føle deg bedre. Jeg gidder derimot ikke mer av dette.

Gjest mislykket

Jo, du skjønner jeg skrev et relativt langt innlegg til deg der du kunne lese akkurat hva jeg mener om saken utseende/personlighet.

Og hele to ganger får jeg bare til svar et eller annet latterlig om at "å neimen følte du deg truffet du da!" Slike utsagn er så dumme og usaklige at jeg ikke gidder i å fortsette noen diskusjon med deg.

Fikk dessuten ikke inntrykk av at du har lest innlegget mitt i det hele tatt - og det er noe ganske annet enn å faktisk være uenig, og så argumentere for sine synspunkter.

Du får sitte der og gnu på fasitsvarene dine om at jenter er slik og slik. Og du har jo allerede funnet ut at jeg også er en slik - for jeg er jo uenig med deg, og da føler jeg meg jo truffet, må vite. Det må du gjerne tro hvis det får deg til å føle deg bedre. Jeg gidder derimot ikke mer av dette.

Kjære "Flua x"... det er ikke så lett å diskutere med noen som fremstår som såpass "sår" som det du gjør... jeg har da ikke hengt meg opp i d e t du skriver, men h v o r d a n du velger å uttrykke deg. Et veldig engagement avslører jo en del... og ordvalget ditt... For å si det slik: jeg tror ikke man skal ha bedrevet mange års kvalitativ tekstanalyse før man ser at du må ha tatt innleggene mine særdeles tungt.

Og det er jeg lei for! Jeg hadde ikke som intensjon å såre deg... faktisk hadde jeg deg ikke i tankene i det hele tatt da jeg skrev.

Det er ikke så lett å "bedømme sitt publikum" på DOL... man vet jo ikke hvilke skjebner som leser innlegget. Til mitt forsvar kan jeg bare si: at jeg skal være mer forsiktig for ettertiden (...jeg vil jo ikke såre deg eller dine likesinnede igjen...) - jeg kan sikkert finne en måte å uttrykke meg på som kanskje i mindre grad påvirker emosjonell sårhet hos andre.

*tenker på deg*

Mvh.

Kjære "Flua x"... det er ikke så lett å diskutere med noen som fremstår som såpass "sår" som det du gjør... jeg har da ikke hengt meg opp i d e t du skriver, men h v o r d a n du velger å uttrykke deg. Et veldig engagement avslører jo en del... og ordvalget ditt... For å si det slik: jeg tror ikke man skal ha bedrevet mange års kvalitativ tekstanalyse før man ser at du må ha tatt innleggene mine særdeles tungt.

Og det er jeg lei for! Jeg hadde ikke som intensjon å såre deg... faktisk hadde jeg deg ikke i tankene i det hele tatt da jeg skrev.

Det er ikke så lett å "bedømme sitt publikum" på DOL... man vet jo ikke hvilke skjebner som leser innlegget. Til mitt forsvar kan jeg bare si: at jeg skal være mer forsiktig for ettertiden (...jeg vil jo ikke såre deg eller dine likesinnede igjen...) - jeg kan sikkert finne en måte å uttrykke meg på som kanskje i mindre grad påvirker emosjonell sårhet hos andre.

*tenker på deg*

Mvh.

Helt greit for meg, har jeg jo sagt. Du kan tro akkurat hva du vil om meg. Du har tydeligvis et stort behov for det.

-Bra jeg kunne være til _litt_ nytte, da!

Gjest ulykkelig

Lykke til!

Han er faktisk lite pen, og ikke sexy i det hele tatt.

Annonse

Gjest mislykket

Han er faktisk lite pen, og ikke sexy i det hele tatt.

Du sier at din kjæreste er lite pen... etc. Hmmm men kanskje han har et behov for å kjenne seg pen? Jeg håper han finner en som kan sette pris på ham... en som kan se skjønnheten i ham. Men også i hans personlighet.

Det er mulig at den e-postadressen ikke er i bruk lenger. Det kan ta litt tid å undersøke saken - kanskje du ville sende meg noen ord h e r? Jeg har ikke noe å skamme meg over - eller skjule.

Dersom du ønsker å forhindre meg fra å uttale meg her, er det bare å si det. Men jeg vil - i rettferdighetens navn - be deg om å se nøye på hva andre har skrevet til meg.

(1) Hvem har vært mest "hatefull", "usaklig" etc.

(2) Hvem har beskyldt meg for å operere med flere "nick"? Som webmaster vil du sikkert kunne set at jeg kun har anvendt "mislykket"...

Med vennlig hilsen

mislykket

Prøv denne linken:

https://www.doktoronline.no/udb/uprofile

Hvis ikke denne fungerer, prøv denne:

http://www.doktoronline.no/udb/uprofile

Da kan du legge inn en email-adresse som fungerer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...